Разбит скоростен лост
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Разбит скоростен лост
Здравейте колеги доста отдавна още като взех колицата от профила забелязах че има лек луфт в самия скоростен лост като се изразяваше в едно плуване на лоста наляво надясно но днес май вече сдаде напълно не иска да се премести сам в неутрално положение .Нека ако някой се е сблъсквал със същия проблем да пише ,търсих но не намерих отговор във форума.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Разглобяваш целия механизъм, и търсиш ремонтен комплект, или втора употреба, и трябва да запомниш кое от къде е.
Успех.
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Разглобявам целия лостов механизъм заедно с тампона така ли? Утре ще ми остане време да погледна как е устроен лоста ще пиша при резултат.Мерси.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
По скоро демонтираш, а после ако е нужно разглобяваш. Виж къде е луфта, и как ще се отстрани.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Погледни до входа на лостовете в скоростната кутия. Там има едно подобно на каренце. при мен се скъса през средата на един светофар...точно вклучвам 1-ва и давам гас и БАуууууууу...останах на мято...а скоростния лост - прай кръгчета...Ръчках докато оцеля предавка ... взе че захапа 2-ра и айде в страни ... изключи от скорост и повече не включи. После пътна помощ, заварка и 

-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 30 сеп 2010, 20:10
- Модел на автомобила: ford mondeo mk2
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
И аз имам подобен проблем
Някой знае ли тези амортисорчета под скоростния лост как се сменят че ми шава скоростния лост на всякаде 


- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Отнася се за Меган, но пък едва ли има осезаема разлика, а и има доста добро обяснение, дано ти свърши работа :
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=66513.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=66513.0" onclick="window.open(this.href);return false;
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Така има развитие по темата ,след сваляне на лостовия механизъм държи се на 4 болта развиват се отвътре в купето.Отдолу се развива лоста за скоростната кутия и има още един мисля, че служи за усилване на самия механизъм.След като целия механизъм е вече на тезгяха беше разглобен има 5-6 болта които закрепват двата капака,вътре имаше доста грес смесена с прах изчистих всеки елемент за да видя какво е положението.Така на сами лост има набита може би пластмасова заготовка отгоре е кръгла на долу има четири рогчета двете влизат в каналчета на единия капак който е свързан с тампон.На другите две отстрани има два плъзгача с пружини които изпълняват ролята да държат и връщат лоста в неутрално положение.При мен имаше значително износване на тези плъзгачи и се подпъхват под рогчетата на лоста.Съжалявам че не съм щракнал някоя снимка но ако на някой не му е ясно нещо да пита.Решението на проблема е или цял лостов механизъм горе долу здрав от морга или от колега във форума,по магазините за авточасти ще проверя тези дни какво има и цени.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Колега, baro, имаш ли някакви новини по темата? Примерно кои части могат да се намерят поотделно в
магазините- плъзгачите, втулката или , да речем само пружинките? При мен се появи същия проблем, но за
разлика от твоя, при мен стана моментално. Преди ден въртях из града, прибрах колата в гаража- всичко си
бе наред. Тази сутрин изключих нормално от 1-ва, за да запаля, задна също нормално и вече при 1-ва
и 2-ра забелязах, че лоста "си е забравил" неутралното положение
.А само преди ден можех да го побутна с
един пръст, от която и предавка да е влязъл и заставаше моментално сам в изключено положение.
Възможно ли е някакви фиксиращи пружини или тампони да са се разкачили или счупили, за да се появи така
внезапно повредата? Осъзнавам, че при Фиеста може да са различни възлите, но каквото и да споделиш ти
и колегите в тази тема може да е от полза. Довечера я качвам на канал и почвам първо от купето със декоративната
кожа около скоростния лост. Опитах да я извадя първо от долния, широкия край но не стана , а и нямах време, така че
ще поработя на спокойствие след някой отговор в темата.
Модела на автомобила е Форд-а от профила.
магазините- плъзгачите, втулката или , да речем само пружинките? При мен се появи същия проблем, но за
разлика от твоя, при мен стана моментално. Преди ден въртях из града, прибрах колата в гаража- всичко си
бе наред. Тази сутрин изключих нормално от 1-ва, за да запаля, задна също нормално и вече при 1-ва
и 2-ра забелязах, че лоста "си е забравил" неутралното положение

