Страница 1 от 2
ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 17 юли 2011, 19:46
от adrian.mezdra
Зравейте колеги!
Нормално ли е перката да включва когато стрелката ми на таблото показва малко преди R.
По рано когато нямаше такива горещини си допълних климатика и реших да го тествам забелязах, че стрелката ми немърдаше от N даже малко под N но сега в големите горещини когато климатика работи стрелката отива малко преди R и перката се включва защото стрелката пада към 0.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 17 юли 2011, 20:37
от krasimir_petev
adrian.mezdra написа:Зравейте колеги!
Нормално ли е перката да включва когато стрелката ми на таблото показва малко преди R.
По рано когато нямаше такива горещини си допълних климатика и реших да го тествам забелязах, че стрелката ми немърдаше от N даже малко под N но сега в големите горещини когато климатика работи стрелката отива малко преди R и перката се включва защото стрелката пада към 0.
Ако става дума за работа с климатик, то перката трябва да работи винаги на 1-ва степен. При мен когато се развали термостата (явно беше леко отворил и блокирал), започна да загрява повече колата и точно между R и O се включваше перката да охлади.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 17 юли 2011, 22:05
от adrian.mezdra
Колега поразрових и намерих книжката на форда която върви с него при закупуването му в австрия, там прочетох и видях, че е показано при нормално загрял мотор стрелката трябва да е на " R ".
В този режим мотора е загрял нормално и работи най добре но нетрябва да превишава R.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 17 юли 2011, 22:46
от HACKO
А пък във книгата за Германия пише, че навсякъде в сектор норм е нормално, като иде в Червеното спираш.

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 17 юли 2011, 23:00
от adrian.mezdra
Наско извинявай може би не съм се изразил правилно книжката е от германия защото колата там е произведена това е ясно.
Можеш ли да ми кажеш горе долу 90 градуса къде се намират знам, че около тези градуси мотора работи най добре.
Иначе е ясно, че щом има червено се спира.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 18 юли 2011, 13:35
от deathstorm
90 градуса на всички коли, в които съм се качвал е средата на скалата. Твоя форд не прави изключение.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 18 юли 2011, 17:56
от urgan
Това с тия 90 С за съвременните коли вече малко като че ли не важи. Незнам при ескорт но на мондео термостата почва да отваря на 92 С а стрелката е още в началото на нормала. Така че 90 те градуса колата работила най добре при тях малко остава във времето на жигула. Отдавна искам някак да измеря на каква температура се включва вентилатора, но все не ми остава време.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 18 юли 2011, 19:34
от V. Todorov
Kолега, на колко градуса мислиш,че работат съвременните автомобили?На твоята кола по книга, термостата започва да отвара на 85-89градуса а на 100 е напълно отворил.Перката предполагам че ти се включва към 92-95и спира на 90,така че незнам какво не ти харесва жигулата и 90-те градуса.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 18 юли 2011, 21:49
от HACKO
V. Todorov написа:Kолега, на колко градуса мислиш,че работат съвременните автомобили?На твоята кола по книга, термостата започва да отвара на 85-89градуса а на 100 е напълно отворил.Перката предполагам че ти се включва към 92-95и спира на 90,така че незнам какво не ти харесва жигулата и 90-те градуса.
Вентилатора включва на 103-105 изключва на 98. Термостатите са два вида на 88 и на 92градуса, там започват да отварят, напълно са отворени на +5градуса.
И за да не се карате, на Жигулата термостата също е на 92градуса. Вентилатора включва на 72, обаче датчика се намира в долния край на радиатора и колко е реалната температура в блока само може да се гадае.
Двигателя работи най-добре на около 150градуса, но много от компонентите му не издържат на температурата, най-вече маслата, и затова се стига до компромис да работи на около 100градуса. С появата на синтетичните масла и падането на цените им, не трябва да се учудваме ако в близко бъдеще работната температура на съвременните автомобили драстично се повиши.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 18 юли 2011, 23:32
от deathstorm
Аз доколкото си спомням на Жигулито (ВАЗ 2101,2102 и ВАЗ21011<-баща ми имаше такава, изглежда като жигули, но отазд пишеше Lada 1300, а двигателя е нещо като хибрид, 1300 куб. като от Лада 5ца, но със верига, уникален автомобил - 300к км без дори да е отварян капака на клапаните, е верно понагораваше доста масло) няма никви датчици, а перката е хваната за шайбата на водната помпа и се върти постоянно. Чак вече на Ладите(ВАЗ 2104,05,07)съм забелязал, че са с електрическа перка. Но много избягахме от темата. Мерил съм при изправена стрелка на моя форд с термодвойка допряна до главата близо до пластмасовия корпус на термостата и показваше 92 грауса!
