Страница 1 от 2

ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 15:17
от Nikolay Gospodinov
колеги за 3.500км фоцуса ми е изгорил 1.5л масло.Сега карам с 15-40 какво да му сложа?колата е на над 200.000 км...1.6 зетец бензин

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 15:48
от mrdds
Nikolay Gospodinov написа:...какво да му сложа?колата е на над 200.000 км...1.6 зетец бензин
Нов двигател или 20 литров бидон с масло в багажника. :-B:

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 15:52
от Nikolay Gospodinov
е нямам тази възможност не сериозно да му сложа 5-30 по добре ли ще е

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 16:36
от Doin
Щом 15W40 ти харчи, то тънкото масло направо ще го смуче. И моя Фокус е дизел над 200 к, но си го карам с 5W30 на Форд, доливам, но според е повече от течовете, отколкото да го харчи - 0,500 л/10000 км. Колегата е прав - погледни си двигателя, и вариантите са два - или се примиряваш с разхода као те устройва мощността, разхода на гориво и т.н.... или се огледай за друг двигател.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 17:30
от Nikolay Gospodinov
ми нз никога не съм виждал да е текло масло от някъде...може да го харчти така щото не е хубаво маслото?и ако си зема масло определено за зтец дали ще е по добре?те ми дават 5-30 WSS-M2C913-A

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 17:40
от DigiPro
Щом положението е безнадежно, не пречи да пробваш 5W30 фордовско, пък ако пак го харчи ремонт. Мисълта ми е да почнеш с най-ефтината процедура.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 17:44
от Nikolay Gospodinov
а ремонта мн ли ще струва щото ако е така по добре да я продавам?

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 21:17
от bateto_toshko
Nikolay Gospodinov написа:а ремонта мн ли ще струва щото ако е така по добре да я продавам?
Има много писано по темата , но ако трябва да обобщим:
почваш с преглед за течове на масло , ако няма си правиш преглед на системата за вентилация на картерните газове, след това сменяш марката на маслото за да се убедиш , че не е от него.На 5w 30 недей отива. По-добре да е 5w40 или най-добре 10w40.
-ако горното е направено и разхода на масло не спадне , сменяш гумички на клапаните 100-200 лв според сервиза.
-ако и това не помогне , има няколко варианта:
-скъп ремонт на двигателя (сегменти , лагери , клапани , евентуално бутала и валове) цена от 350 до 1500 лв според сервиза и частите които си сменил.Съществува риск да попаднеш на части с лошо качество и след няколко хил.км да повториш всичко на ново.
-слагане на добавки в маслото с които да изкараш още 50 хи.км-100 хил.км , цена 20-100 лв.Най -известните и със добри отзиви са руските "Ресурс" и "Римет" , съществува риск да попаднеш на ментета и да съкратиш ресурса на мотора вместо обратното.
-смяна на двигателя с друг .Може би малко по -евтин вариант от основния ремонт на стария , но съществува риска от лоша съвместимост на старите датчици и компютър с другия двигател, както и може да попаднеш на двигател в още по лошо състояние от твоя.
-ако има нещо което съм пропуснал нека някой колега ме допълни.
Със зелен цвят съм ти дал евтините варианти.
Както виждаш всяко нещо си има своя риск , сам си решавай, успех .И като решиш проблема не забравяй да влезеш тук и да кажеш как си го решил. _friends_

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 21:28
от Nikolay Gospodinov
двигателя беше в перфектно състояние като я взех,за 20 00 км може ли да се прецака толкова много...мерси много за помощта колега
:)

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 21:35
от bateto_toshko
Nikolay Gospodinov написа:двигателя беше в перфектно състояние като я взех,за 20 00 км може ли да се прецака толкова много...мерси много за помощта колега
:)
2 хил.км или 20 хил.км? Как разбра , че е в перфектно състояние? Понякога слагат добавки и като я вземеш мърка като коте , а после след смяна на маслото почва да ръмжи като тигър :mrgreen:

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 21:43
от Nikolay Gospodinov
20 хил.ми аз вече 3ти път сменям маслото не ръмжи много.преди да я купя бях на елкон и там компресията беше добре...и др да те питам аз карам с едно руско масло смолибден 22лв 5 л добро ли е ?

Re: ПОМОщ

Публикувано: 24 яну 2011, 21:53
от bateto_toshko
Nikolay Gospodinov написа:20 хил.ми аз вече 3ти път сменям маслото не ръмжи много.преди да я купя бях на елкон и там компресията беше добре...и др да те питам аз карам с едно руско масло смолибден 22лв 5 л добро ли е ?
Ще разбереш като го смениш с полусинтетично.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 10:23
от Revell
опааа. Мойто е 15лв./1л не съм сигурен колко е добро това твоето...

иначе мойта на около 100 хил. след като я взех почна да хапва по 0,5л на 2-3 хил.

главата - долу

изпускателните клапани - мармалад и затова нови + гумички и шлайф на главата

буталата мърдаха в цилиндрите(за щастие нямаше износване на цилиндъра...тамън го хванах като са спекли сегментите)
нови сегменти и биелни лагери(на единия имаше малка резка)

всичко обратно и вече 40 хил. не бута маслото.

тотал за ремонта около 500-600лв.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 10:29
от SERIOUS LUBO
Сложи 10w40 някое по-читаво...
като се залъжите по тия еФтинджоси
и после...ааа...ооо що така стана...какво да правя...

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 10:33
от HACKO
Revell написа:.......
буталата мърдаха в цилиндрите(за щастие нямаше износване на цилиндъра...тамън го хванах като са спекли сегментите)
........
И няма износване на цилиндрите? Голям смях *00120*
Nikolay Gospodinov написа:20 хил.ми аз вече 3ти път сменям маслото не ръмжи много.преди да я купя бях на елкон и там компресията беше добре...и др да те питам аз карам с едно руско масло смолибден 22лв 5 л добро ли е ?
Смени гумичките и виж какво ще стане, ако не се оправи тогава мисли други варианти.
Това масло, цената много привлекателна, каква марка е, напоследък минералните масла станаха ужасно скъпи, неоправдано според мен.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 10:58
от nikolayri
Пробвай следното, остави маслото да е на минимума и карай извънградско културно (под 100) към 100 километра и виж после дали е слязло под минимума.
Като мериш нивото гледай да си на едно и също място, мери 5 минути след изгасяне на двигателя.
Ако не е под минимума - продължавай да караш така с масло на минимума ама трябва да го наглеждаш редовно все пак. Ако е под - тогава си за нови сегменти (най-малко).

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 11:18
от HACKO
Разход от 1-1.3л/1000км най-често успешно се отстранява със смяна на гумички. Не побърквайте човека, неговия разход е 0.5л/1000, 100% ще се оправи след смяна на гумичките.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 11:43
от Revell
HACKO написа: И няма износване на цилиндрите? Голям смях *00120*
ЕЕЕЕ сиа ти не си мисли че буталата дрънчаха въре в цилиндъра :roll:

да го нарека имаше хлабина...с новите сегменти тя изчезна.

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 11:59
от Alexi
що си правите експерименти карайки с някакви нечувани масла като това руското за 20 лв 5 литра .. ми то няма как да е хубаво .. за 20к спокойно може да се доиздуха мотора карайки го с шибани масла с грешен вискозитет ...

Re: ПОМОщ

Публикувано: 25 яну 2011, 13:05
от HACKO
Що, тва турското, със опаковка на известна марка и 10лв/л(15W40) да не е по-добро?