Страница 1 от 1

Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 00:30
от madboy
Здравейте,
Имам принципен въпрос- при двигател 16V инжекцион, възможно ли е с да изгорял клапан, при положение, че от ниски до 1500 оборота работи без един цилиндър(един и същ), а след това няма проблеми във високите обороти *updated* - на високи почти не се усеща проблема . Няма и промяна в мощността. Има нормална компресия. Свещи, кабели, капачки се изключват като вариант- ток има на свещта.
Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра. :-8-:

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 09:02
от Revell
Не мога да ти дам точен отговор, но пукане и гърмежи имаш ли във ауспуха? Когато е загряла и при положение че не затваря изпускателен клапан би трябвало горивната смес да изгаря в ауспуха. При мен положението като отворих мотора беше на кантар. Всмукателните клапани бяха наред, но изпускателните имаха язви и бяха на една идея от прегаряне. Така че нищо чудно да има прегорял. Другият вариант е нещо да се е случило с всмукателен клапан и да връща в смукателния колектор. И в двата случая обаче ми се струва че компресия няма да има при положение че не затваря.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 09:03
от fordmaniac
Това което си описал, вероятно става дума за Нисана. Тъй като той е с регулируеми клапани с пулове, първо трябва да се проверят хлабините им. Тогава може да се стигне до идея за изгорели клапани, компресията е важна, но не единствена. Модела е гаден за регулиране, щото е с верига и имам колеги монтьори, които го избягват, но аз се боря и с тях.
Поздрави.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 09:09
от HACKO
Аз пък казвам, че в конкретната ситуация замерването на компресията е най-важното, за отхвърляне или потвърждаване на изгорял клапан. Естествено разглобяването дава абсолютно точен отговор, но въпроса е да се избегне евентуално разглобяване.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 09:25
от madboy
Има компресия 11- напълно в нормите. Толкова си беше и преди две години. Няма гърмежи, ауспуха си пръцка както си е нормално при работа на три цилиндъра.
При откачане на дюзата, пак няма промяна в работата на двигателя. Обаче на газ дюзите не работят, а е същото дередже.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 13:22
от HACKO
Свещи и кабели.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 15:02
от madboy
HACKO написа:Свещи и кабели.
madboy написа: .......... Има нормална компресия. Свещи, кабели, капачки се изключват като вариант- ток има на свещта.
Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра. :-8-:
Въпреки всичко е пробвано е друг комплект свещи, кабели, капачки, както и кръстосването им.

Основния въпрос е дали може да има изгорял клапан, а да има нормална компресия и мощност?

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 18:07
от ЯЛТА
Може, зависи кой и как мери компресията, ако се мери по продължително от необходимото-/много обороти/, може и 20 да вдигне. Работата е тънка, добре е разбиращ да я преслуша,но е вероятно да си прав за изгорял клапан. След средните обороти е нормално да не се усеща прекъсване,-губи се минимален % от мощноста в предвид оборотите на двигателя, и чак когато клапана цъфне като майска роза ще губи мощност и при високитс обороти.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 18:46
от essex
Ти казваш че има капачка ( на делкото) ако не се лъжа, а проверил ли си саморъчно дали цъка искра от кабела ?

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 21:56
от cosworth team ruse
да не ти е прецакана дюзата 8)

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 14 сеп 2011, 23:44
от madboy
cosworth team ruse написа:да не ти е прецакана дюзата 8)
При работа на газ, дюзата бърка ли нещо работата?

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 15 сеп 2011, 02:51
от tropper
madboy написа: При работа на газ, дюзата бърка ли нещо работата?
Само в случай че нямаш клапан за спиране на бензина и спирането му се осъществява чрез спиране на дюзите. Така е при ГИ. Тогава, ако дюзата изпуска, ще меси двете горива... Но ако това се случва проблемът нямаше да е само на ниски обороти.

Станаха прекалено много условности, така че едва ли е от дюза според мен...

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 15 сеп 2011, 15:45
от madboy
Уредбата не е ГИ, а обикновена с емулатор, електроники ... Оказа се, че не е само в ниските обороти, но на високи не се усеща почти.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 15 сеп 2011, 15:53
от Didibao
При мен имаше подобен проблем с 4-ти цилиндър не работеше на ниски, във високите беше добре, проблема се проявяваше по явно на газ, но го открих, бях си наумил, че смуче въздух от смукателния колектор гарнитурата му, и я свалих, беше здрава тогава огледах рейката на дюзите и се оказа, че дюзата на 4-ти цилиндър не е лежала добре силиконирах я малко и проблема изчезна.

Така, че огледай да не смуче въздух!

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 19 сеп 2011, 23:24
от Milcho
При така поставените условия - да, възможно е.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 23 сеп 2011, 13:53
от to6kooo
Също е възможно да не отваря достатъчно добре клапан в ниските както описваш-при това положение компресията ще си е добре!Най-вероятно потънало легло на клапана!

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 04 ное 2011, 09:10
от madboy
Регулирайте си редовно луфтовете на клапаните. Иначе потънали легла и прегорели клапани.

Re: Изгорял клапан/и?

Публикувано: 05 ное 2011, 09:17
от fordmaniac
То и аз това обяснявам! Само че има клиенти, които само си мислят за това, че искам да им взема парите. Като изгори клапан, им предлагам да сметнат реглажа на клапаните ( за пулове на 20 000 км, за кобилични 10 000 ) или ремонта на главата е по-изгодно. И това без да се отчита повишения разход и ниска мощност. Но само изпатили разбират и после слушат и спазват!
Това е много важно да се спазва при газифицирана кола.