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 19 юли 2011, 07:15
от adrian.mezdra
Благодаря ви колеги!
Това исках да знам и ми е достатъчно като информация R - 92 градуса.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 19 юли 2011, 10:26
от urgan
V. Todorov написа:Kолега, на колко градуса мислиш,че работат съвременните автомобили?На твоята кола по книга, термостата започва да отвара на 85-89градуса а на 100 е напълно отворил.Перката предполагам че ти се включва към 92-95и спира на 90,така че незнам какво не ти харесва жигулата и 90-те градуса.
Колега на 92 започва да отваря и е напълно отворен на 102, както е написал наско вентилаторите се включват на около 105 градуса. Нещо любопитно - по информация от човек който е работил в тойота последните авензиси работната им температура е 130 С. Само неразбрах къде видя за моята кола че отваря на 85 след като на термостата си пише 92-102?
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 26 юли 2011, 12:44
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Отново отварям темята за охладителната система защото забелязвам на моя форд 1.8 TDI следното нещо!
Стрелката отива до R и тогава перката включва за много кратко време, стрелката пада към О и така през целия път.
Нормално ли е при висока скорост около 100 км да се включва перката.
На друг колега само, че с мондео със същия мотор забелязах, че стрелката почти неизлиза от бялото или най много между бялото и N, а на моя отива чак на R. Питам се кое е нормално в случая неговото или моето.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 26 юли 2011, 14:06
от tropper
Твойто е по-близо до истината.
При него му изпуска термостата, щом се охлажда до зоната преди "нормал". Може да се оправи вероятно и само с гарнитурата на термостата. Може да се получава така и също ако е сложил неоригинален термостат.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 26 юли 2011, 16:02
от adrian.mezdra
Благодаря за отговора колега!
Да разбирам, че при тези показатели при мен е нормално и моя термостат функционира нормално.
По назад по темата четъ, че Наско е писал щом не е в червеното значи е добре но при кой показатели е най добре?
На снимката от книжката е на по стария модел форд, а на моя уреите на таблото са на по новия и е по различно в книжката стрелката е на R но смятам, че в крайна сметка и при двата модела става въпрос за едно и също нещо.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 26 юли 2011, 20:53
от HACKO
Аз по-нагоре писах и че на двигателя най-добре му е в Червеното, но на маслото не му е добре и затова температурата е свалена на около 100градуса.
За да се включва вентилатора при 100км или радиатора е замърсен или много я тормозиш. Това че много бързо сваля и спира е признак че всичко е нормално. Нищо не ти пречи, въпреки това, да пуснеш една водоструйка на питата на радиатора(обаче гледай да не ти мокрят много мотора).
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 26 юли 2011, 21:30
от adrian.mezdra
Наско благодаря ти за информацията.
От теб научих много полезна информация и съвети и затова още един път ти благодаря!
Не се срещат често такива колеги.
ПОЗДРАВИ!!!
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 02 авг 2011, 11:14
от escort_sl
А някой може ли да ми каже буквата L на колко градуса отговаря.Става дума за Ескорт 1995 1.6 16V Zetec .Километража е от онези с белите плаки.Благодаря ви и се извинявам,че спамя в темата на колегата,но вчера сменяхме термодатчика и термостата на Ескорта на баща ми и стрелката отиде чак на L,но веднага я огасхме,че антифриза направо взе да ври в казанчето

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 02 авг 2011, 11:37
от HACKO
Нормално е да заври ако капачката е била отворена, когато не е под налягане Водата завира на около 95градуса, вентилатора включва на 103градуса. Уреда на таблото е само ориентировъчен и не може от него да се отчита температура.
Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА
Публикувано: 05 авг 2011, 09:25
от fordmaniac
Мерих с термо двойка температурите:
края на белия сектор е ~ 80
към края на буква М е отваряне на термостат ~ 88
в средата на буква О изключва вентилатора ~ 97
буква N включва вентилатора ~ 103