Проблем с охлаждането на Фокус
Публикувано: 16 сеп 2011, 22:53
Здравейте колеги
Възникна следния проблем: Вчера както си карах, колата загря(стрелката на температурата скочи в червеното).Веднага спрях и погледнах, беше се спукал маркуч от който течеше антифриз в промишлени количества.Купих аз вода за да долея и за да мога да се придвижа до сервиза.Поради огромния теч доливах горе-доло на 2 километра, 1 литър(по пътя температурата си беше нормална, работата на двигателя също).Сменихме маркуча и сичко си беше на 6, обааче след това като тръгнах да карам забелязах странно движение на стрелката за температурата.На 5-6 километра пробег подскача 2-3 пъти до червеното и на четвъртия се "заварява" там и не мърда.Спирам гледам няма течове, има си вода колата и мотора не е загрят толкова колкото показва стрелката (даже при отваряне на капачката на разширителния съд няма нито кипене нито нищо, както щеше да стае при 130 градуса).Качвам се паля, стреката е в нормалното си положение и продължавам движението.След 1-2-3 километра се повтаря същата история, и пак и пак...Та въпроса ми е, на какво може да се дъжи това, датчик, термостат или мотора да е прегряван и наистина да грее толкова(макарче не ми се вярва, защото когато се спука маркуча спрях веднага а след това си карах с охладителна течност)
Колата е Форд Фокус 1999, 1.6 100 коня Зетек, бензин
Възникна следния проблем: Вчера както си карах, колата загря(стрелката на температурата скочи в червеното).Веднага спрях и погледнах, беше се спукал маркуч от който течеше антифриз в промишлени количества.Купих аз вода за да долея и за да мога да се придвижа до сервиза.Поради огромния теч доливах горе-доло на 2 километра, 1 литър(по пътя температурата си беше нормална, работата на двигателя също).Сменихме маркуча и сичко си беше на 6, обааче след това като тръгнах да карам забелязах странно движение на стрелката за температурата.На 5-6 километра пробег подскача 2-3 пъти до червеното и на четвъртия се "заварява" там и не мърда.Спирам гледам няма течове, има си вода колата и мотора не е загрят толкова колкото показва стрелката (даже при отваряне на капачката на разширителния съд няма нито кипене нито нищо, както щеше да стае при 130 градуса).Качвам се паля, стреката е в нормалното си положение и продължавам движението.След 1-2-3 километра се повтаря същата история, и пак и пак...Та въпроса ми е, на какво може да се дъжи това, датчик, термостат или мотора да е прегряван и наистина да грее толкова(макарче не ми се вярва, защото когато се спука маркуча спрях веднага а след това си карах с охладителна течност)
Колата е Форд Фокус 1999, 1.6 100 коня Зетек, бензин