Страница 1 от 1

Zetec-S - смяна на ремък и ролка

Публикувано: 19 юли 2006, 22:13
от paci
Мислих че съм готов с това какво трябва да се смени.
Ремък + една ролка.
МП -Ремък- 59 лв, обтегач-158, ролка / стойка с ролка/ 165 лв
Притеснението ми идва от това, че това което съм намерил и спрял е на по-виска цена от другите които намерих но доста по-ефтино от това което ми подадоха като инфо от МП.
Става дума за комплект ремък и ролка на QH за 139 лв.
На други места ролка ina(незнам как се пише правилно) и ремък Роланд - 110 лв общо.
Обаче никъде не споменаваха обтегача отделно ролка отделно както в МП. Гледах комплекта на QH и ми се стори че ролката е с обтегача.
Е тва ми е първи сбълък с тази технология Zetec и смяна на ангренажен ремък и ролка(и) няма си ги сменявам аз но ще ми сложат каквото занеса.
Само на това място на което ми предложиха QH комплекта ми казаха, че след март 97 имало някаква промяна и изрично ме питаха дали съм сигурен за месеца. Е Microkat я изкарва май месец, че е произведена а регистрацията и е юли по документи.
Знам че има много теми и писано за ремък и ролки но до скоро нямаше Zetec-S двигател във форума. Сега има 2 за които съм сигурен - моя и на Megatronic.
Оу на Megatronic по Microkat не се води S - извинявам се
Начи оставам само аз :cry: Е картинката е еднаква и за 2-та мотора :)
9 и 6 трябва да са въпросните обтегач и ролка.
Картинката е и за 1,6 EFI *00926* *072*
Абе зачетох се в една тема, ролката и при другите разбрах, че една и няма нищо кой знае какво по-спецялно на тоя S но не намерих да се споменва прословутия обтегач. Начи си върви с ролката и инфото от МП ми образува паника та пуснах питането.
Или нищо не съм разбрал *00147*
Или ролката е тва доло (2,3,7 и 8 ) а обтегач ...... ?!? *00200*

Публикувано: 19 юли 2006, 23:05
от HACKO
Предлагам ти да направиш следното:
след като са ти казали, че има изменения да отидеш там където ше сменяш ремъка и да ги накараш да го свалят, да проверят дали има луфт в ролката (инак няма смисъл да я сменяш) и ако се наложи да отидеш със свалената ролка до магазина и да я сравниш с тази от комплекта.(Мнението е мое решението си е лично твое )
П.С. За обтегача не знам дали трябва да се сменя, мойта е с фиксирана обтяжна ролка.

Публикувано: 19 юли 2006, 23:19
от paci
HACKO написа:П.С. За обтегача не знам дали трябва да се сменя, мойта е с фиксирана обтяжна ролка.
Той е нещото което ме накара да пусна нова тема.
За свалянето и проверката ще стане малко сложно щото се откачал двигателя и ще отнеме време а аз съм на работа :)
А и като гледам как всичко е оригиналното по тази кола искам като съм тръгнал да сменявам да го сменя и да не ровя повече там. Километрите до следващата смяна на ремък ще ги навъртя до пенсия сигурно. :)
П.С. Като казах оригинално, филтъра на климатик-купе ми се струва, че е сложен в Германия когато е произвеждана. Какво имаше вътре и какъв беше. :shock: Ама него не го коментирайте моля ви:) Той ми е последна грижа. За сега е прилежно изпран, последван опит от la4о и за сега не смърди и си духа нормално.
Забележка!
Фиестата е вкарана от Италия.

Произведена в Германия и служила вярно на някой в Италия.

Публикувано: 19 юли 2006, 23:39
от HACKO
Вземай комплекта на QH ама питай имат ли от двата модела щото може да се окаже че твоя е от другите (съгласно законите на Мърфи).Някои модели са с полуобли зъби на ремъка а не с трапецовидни внимавай да са точни че инак издържа около 10000км и се къса.
Ролката е №6 обтегача №9.
Даже и да е от Германия поне ремъка се сменя щото....

Re: Zetec-S - смяна на ремък и ролка

Публикувано: 20 юли 2006, 01:06
от MegatroniC
paci написа:Знам че има много теми и писано за ремък и ролки но до скоро нямаше Zetec-S двигател във форума. Сега има 2 за които съм сигурен - моя и на Megatronic.
Оу на Megatronic по Microkat не се води S - извинявам се
Начи оставам само аз :cry:
По микрокат може и да не се води, но по двигател тъй се води :D ето една снимчица

http://img418.imageshack.us/my.php?image=fiestahv0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

И аз от 1 месец съм решил да сменям, но все немога да събера пари, от емкомплект ми предложиха комплекта - ремък, обтяжна и паразитна ролка, забравих на кой производител, за 120 лева.

Публикувано: 20 юли 2006, 09:22
от Любо
paci, съветвам те като си тръгнал да сменяш да смениш всичко. Имам предвид и ролките, освен ремъка. НЕЗАВИСИМО дали хлабини в ролките или не.
Един колега направи тази грешка да смени само ремъка. Резултата беше, че ремъка изкара 10-15 хил. км. и се скъса -> нов ремък, ролки + 16 клапана. Вярно при него излезе по евтино (става дума за Нубира), но е кофти експеримент и в крайна сметка от това не се пести.

Публикувано: 20 юли 2006, 15:09
от paci
Любо написа:paci, съветвам те като си тръгнал да сменяш да смениш всичко. Имам предвид и ролките, освен ремъка. НЕЗАВИСИМО дали хлабини в ролките или не.
Кое на картинката е всичко?
И валовете ли да сменя.
Кое се сменява.
Какво да диря ?
Не става да ида в магазина и да ги питам какво да сменя. :) :D
Тази ролка къде е доло сменява ли се ?
То друго не остана :)

Публикувано: 20 юли 2006, 21:02
от HACKO
Не става въпрос да сменяш и зъбните колела мисля че Любо визира моето мнение за запазването на ролката ако няма луфт (прав е).

Публикувано: 20 юли 2006, 21:16
от paci
HACKO написа:Не става въпрос да сменяш и зъбните колела мисля че Любо визира моето мнение за запазването на ролката ако няма луфт (прав е).
Оки, ясно :)
Ремък и ролка са като ролката е с обтегача. Като ида да купя комплекта и ще гледам. А може и да го снимам.
п.с.
Любо *00147*
Абе що ми се стори позната мутра от снимките в "батко, кака ... дрън дрън ..."
Тряя познавам един Любо от Троян *072*
Недей пиши тука :) Дай ЛС :)

Публикувано: 21 юли 2006, 08:10
от webster
Много внимавай кой ще ти смени ремъка. Аз имам също zetec-s и уж да не давам пари отидох при един познат майстор и резултата беше незатегнат добре ремък + 16 изкривени клапани :x
На всичкото отгоре после като сменял клапаните не е сложил нови гумички незнайно защо и сега най-вероятно горенето на масло идва от там...

Публикувано: 21 юли 2006, 10:48
от Любо
HACKO написа:Не става въпрос да сменяш и зъбните колела мисля че Любо визира моето мнение за запазването на ролката ако няма луфт (прав е).
Не това имах предвид! И не всичко на картинката :)
Исках да кажа да смениш ремъка И ролките, независимо дали има луфт в тях.
Под ролки рзабирам обтягащата ролка (заедно с обтегача) + парзитна ролка (ако има).
За това дадох пример д колегата с Нубирата - нямало луфт в ролката му и не я сменили, резултата съм го написал - във финансово отношение 3-4 пъти по-скъп ремонт.

Публикувано: 21 юли 2006, 15:43
от fiestaracing
:D Не зная с какво мога да помогна,но ще ви изложа един факт:До сега не съм видял zetec s при който ако се пропусне смяна на обтегача(който е до ролката)след това да не изкриви поне 8 клапана в рамките на близките 20к км!
Съвет(горещ): колкото и да е ДЕБЕЛО,смяната да се извърши само в МП-само там знаят как става ПРАВИЛНАТА смяна на ангренажния ремък с обтегач и ролка!

Публикувано: 24 юли 2006, 16:40
от paci
Ми взех.
В комплекта на QH ролката е INA.
Обаче трябва ли да пише някъде какъв пробег дават на този комплект? Нищо не намерих по кутиите.
Е ви една фотосесия какво купих и едно дето е друга тема но не съм аз ... :twisted:

Публикувано: 14 окт 2006, 20:16
от lubb
здравейте!
искам да попитам как се сменя ангренажния ремък на 1.7 zetech двигателя , който се слага на Пума?
или п-конкретно въпросът ми е- след като съм го свалил как да намеря белезите на коляновия, вал , тък като шайбата е без шпонка? в нета видях, че има някакъв специален болт , който се везинтва в цилиндровия блок и по него се намира ГМТ на първи цилиндър. обаче , като го не знаем този болт какъв е, как става тарикатлъка?

Публикувано: 10 дек 2006, 17:57
от fiestaZtec
lubb написа:здравейте!
искам да попитам как се сменя ангренажния ремък на 1.7 zetech двигателя , който се слага на Пума?
или п-конкретно въпросът ми е- след като съм го свалил как да намеря белезите на коляновия, вал , тък като шайбата е без шпонка? в нета видях, че има някакъв специален болт , който се везинтва в цилиндровия блок и по него се намира ГМТ на първи цилиндър. обаче , като го не знаем този болт какъв е, как става тарикатлъка?
преди да свалиш ангренажа го прикарай на белег и тогава свали иначе после е кофти за зацепване