Страница 1 от 2

Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 авг 2011, 20:02
от BayPhilip
Здравейте колеги, колата е тази от профила. Ескорт '96 1.8 ТД (90 к.с.). Напоследък започна да ми прави следния проблем. Паля я и след 5-6 секеунди гасни. Подкачвам нафта от инджектора. Паля и гасни веднага, после пак подкачвам и пак пали и гасни. Чак след 4-тото подкачване не гасни. До около 2-3 часа престой след това си пали добре, но ако престой 1 вечер и цял ден....пак пали от 4-ти подкачвания. Пробвахме със смяна на инджектора, но не е от там. Тръбичките са обатната нафта са добре и няма видими течове. Някакви идеи какво да гледам и от какво може да е ?

Мерси предварително.

П.П.
Колата не искаше да гасне, но след смяна на клапан се оправи.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 авг 2011, 21:22
от SIR SLAYTON
Провери си пак маркучите на нафтата. Това са симптоми при наличие на въздух в системата.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 авг 2011, 21:58
от kazama1
Проблема ти е следния- турбокоректора на помпата изпуска по малко нафта и го вкарва в турбото и оттам в цилиндрите ,и затова се получава този неприятен ефект.Решениего временно е поставяне на възвратен клапан на малкото маркуче преди турбокоректора,да отваря посока помпа,след това -някога подмяна на мембрани и О-пръстени на въпросния коректор.Поздрави.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 авг 2011, 23:40
от specialista
kazama1 написа:Проблема ти е следния- турбокоректора на помпата изпуска по малко нафта и го вкарва в турбото и оттам в цилиндрите ,и затова се получава този неприятен ефект.Решениего временно е поставяне на възвратен клапан на малкото маркуче преди турбокоректора,да отваря посока помпа,след това -някога подмяна на мембрани и О-пръстени на въпросния коректор.Поздрави.

Това е адски крайно изказване!Колегата със сигурност има проблем със херметичността на системата,но причини за това има много.Примери мога да дам много.Ако колегата прецени че може да се справи сам бихме дали насоки,иначе колата трябва да се прегледа от човек който знае основните принципи на конструкцията и работата на тази горивна система.
Успех!

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 авг 2011, 01:06
от BayPhilip
Ходих по "майстсори" и .... нищо. Затова реших да питам въс форума, защото знам, че тук ще получа много по - точки насоки какво да гледам или дори какво да кажа на "майсторите" да гледат. Та относно това със въздуха съм напулно съгледан, че в системата има въздих, но от къде може да влиза. Реално има нафтова помпа, маркучи, инджектор и....това е в общи линии. От къде може да влиза въздука като се има предвид, че тези 3 компонента са добре ?

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 авг 2011, 04:52
от escorttd1
От всяко едно съединение по маркучите може да влиза въздух, от филтъра също, така че слагай прозрачните маркучи и търси от къде е.
Това за турбокоректора изобщо не го споменавай пред майстори. Симптомите нямат нищо общо с твоите и само ще ти разбутат помпата.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 авг 2011, 17:35
от kazama1
escorttd1 написа:От всяко едно съединение по маркучите може да влиза въздух, от филтъра също, така че слагай прозрачните маркучи и търси от къде е.
Това за турбокоректора изобщо не го споменавай пред майстори. Симптомите нямат нищо общо с твоите и само ще ти разбутат помпата.
С най голямо уважение колега,но за да го напиша значи съм го преминал и то скоро,казвам го от личен опит,а не вследствие на чул недочул и съчинил,но може да си търсите въздух колкото желаете.Всеки има право на избор.Просто турбокоректора изпуска по малко нафта и така като престои колата помпата губи налягане.Пали вследствие на попадналата нафта в турбото и после гасне, и трябва подкачване за да запали.Може да провери като махне маркучето на турбото и да погледне дали е влажно,да сложи един клапан и да пробва,работа за 5 минути.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 авг 2011, 17:40
от kazama1
specialista написа:
kazama1 написа:Проблема ти е следния- турбокоректора на помпата изпуска по малко нафта и го вкарва в турбото и оттам в цилиндрите ,и затова се получава този неприятен ефект.Решениего временно е поставяне на възвратен клапан на малкото маркуче преди турбокоректора,да отваря посока помпа,след това -някога подмяна на мембрани и О-пръстени на въпросния коректор.Поздрави.

