Страница 1 от 2
2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:09
от BadKid
Здравейте, колеги.
Напоследък колата ми започна да пуши ужасно много.. черен дим, при това дори без да и подавам газ.. в ниските обороти... във високите изобщо не говорим.. по-зле от тир

.. Зареждам навта от една и съща бензиностанция от близо 2 години и до преди месец всичко си беше наред. Става въпрос за Ромпетрол. Иначе за вървенето си върви.. разхода мисля, че е малко по-висок, но не съм сигурен.. колата е с чисто нови инжектори на около 20 000км вече.
Имате ли идеи какъв е проблемът?
Благодаря ви!
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:17
от Gattuso
С какво масло я караш?
На приятелката ми Форда имаше подобен проблем.. смени маслото и вече всичко е 6
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:19
от Pyrhel
Веднъж сипах от Ромпетрол - турбо лайняна нафта. Пуши, не върви, висок разход... Изцоцай я докрай и сипи от Лукойл (поне се знае, че в цяла БГ е еднаква нафта, за ралика от Ромпетрол).
Викаш върви си - значи не е от маркуча преди интеркулера

Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:26
от BadKid
Маслото е 10 на 40:
Ами колега, аз досега зареждах само от Ромпетрол, защото наистина бях много доволен от навтата им. Не пушеше, гореше умерено и вървеше.
Не знам за тоя маркуч, мисля че леко се замисля като и скоча на педала.. получава се някакъв лаг.. а преди май не беше така...
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:27
от autobg
Pyrhel написа:Веднъж сипах от Ромпетрол - турбо лайняна нафта. Пуши, не върви, висок разход... Изцоцай я докрай и сипи от Лукойл (поне се знае, че в цяла БГ е еднаква нафта, за ралика от Ромпетрол).
Викаш върви си - значи не е от маркуча преди интеркулера

помня, че някой писа за soft upgrade, за около 20 лева в МП, който е решил именно този проблем. по разни чужди форуми също твърдят, че подобен ъпдейт решава проблема, а спекулациите са и за EGR.
моята баба яга също чади, като натисна газта по-рязко (на трета) и турбото надуе...
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:35
от BadKid
EGR ?
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 00:47
от autobg
BadKid написа:EGR ?
Клапан за рециркулация на изгорелите газове. Доста се пише за ползите от затапването на този клапан. Възможно е проблемът да не идва от там.
цък тази тема - на втора страница пише за колега, който си е решил проблема с препрограмиране на ЕКУ-то.
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 01:00
от Pyrhel
Ибаааа*му и маслото слагаш, т'ва да не е трактор. И на топъл и на студен климат го дават на 5W-30...
От маслото ако е - не може вчера да не е пушило, днеска да е като камаз. Ако е от софтуера по тая логика трябва да е пушлявило и преди, а то не е. Иначе - ъпдейтнах го переди месец-2 с последната версия - подобрения по изгарянето, но нямащи общо с пушеци. Все пак - погледни си маркуча преди интеркулера, гледай как може да ти се е усмихнал:
От ЕГР не би трябвало да чади толкова, но не се сваля особено сложно, хем ще го почистиш. Може да се е измъкнал/сцепил вакуум маркуча или вакуум регулатора да е заминал. Тури пръста и пробвай дали смуче. Ето моя как изглеждаше и колекторите преди да го затапя:
Маркучът, за който говоря е S-образен, като застанеш срещу колата - отляво. Най-хубаво се усеща при работещ двигател и с клечка да си закрепиш газта на 2200 оборота. Ако е той и искаш да е оригиналния - 100-130 лева е, ако не - от някой тунинг шоп си взимаш някакво менте за 20 и пердашиш.
Моя ъпдейт на PCM-a го правих пред нас, но в МП няма да ти вземат по-малко от 30 лева за упражнението (макар и то да трае 10 минути).
AutoBG, че то турбото надува на първа и 2ра, просто е ограничен въртящият момент
А относно софтуерния ъпдейт модула, след като покарах известно време и се обучи с новите настройки - много ми харесва какво става на 2ра и 3та като натисна газта.
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 01:08
от BadKid
Безкрайно ви Благодаря, момчета! Ще обърна внимание на всичко, което написахте и ще видим какво ще излезе.
А маслото.. хубаво, ама с мотор на 200 000км .. предполагам, че ще го гори това тънкото ... 10/40 не го бутва изобщо..
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 01:17
от Pyrhel
Искаш да кажеш, че 200к км са много? Недей така, тоя мотор на 200к (ако е на 200к) е в разгара на силите си, бая още ще го потормозиш, ако се грижиш добре за него.
А и какви са тия тъпанарски работи от кварталния майстор "мине ли 60к - турвай тракторовото, че тънкото ще го гори". Тука няма тънко/дебело, има вискозитет на флуида и смазочни свойства. Като сложиш гъсто масло, нали се сещаш:
първо: като не се плиска добре как смазва
второ: колко по-голяма енергия трябва, за да се придвижи.
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 10 май 2011, 09:26
от Alexi
ако не е от маркуча който ти е снимал Pyrhel смъкни и огледай ЕГР-а да не е задържал отворен .. щом е на 200к там ще е пълно с мизерии ,препоръчвам ти да смъкнеш и зачистиш и смукателния колектор лесно е .. после затапи ЕГР-а с изключване на вакума му или слагане на тенекия на входа му .смени и нафтата за проба .ако тия неща не решат проблема - диагностика ..
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 11 май 2011, 09:05
от niko_nenchev
Alexi написа:препоръчвам ти да смъкнеш и зачистиш и смукателния колектор лесно е ...
Колега,трябва ли да се подменят уплътненията на колектора,след като се свали или може да се ползват същите?
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 11 май 2011, 09:10
от baidido
Аз моите не ги подмених като я правих тази интервенция и няма проблем. Ако ще ги сменяш гледай да са хубави, или от МП или има едни немски забравих каква марка бяха, като май цените бяха около 7-8 лв. за бройка, ако не се лъжа. И EGR клапана затапихме тогава, така че сега мизериите трябва да са намалели там

Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 15 май 2011, 14:22
от chefo_ukr
И аз да кажа за РОМПЕТРОЛА.От 2години само там зареждам,последно заредих на 1.05 пълен резервар,колата умря.От начало си мислех че не е от нафтата тей като сменях маховик съединител и куп други неща.До 5.05 изгорих нафтата и с новото зареждане изчезнаха всички проблеми.Явно изгубиха 1 клиента с най вероятно лоша партида

Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 15 май 2011, 16:20
от Alexi
абе тя нафтата им една червенее такава като за горене изглежда .. аз до сега не съм зареждал при тях мен на Еко ми харесва обикновената нафта ,главно с нея карам ...
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 16 май 2011, 00:53
от ЯЛТА
Червената нафта, е за селскостопанска техника в Европейският съюз, и е перфектна, изпробвана е.
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 16 май 2011, 09:43
от Doin
Един въпрос с извинението, че пиша в чужда тема. Опитах се да си затапя ЕГР клапана, но при Фокуса той е в корпуса на всмукателните тръби, само отдолу има една метална тръба отиваща към турбото, но въпреки опитите ми да развия двата болта - нъц. Как мога да изключа вакума на този ЕГР?
ЕГР клапана ми изглежда така :
http://videosuckers.com/video/1DhYk3Mm8 ... aning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 16 май 2011, 22:33
от Alexi
този клапан не е с вакумно управление ,с ей тия жички отгоре се управлява .. от тая манипулация като на клипчето никаква полза няма - всичко долу и се чисти на ръка за да стане като хората ...
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 17 май 2011, 09:31
от Doin
Т.е. да изключа куплунга за да игнорирам ЕГР?
Защото варианта за почистване включва свалянето на всмукателните колектори което при условие, че мястото е такова и не мога да развия дната болта на тръбата влизаща от турбото в ЕГР-то, то какво остава за доста по-неудобните шпилки на колектора.
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Публикувано: 17 май 2011, 12:20
от Alexi
ако изключиш кабела най вероятно ще ти светва лампа на таблото .. отделно не се знае тоя ЕГР работи ли и дали не е задържал полу/отворен та трябва си смъкване оглед и зачистване ..