един пръст, от която и предавка да е влязъл и заставаше моментално сам в изключено положение.
Възможно ли е някакви фиксиращи пружини или тампони да са се разкачили или счупили, за да се появи така
внезапно повредата? Осъзнавам, че при Фиеста може да са различни възлите, но каквото и да споделиш ти
и колегите в тази тема може да е от полза. Довечера я качвам на канал и почвам първо от купето със декоративната
кожа около скоростния лост. Опитах да я извадя първо от долния, широкия край но не стана , а и нямах време, така че
ще поработя на спокойствие след някой отговор в темата.
Модела на автомобила е Форд-а от профила.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
При фокус е принципно различен механизмът за превключване от на ескорт и фиеста. При теб механизмът е съставен от жила. Моли се да ти е заминал фиксаторът на жилата, който оригинален струва 50 лева, че иначе нов комплект жила са 250 лева. Успех!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Както колегата каза по горе механизмите ще се различават доста.Нямам си и на представа дали е с жила или лостова система.От магазините за авточасти намерих тези пластмасови пера с пружинките за 3 лв. което е без пари ,но дриго освен тях не намерих.Успех с Фокусчето пиши за резултатите, ако имаш желание и някоя снимка сложи ще е полезно на някой.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Така е, така е момчета.Аз бях наясно, че при Фокус е с две жила механизма.Едното за избор /позициониране/,
другото за включване на предавките, но не бях наясно за вида и разположението на всички детайли от
механизма. И аз,Nebhotep, се надявам тайничко да не е някое жило, щото първо се подменят и двете,
комплект, а освем всичко скоростите влизат и излизат перфектно,просто лоста не застава сам в неутрално
положение.Като за начало огледах механизма откъм конзолата в купето. Захващането на двете жила е
здраво, четирите болтчета- затегнати, телената пружина си е на мястото даже фабричната грес си е бяла
като сняг. Забелязах лъскавина по ябълката в основата на лоста, но още не зная дали е износване или
нормално шлифоване следствие работа. Затова слязох отдолу, но за лош късмет не бях взел спрея против
ръжда и запичане и не успях да отвия двете гайки на тръбата преди катализатора. На всичко отгоре бях и с
малкия размер гедоре и май прецаках тресчотка а канала е на 400-500 м от къщи и докато направя обратен курс,
един с Мерцедес се бе окачил на естакадата и нещата заклониха към свечеряване и огладняване.
Една лоша мисъл ми се е загнездила... Дано не е повреда в самата скоростна кутия.
Следва развитие...
другото за включване на предавките, но не бях наясно за вида и разположението на всички детайли от
механизма. И аз,Nebhotep, се надявам тайничко да не е някое жило, щото първо се подменят и двете,
комплект, а освем всичко скоростите влизат и излизат перфектно,просто лоста не застава сам в неутрално
положение.Като за начало огледах механизма откъм конзолата в купето. Захващането на двете жила е
здраво, четирите болтчета- затегнати, телената пружина си е на мястото даже фабричната грес си е бяла
като сняг. Забелязах лъскавина по ябълката в основата на лоста, но още не зная дали е износване или
нормално шлифоване следствие работа. Затова слязох отдолу, но за лош късмет не бях взел спрея против
ръжда и запичане и не успях да отвия двете гайки на тръбата преди катализатора. На всичко отгоре бях и с
малкия размер гедоре и май прецаках тресчотка а канала е на 400-500 м от къщи и докато направя обратен курс,
един с Мерцедес се бе окачил на естакадата и нещата заклониха към свечеряване и огладняване.
Една лоша мисъл ми се е загнездила... Дано не е повреда в самата скоростна кутия.

Следва развитие...
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Опа не бъркайте Фиестата със Фокуса.
Фиестата не е със жило а със щанга,поне така беше моята,новите не знам.
Фиестата не е със жило а със щанга,поне така беше моята,новите не знам.