Това е адски крайно изказване!Колегата със сигурност има проблем със херметичността на системата,но причини за това има много.Примери мога да дам много.Ако колегата прецени че може да се справи сам бихме дали насоки,иначе колата трябва да се прегледа от човек който знае основните принципи на конструкцията и работата на тази горивна система.
Успех!
А на теб колега мога да кажа ,че бях пуснал точно същата тема скоро и никой от вас не можа да познае,както съм описал така си реших проблема и вече втори месец колата пали сутрин както трябва.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=47840" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 авг 2011, 20:43
от specialista
То от горе някой беше споменал за боба че не му показал!!!
Радвай се че си си решил проблема,аз те поздравявам за това,но не изказвай толкова категорични твърдения,за болката на друга кола.Аз един не бих го твърдял докато не го докажа или не съм на 100% сигурен от симптоматиката!На теб мога да ти разкажа цветно какво се е случило с твоята кола и защо се е оправила.Както виждаш споменавам думата "разхермитизирана" система!При теб е било същото само че пропуска е бил от турбо коректора.След като си го уплътнил вече няма от къде да дърпа въздух и не се връща горивото обратно след дълъг престой!Това се е случило и изобщо забрави да е палела защото било постъпило нафта през турбото и т.н.Ако това се случи ще има самофорсиране което е вредно за мотора!!!За да ме разбереш явно ще трябва да обяснявам по подробно ,няма проблем но ще отсъствам няколко дни,и като се върна с удоволствие ще разнищим малко по-подробно кое как се случва в тия помпи!
Поздрави!

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 авг 2011, 21:23
от kazama1
specialista написа:То от горе някой беше споменал за боба че не му показал!!!
Радвай се че си си решил проблема,аз те поздравявам за това,но не изказвай толкова категорични твърдения,за болката на друга кола.Аз един не бих го твърдял докато не го докажа или не съм на 100% сигурен от симптоматиката!На теб мога да ти разкажа цветно какво се е случило с твоята кола и защо се е оправила.Както виждаш споменавам думата "разхермитизирана" система!При теб е било същото само че пропуска е бил от турбо коректора.След като си го уплътнил вече няма от къде да дърпа въздух и не се връща горивото обратно след дълъг престой!Това се е случило и изобщо забрави да е палела защото било постъпило нафта през турбото и т.н.Ако това се случи ще има самофорсиране което е вредно за мотора!!!За да ме разбереш явно ще трябва да обяснявам по подробно ,няма проблем но ще отсъствам няколко дни,и като се върна с удоволствие ще разнищим малко по-подробно кое как се случва в тия помпи!
Поздрави!
С тебе бих спорил дълго ,но просто не му е тук мястото,имам доста познания по двигателите и в ремонтите също,понякога просто трябва да чуваш нещата ,усета е важен,страста и т.н.чета доста и тук във форума и по други,помня те дори когато се опита да си извоюваш позиции и тук и по други форуми,като във Фиат и т.н.браво успя,но не всичко е стендове и манометри.Защо просто не се примирите с егото си и не оставите човека да пробва,дори ако трябва да го насърчите,така се откриват проблемите с метода на изключването,като се тръгва от най безболезнените ,и ако трябва до най сложните.И все пак забравяте,че пали и после гасне,ако има въздух,и връща нафтата,то тогава изобщо няма да запали преди да подкачи гориво.По принцип теча е много слаб,едва забележимо сълзене,недостатъчно да изфорсира двигателя,както го описват колегите,според мен е от О пръстен,а не от мембраните.Поздрави.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 03 авг 2011, 00:38
от diesel1.6
Форда ще запали от нафта в колектора, ама друг път.
В теми като тази още преди да се пише се слагат прозрачни маркучи поне за тест и веднага проблемът лъсва.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 03 авг 2011, 10:58
от HACKO
kazama1 написа:......
С тебе бих спорил дълго ,но просто не му е тук мястото,имам доста познания по двигателите и в ремонтите също,.......
Колега, въпреки твърденията си, изобщо не знаеш как работи Дизеловия мотор. Попрочети малко теория и сам ще си отговориш, че Дизела не може да запали при подаване на Нафта в колектора. Ако можеше нямаше да се прави сложната гориво-нагнетателна помпа, просто щяха да слагат карбуратор. Вдиганего на оборотите при попадане на Нафта в колекторите е друго нещо, Запалването идва от впръскването а оборотите се вдигат заради завишената доза.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 03 авг 2011, 17:36
от kazama1
Вие по разбирате,така да бъде.И ако няма налягане то няма и впръскване колега,това не е бензин.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 06 авг 2011, 18:37
от specialista
Чест и почитания братле! Доста упорито си защитаваш теорията!Аз вече съм на линия и можем да говорим колкото поискаш на тази тема!
Поздрави!

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 14 авг 2011, 22:44
от gazetto
kazama1 написа: С тебе бих спорил дълго ,но просто не му е тук мястото,имам доста познания по двигателите и в ремонтите също,понякога просто трябва да чуваш нещата ,усета е важен,страста и т.н..
Е те точно с този колега недей да спориш на тази тема.....Едва ли има някой във ворума който да е по-в час с дизеловата система от него.Аз имах протекъл клапан към турбото.Е колата палеше от раз.

Колега виж тук. http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=31533" onclick="window.open(this.href);return false;
може да ти е от полза.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 16 авг 2011, 20:12
от ggganyo
при мен проблема се реши като смених болт-клапана на излишното гориво...намирасе отгоре на помпата.струва 15 лева.развива се с ключ 17...

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 окт 2012, 14:24
от ikan
Здравейте колеги,
при мен проблема с паленето е същия, пали за няколко секунди и гасне. След като подкача, пали и няма проблем.
Откъде мога да си набавя прозрачните маркучи и какъв размер са?
Търсих малки скобички, но никъде не открих. Задължително ли е да слагам такива?
Трябва ми и гумената тапичка на последната дюза, тъй като ми пръскаше нафта и сложих маркуч затапен с болт(грозна работа).

Благодаря предварително.

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 окт 2012, 22:24
от specialista
На филтъра има подкачваща помпа.В нея има два клапана(смукателен и нагнетателен).Те обаче не са подсигурени със пружини а са като гумени пеперудки.Естествено след време еластичноста намалява и не уплътняват добре.В този момент обаче и някой уплътнител или снадка по същия начин е почнала да не уплътнява добре и по този начи системата вече е разхермитезирана.Горивото по естествените физични закони се опитва да се върне назад.Тази помпа(Лукас) най-много мрази въздуха и почва филма със непаленето,самофорсиране и т.н.
Съветвам да си направите обслужване на помпата във филтъра(рем.комплекта е към 30 лв.)Следващото е прозрачен горивопровод с цел да се хване проблема,после се слага нов гумен и така.
Поздрави!

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 01 окт 2012, 22:26
от specialista
ikan написа:Здравейте колеги,
при мен проблема с паленето е същия, пали за няколко секунди и гасне. След като подкача, пали и няма проблем.
Откъде мога да си набавя прозрачните маркучи и какъв размер са?
Търсих малки скобички, но никъде не открих. Задължително ли е да слагам такива?
Трябва ми и гумената тапичка на последната дюза, тъй като ми пръскаше нафта и сложих маркуч затапен с болт(грозна работа).

Благодаря предварително.
За къде са ти тези малки скоби бе човек,да не си решил да слагаш на маркучите на излишното на дюзите???

Re: Пали след 4-то подкачване на нафта

Публикувано: 02 окт 2012, 17:13
от ikan
Ами гледам, че колегите пишат, че слагат ама ако не е нужно няма да слагам.