Страница 1 от 1

Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 29 авг 2011, 23:04
от Mindjigger
Здравейте,
Тъй като съм в Белгия и тук смяната на маслото е между 50 и 120 Евро обмислям възможностт да си го сменя сам. Имам три основни проблема:
1. Нуждая се от идея как да проникна лесно под колата без канал ? С крик ама дали няма и още някакъв трик?
2. Как се развива и завива масления филтър ? Трябва ли ми специален инструмент ?
3. Къде се намира и лесно ли се сменя датчика за налягане на маслото че ми сълзи от там ? Става въпрос за Ескорт 1.6 Ztec - 96.
Благодаря предварително. Ако пък някой знае читав сервиз в Белгия, Германия или Холандия може да препоръча и да се отбия.
Поздрави.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 06:24
от momo76
Помисли си хубаво какво се случва като те видят да си сменяш маслото сам пред блока (къщата). Бъди сигурен че някой съсед ще се обади да се оплаче.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 09:28
от Mindjigger
Много добре съм го помислил преди да питам. Имам гараж в който мога да правя каквото си поискам.
Иначе това с ремонтите е малко мит според мен. Виждал съм многократно тук леки улични ремонти. Верно преобладаващо араби. Иначе белгийците също действат ама в големите си гаражи.
Та най-важното ми е как се завива масления филтър.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 10:26
от autobg
Mindjigger написа:Много добре съм го помислил преди да питам. Имам гараж в който мога да правя каквото си поискам.
Иначе това с ремонтите е малко мит според мен. Виждал съм многократно тук леки улични ремонти. Верно преобладаващо араби. Иначе белгийците също действат ама в големите си гаражи.
Та най-важното ми е как се завива масления филтър.
Колега, филтърът се омазва по уплътнението с малко масло, завива се добре на ръка, след което със специален инструмент се донатягя, мисля още четвърт оборот. На филтъра трябва да си е показано с картинки.

За вдигането на крик --- по-скоро ти трябва канал, за да е нивелирана колата.. Аз го сменям, като използвам надлъжно отрязана бутилка за вода (5-10 литра), която пъхам под колата и оставам да си църцори.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 10:52
от Revell
Масленият филтър се развива със скоба, приличаща на верига с ръкохватка. При монтажа се намазва гуменото оплътнение съвсем леко със старото изгоряло масло, след което се завива на ръка докато можеш - не се затяга с инструмента. Датчика ако не се лъжа се намира на задната стена на мотора(откъм купето) малко над картера и към него отива една жица. Как разбра че ти сълзи от там при положение че не го знаеш къде е? Ако ти е казал някой първо огледай добре сам преди да го вадиш, данеби някъде отгоре да се стича.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 12:00
от Mindjigger
Мерси много за изчерпателния отговор. Теча го видяха в един сервиз и ми казаха че е от там. Така или иначе съм взел датчика, ше го сменям. Ше кажа за резултата.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 12:53
от Doin
Ако нямаш въпросния инструмент с верига, то спокойно можеш да развиеш филтъра със стар пистов, агренажен ремък или кожен колан - увиваш го около филтъра и теглиш единия край придържайки другия. Трябва да си наясно обаче, че при смяната ще загубиш част от маслото, така че си приготви ново за доливане.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 14:22
от Mindjigger
Това беше ценно. Имам и пистов и ангренажен ремък. Маслото дет го имам е 4 литра. Колата сабира 3.8. 200 мл се ще стигнат да напълнят и филтъра ако не е включен.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 20:21
от achod
В Германия ползвах подемник под наем /плаща се на час/в автосервиз,не е скъпо и е много удобно за работа.В Белгия няма ли нещо подобно?

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 30 авг 2011, 21:16
от malhi4o
Датчика за маслото при мен 1.6 16V SE резбата е уплатнена с лента като за ВиК връзки, а не като пропката. Не навивай датчика до край.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 31 авг 2011, 08:52
от HACKO
malhi4o написа:Датчика за маслото при мен 1.6 16V SE резбата е уплатнена с лента като за ВиК връзки, а не като пропката. Не навивай датчика до край.
Датчика е със ситна конусна резба и се уплътнява в блока, не му трябва никаква лента, заради конусната резба не може да се завие до край.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 31 авг 2011, 23:51
от Mindjigger
Мисията усшешна срещу 30 евро, което е поносимо.
Сега ми остава да се справя с проблем с индикатора за температурата. Имам вече отворена друга тема затова. Но все още не ми е достатъчно ясно къде точно е датчика.

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 01 сеп 2011, 02:37
от dr. Svetlyo
Mindjigger написа:Мисията усшешна срещу 30 евро, което е поносимо.
Здравей, колега!

И тук в немско ми искат или от 30 евро нагоре за смяната на маслото или 50 евро за смяна с техни масла и филтър (предполагам евтина полусинтетика и менте филтър).
Затова и аз съм се решил сам да си го сменям! Разполагам със закътано местенце, връщам старото масло в новата туба на доставчика, чист съм пред обществото и природата...

Все още неясна ми остава врътката с филтъра - как го разви? Не разполагам с никакви инструменти, ремъци и т.н. Само кожения колан ми е под ръка.
Моля те, опиши ми подробно процедурата! Повдига ли я на крик? В каква последователност работи? Смени ли си пробката с нова?

При мен офертата е 13 евро оригинален филтър + 2 евро нова пробка от "тукашното" Мото Пфое и още 30-35 евро за 5 л. пълна синтетика дизелово Valvoline SynPower 5W40 или пак пълна синтетика дизелово Castrol EDGE Diesel 5W40 от интернет. Няма как - идва суровата зима и трябва рядко синтетично масло...

Поздрави
Светльо

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 07 ное 2013, 08:39
от preludeman
Момчета ,имам един въпрос. Как се казва частта за която се завива масления филтър ?
питам защото тази част ми е дефектирала и капе масло от нея. (Карам Орион-93-та. 1,3-бензин)
благодаря за всяка информация ! :)

Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото

Публикувано: 07 ное 2013, 10:24
от HACKO
Кое точно ти е повредено, резбата на втулката на която се завива филтъра или контактната повърхност на блока, където уплътнява уплътнението на филтъра? Сигурен ли си че проблема не е във филтъра? Да не би да не затегнат достатъчно.