Страница 1 от 1
Колеги помагайте!
Публикувано: 10 юли 2011, 19:12
от sharks
Здравейте колеги!
Колата ми е Форд Мондео98,1,8 бензин.Пиша за проблем който имам от година,консултирах сес няколко майстора,така и не намерих решение на проблема,става въпрос за следното:при студен двигател има яко придърпване на мотора и ако не натисна газта до ламарината колата изгасва,интересното е , че това се случва винаги при едно и също положение на стрелката на температурата,а имено в момента в който достигне бялото квадратче(снимка1),
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14160e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
след натискане на газта се оправя,след това е възможно пак леко да придърпа,и когато навлезе в сектора „normal” изчезва,откакто го има този проблем съм сменил: ламбда сонда,свещи,махнах катализатора ,дюзите чистиха,датчик за температура,филтри, термостат ....друго не се сещам!
Има и още нещо,така като съм почнал наред,скоро сменях гарнитура на блока,губеше се антифиз,майстора ми каза,че му е направило впечатление, че и двете перки се включват едновременно много късно(когато стрелката достигне крайната бяла черта,снимка 2),
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14283s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
според него това е причината за скъсаната гарнитура,прегрят двигател,някой има ли представа кога и как се включват перките заедно или поотделно.
Това са ми в общи линии болежките,ще съм ви много благодарен за съвет или мнение!
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 10 юли 2011, 19:22
от specialista
Тук не съм в силата си,но ще ти кажа че е от ясно по ясно че има проблем със горивото(сместа)!
Не е подходяща за въпросния режим(недостиг на гориво).
Започни с проверка на налягането на горивото от помпата,управлението на налягането (регулатора).
Сменил си толкова неща а май ще излезе че няма бензин!
Успех!
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 10 юли 2011, 20:15
от Иван Вълков
Колега моят съвет е ако не си чистил дроселната клапа го направи. Веднъж така съживихме едно бензиново Поло. Може да погледнеш и моторчето за празен ход, както и бензиновата помпа дали не смуче утайки от резервоара. За издухването на гарнитурата може да е спомогнало форсирането на студен двигател. Поздрави пиши какво е станало
п.п След изчистването на дроселната клапа е нормално в началото да ти дъжи по-високи обороти, но след малко каране ще се нормализират. За почистването става с обезмаслител и евентуално стара четка за зъби.

Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 11 юли 2011, 18:45
от HACKO
Може да е механичен проблем, нещо задръстено. Почистване на дросела, и по-точно на корпуса (дифузьора) в който е разположен и най-вече каналите които са в него, защото самия дросел няма какво да му се оцапа. Почистване на клапана за празен ход, шибъра и каналите.
Възможно е обаче да има електронен проблем. Това че се проявява около края на белия сектор и изчезва като загрее, говори за това че компютъра изключва обогатяването по-рано и сместа става бездна за съответната температура, като загрее нещата се нормализират. Това че сте чистили температурния датчик, не значи че това гарантира правилната му работа, трябва да се провери съпротивлението му при различни температури. Какви са стойностите за твоя мотор не знам, някой който ги има да ги даде или търси някъде. Същото важи и за МАФ датчика, може да е дошъл момента в който вече почистването да не помага.
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 16 юли 2011, 15:54
от dimbatami
Колега да знаеш че Наско е прав проблема идва от това че датчика на температурата прави въртел но тези датчици са общо три на брои става въпрос за този които дава инфо на компа та да знаеш че често дефектират и се сменят с нови а от МП знам че датчика на перките се задеиства на 92 градуса
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 17 юли 2011, 14:10
от deathstorm
Колега ако се съмняваш в температурния датчик (този, който дава инфо на компа) те съветвам да го откаичиш за пробва. Ако проблема е в него ще изчезне, но ще караш с богата смес докато не го смениш. Ако имаш възможност му замери съпротивлението с мултицет при 90 градуса е около 3-4кОма, а при студен започва от около 30кОма. Проблема може да идва от това, че датчика прекалено рано показва достигната работна температура и бърка компа, но ако го откачиш няма да имаш този проблем, като обезателно го сменяш с нов ако установиш, че проблема е от него.
При мен датчика се намира отгоре на корпуса на термостата, за мондео незнам, но пак трябва да е някъде там.
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 18 юли 2011, 23:48
от sharks
Значи датчика който смених е този за включване на перките,понеже майстора се съмняваше, че много късно започва да охлажда и оттам,и преграването,но той ми каза,че същия този датчик управлява и компа,с други думи,ако проблема с придърпването е оттам,би трябвало да се оправи,сега от вас разбирам,че има още два датчика, ще пробвам варианта с изключването,и след това ще споделя,дали има ефект!
Благодаря ви за изказаните мнения,ако имате и други предположения давайте ги насам, аз и без това трябва да се възстановя(разб. финансово)

от тези безконечни ремонти, ще събера и още информация,правя още един опит,дано да се получи!
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 19 юли 2011, 09:51
от fordmaniac
Като чета за премеждията ти, направо ми става кофти какви майстори си си намерил! Махане на катализатор, смяна сонда, датчици... Това си е тото с налучкване!
Диагностиката на двигателя включва:
1 Механично състояние на мотора ( компресия, зацепване на ремъци..)
2 Горивна система ( налягане на помпа, състояние дюзи )
3 Управляваща електроника ( инжекцион, релета ...)
Всякакъв друг подход е налучкване и смяна на иначе здрави и работещи неща.
Откачане на датчици при работещ мотор си е вкарване на грешки и често авариен режим.
Конкретно за твоето Мондео на снимката се вижда, че кодочетеца, който ползвам дава не малко данни в реално втреме и може да се проверят много от датчиците, без да се сменят хамалски. Не си писал от къде си.
Не си писал от къде си.
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 19 юли 2011, 11:06
от sharks
Значи за тото-налучкването си абсолютно прав,като изключим катализатора,че беше задръстен,сонда,датчик и чистене на дюзи си бяха предположения, ако можеш да ми дадеш малко инфо за кодочетеца,аз съм от Бургас,знаеш ли някаде в района да се работи с такъв,аз съм много далеч от нещата,нищо не рабирам,но след толкова обикаляне по майстори,реших малко да се позаинтересувам, така, че съм благодарен за всякаква информация!
Re: Колеги помагайте!
Публикувано: 19 юли 2011, 12:56
от Любо
Докато си търсиш къде да направиш диагностика, можеш да си почистиш MAF сензора. Във форума има описано подробно процедурата.
Намира се преди кутията на въздушния филтър и се чисти само със спрей за почистване на електроника или нещо подобно, което не оставя мазнотии като изсъхне.
Температурният датчик (ECT), който подава инфо на компютъра се намира на термостатното тяло, отгоре! Отпред и отдолу е датчикът за уреда на таблото.
ECT управлява и пускането на перките на радиатора, но за Мондео с два вентилатора не знам какви са стойностите. За Мондео с един вентилатор, доколкото си спомням перката включваше на 98 градуса.