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Слава-богу реших проблема с минимални усилия. Оказа се , че съм се заиграл с малкия дявол. Днес на спокойствие
реших да огледам отново механизма в купето и каквото се движи, отвива, завърта... всичко под лупа. Отвих три
винта, които притискат чрез пластмасова, формована пластина, ябълката в основата на лоста и ... въздъхнах с
облекчение. От пластмасовата форма се бе отчупил задържащ щифт:
http://www.prikachi.com/images/967/3479967R.jpg
Ролята на този щифт е двойна:
http://www.prikachi.com/images/968/3479968b.jpg
Задържа пружината- 6 в работно положение- натегната. На графиката не е изобразена правилно. В горния си край
е отворена като скоба и едното краче е запънато в основата на този щифт/малката стрелка/. По този начин тя фиксира
и в работно положение възелът-5, от който тя самата е част. От своя страна пък към 5 посредством ябълковидно
шарнирче е захваната основата на едното жило.
Втората функция на пластмасовият щифт е да помага при задържането на скоростния лост в неутрално положение,
когато е нужно да се регулират фиксаторите на жилата, отдолу под автомобила. За тази цел отгоре на самия щифт е изработен канал-3 мм.От първата снимка се вижда.
След минута размисъл и приготовления направих следното:
http://www.prikachi.com/images/969/3479969N.jpg
Премерих колко стърчи щифта от пластината, намерих тази бронзова втулка и я отрязах, така че дължината и + главата на
винта да са равни на размера когато щифта е бил на мястото си, изпилих отчупената основа към пластината, за да легне
втулката равно и правилно, разпробих отвор със свредло по-малко от резбата на винта с една идея по встрани от възможния
център. После ще пиша защо.
Накрая с късо 3-ка свредло разпробих радиално на вече затегнатата втулка,отворче, което евентуално да се използва за
фиксиране на лоста , ако не дайси боже се наложи реглаж на жило.
http://www.prikachi.com/images/970/3479970c.jpg
Вече бе готово за монтаж.Изчистих старата грес, която макар и чиста се бе поствърдила, като сапун. Сложих прясна
зелена за плъзгащи се детайли и готово.
Резултата за мен бе убийствено удовлетворителен. Това, че разпробих мъничко/0.5 мм./по- напред отвора за винта
направи лоста уникално точен и самофиксиращ се. Тук може да има коментари, но на мен лично така по- ми се нрави.
На Реното съм имал случаи при слизане от Петрохан с висока скорост, лоста да се самоизключва при преминаване през
някоя дупка. А там такива въобще няма
А жената пък как търсеше предавките от лявото до дясното огледало...
Направих и 10 сек. клипче но вече е доста късно да го качвам в мрежата ,после във форума а не съм извършвал тези
действия досега и ще ми е нужна подкрепа и време
реших да огледам отново механизма в купето и каквото се движи, отвива, завърта... всичко под лупа. Отвих три
винта, които притискат чрез пластмасова, формована пластина, ябълката в основата на лоста и ... въздъхнах с
облекчение. От пластмасовата форма се бе отчупил задържащ щифт:
http://www.prikachi.com/images/967/3479967R.jpg
Ролята на този щифт е двойна:
http://www.prikachi.com/images/968/3479968b.jpg
Задържа пружината- 6 в работно положение- натегната. На графиката не е изобразена правилно. В горния си край
е отворена като скоба и едното краче е запънато в основата на този щифт/малката стрелка/. По този начин тя фиксира
и в работно положение възелът-5, от който тя самата е част. От своя страна пък към 5 посредством ябълковидно
шарнирче е захваната основата на едното жило.
Втората функция на пластмасовият щифт е да помага при задържането на скоростния лост в неутрално положение,
когато е нужно да се регулират фиксаторите на жилата, отдолу под автомобила. За тази цел отгоре на самия щифт е изработен канал-3 мм.От първата снимка се вижда.
След минута размисъл и приготовления направих следното:
http://www.prikachi.com/images/969/3479969N.jpg
Премерих колко стърчи щифта от пластината, намерих тази бронзова втулка и я отрязах, така че дължината и + главата на
винта да са равни на размера когато щифта е бил на мястото си, изпилих отчупената основа към пластината, за да легне
втулката равно и правилно, разпробих отвор със свредло по-малко от резбата на винта с една идея по встрани от възможния
център. После ще пиша защо.
Накрая с късо 3-ка свредло разпробих радиално на вече затегнатата втулка,отворче, което евентуално да се използва за
фиксиране на лоста , ако не дайси боже се наложи реглаж на жило.
http://www.prikachi.com/images/970/3479970c.jpg
Вече бе готово за монтаж.Изчистих старата грес, която макар и чиста се бе поствърдила, като сапун. Сложих прясна
зелена за плъзгащи се детайли и готово.
Резултата за мен бе убийствено удовлетворителен. Това, че разпробих мъничко/0.5 мм./по- напред отвора за винта
направи лоста уникално точен и самофиксиращ се. Тук може да има коментари, но на мен лично така по- ми се нрави.
На Реното съм имал случаи при слизане от Петрохан с висока скорост, лоста да се самоизключва при преминаване през
някоя дупка. А там такива въобще няма

А жената пък как търсеше предавките от лявото до дясното огледало...
Направих и 10 сек. клипче но вече е доста късно да го качвам в мрежата ,после във форума а не съм извършвал тези
действия досега и ще ми е нужна подкрепа и време

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Разбит скоростен лост
Браво колега за изчерпателния отговор и снимките.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта