Страница 1 от 1
колко да пилна кратуната на зетека ?!
Публикувано: 15 юни 2006, 22:08
от maloumnik
Та така, вчера духнах гарнитура на главата на ескорта (двигател 1,8 16V RDA) и така и така ще се шлайфа, някой по-запознат да ме посъветва колко е добре да се мине, засега мисля да е към 0,9 - 1мм, като се шлайфа - да се направи както трябва, нема какво да си играеме с по 0,1 - 0,2. Ако някой е правил подобни извращения на подобен мотор да споделя докато е време и не съм го усрал

Публикувано: 15 юни 2006, 23:11
от HACKO
Това ,че си изгорил гарнитурата не значи автоматично,че главата ти се нуждае от изпилване. Но ако се съмняваш може и да опиташ но не се хвърляй на големи стойности прсто няма смисъл -целта е да се изравни челото на главата за по-добро уплътняване. Това може дасе постигне и със 0.1 а може и да не стане и след 5 мм . Тъй като не може да се намаля главата неограничено това не трябва да бъде самоцел.
Публикувано: 15 юни 2006, 23:57
от disc
1мм.
Ако шлайфате (това си е направо фрезоване!!!) главата с 1мм. степентта на сгъстяване ще се вдигне до около 10,7:1 близо 11:1. При такава степен ще се наложи:
1. Да караш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със 105 октанов бензин!
2. Да модифицираш по-някакъв начин буталата (което не е никак препоръчително) поради факта, че в ГМТ (горна мъртва точка) буталата стърчат над блока 0,5 мм и вероятността да изкривиш клапани при по-високи обороти на двигателя, та дори и още при първото завъртане на коляновият вал е 100% потенциална!
3. Да .... сигурно има и друго което точно в момента не се сещам, просто ми се спи доста...
Дори да пропуснем горните две, със "новата" степен на сгъстяване двигателят ти ще се нуждае от различно предварение за запалването (по-голямо), което ти неможеш да осигуриш!
Колко главата се нуждае от шлайфане ще определи опитен шлайфист! Има инструмент - нарича се косъм-линийка (или поне у наше село така му казват) който показва дали и колко е крива главата. Дори да не е крива главата, добре е да се шлайфа МИНИМАЛНО, колкото да се получи добър клас на грапавост с цел добро уплътняване от гарнитурата.
Това беше като практически съвет... но ако ти си решил да "разработваш" потенциала на 16 клапановите двигатели на Форд на своя глава, не пропускай горните неща като задължителни точки на които трябва да обърнеш внимание!
Публикувано: 16 юни 2006, 07:51
от maloumnik
благодаря за отделеното внимание, днес ще говоря с майстора, главата ще се носи в Обеля да се оправи и после ще сглобяваме, надявам се утре да пусна резултати от ремонта, а скоро да сменя съединителя, който малко буксува, и да сваля и 800-900 грама от маховика
p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница

... знам че оня двигател е друг, но ще му намерим и на тоя оптималната стружка

Re: колко да пилна кратуната на зетека ?!
Публикувано: 16 юни 2006, 22:31
от diesel1.6
Ами дали не е хитро да се вкарат клапаните навътре в главата и да няма проблеми с опирането им? Тази работа с степента на сгъстяване има смисъл ако ще се кара на газ - идеално ще пасне. Резултата ще е няколко процента по-икономична кола, май не си струва труда.
Публикувано: 17 юни 2006, 11:48
от mrdds
maloumnik написа:благодаря за отделеното внимание, днес ще говоря с майстора, главата ще се носи в Обеля да се оправи и после ще сглобяваме, надявам се утре да пусна резултати от ремонта, а скоро да сменя съединителя, който малко буксува, и да сваля и 800-900 грама от маховика
p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница

... знам че оня двигател е друг, но ще му намерим и на тоя оптималната стружка

ладата може да стане лудница ама можеш да и направиш предварението ръчно.а иди научи компа да прави предварение според изпилената ти глава.
за пиленето
Публикувано: 21 авг 2006, 23:44
от ivocsim
Според мен ако не е крива главата няма нуждал НО задължително трябва мине на маса за проверка на плоскостта и да се шабари докато излезе. Имам и Кадет и тази процедура ми е ясна вече. А това ме накара да го една умна глава 100% спец, който го ми го ремонтира.
Публикувано: 29 авг 2006, 12:06
от don hose
Не шлаифаите главата самоцелно няма да има ефект а при сваляне главата се челосва 01-02мм.
Публикувано: 06 сеп 2006, 10:49
от EscortMK51.3
Добро утро!
Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 (

) клапана, мисля че е с автоматичен смукач - 115 коня, е на 400 000к километра и мисля, а и той, че компресията му е паднала с времето, вече не дърпа както едно време, та с изпиляване на главата дали ще се оправи?
Публикувано: 07 сеп 2006, 10:49
от Brock
EscortMK51.3 написа:Добро утро!
Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 (

) клапана, мисля че е с автоматичен смукач - 115 коня, е на 400 000к километра и мисля, а и той, че компресията му е паднала с времето, вече не дърпа както едно време, та с изпиляване на главата дали ще се оправи?
Не - ще се оправи след смяна на сегменти и/ако е нужно нови бутала. Ако блока/ризите са износени, също се сменят или набиват нови. Може да е нужно и нови клапани и т.н. - абе с две думи основен ремонт.
PS - направил съм неволна грешка - написъл съм семеринги, вместо сегменти
сори

Публикувано: 07 сеп 2006, 11:07
от runtavguz
Най-лекия вариянт при износен двигател е смяна само на сегменти...Семерингите са друго нещо

Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък
По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.
Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.
Публикувано: 07 сеп 2006, 11:15
от _SLiThER_
runtavguz написа:Най-лекия вариянт при износен двигател е смяна само на сегменти...Семерингите са друго нещо

Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък
По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.
Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.
P.S. Смяна на основни лагери ...
Публикувано: 07 сеп 2006, 20:22
от chains
Така, това с пиленето на главата си е рискована работа с често неясен изход.
Обаче пиленето на маховика е направо опасно - неговата цел не е само да задвижва съединителя, а /по-важната цел/ спомага за баланса на коляновия вал /между работните цикли се получават тъй наречените мъртви моменти, в които ТЕЖЕСТТА на маховика гаси колебанието и придвижва вала до следващата активна точка/ всяко необмислено отнемане от тежестта на маховика води до невероятни вибрации в мотора и бързо унищожение на вала и всичко около него. Това с пиленето на тавата ставаши при ладите, защото те са т.н. "тежки" тави и наистина усеща се леко живване на мотора, но при западните коли всички части са олекотени максимално и дори съвсем малко пилване на тавата ще доведе до кошмарни вибрации, до 3000 об. така ще вибрира, че за месец два ще скъса тампоните на коша, камоли да се пилнат 600 - 900 гр. - те това направо е лудост!