Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Здравейте колеги. От доста време имам регистрация в форума но до сега не ми се е налагало да пиша. Карам въпростният автомобил escort 1.4mi от няколко месеца. Няколко неща ми направиха впечатление незнам дали това са нормални неща за толкова годишен двигател или просто нещо не е в час. Ето и нещата които ми напвариха впечатление:
1.Сутрин когато двигателя е студен не пали веднага след първото завъртане на стартера а поне след 4-тото.
2.След като двигателя запали вдига оборотите до 1500rpm след това падат на 1000rpm и така остават.(незнам дали това са нормалните обороти които трябва да поддържа )
3.Докато все още двигателя е студен и карам малко по-агресивно когато спра оборотите падат на 200 и се вдигат се 300-400 и това се повтаря за около няколко секунди след това застават на 1000.
4.Често съм забелязал , че и работата на студен двигател на автомобила е по-добра ( имам предвит набиране на скорост ).
5.А когато съм изминал 100-тина километра спра и изгася двигателя за 20-30 минути. След това двигателя пали без проблем от първото завъртане на стартера.
6.При загрял двигател когато карам като отпусна педала за газта започва едно предърпване ( това не се получава при студен двигател или поне не се усеща толкова както когато е загрял двигателя) Понякога съм забелязал,че се появява и силна миризма на бензин от ауспуха.
Надявам се да съм описал всичко разбираемо.
Блягодаря предварително на всички!
1.Сутрин когато двигателя е студен не пали веднага след първото завъртане на стартера а поне след 4-тото.
2.След като двигателя запали вдига оборотите до 1500rpm след това падат на 1000rpm и така остават.(незнам дали това са нормалните обороти които трябва да поддържа )
3.Докато все още двигателя е студен и карам малко по-агресивно когато спра оборотите падат на 200 и се вдигат се 300-400 и това се повтаря за около няколко секунди след това застават на 1000.
4.Често съм забелязал , че и работата на студен двигател на автомобила е по-добра ( имам предвит набиране на скорост ).
5.А когато съм изминал 100-тина километра спра и изгася двигателя за 20-30 минути. След това двигателя пали без проблем от първото завъртане на стартера.
6.При загрял двигател когато карам като отпусна педала за газта започва едно предърпване ( това не се получава при студен двигател или поне не се усеща толкова както когато е загрял двигателя) Понякога съм забелязал,че се появява и силна миризма на бензин от ауспуха.
Надявам се да съм описал всичко разбираемо.


Блягодаря предварително на всички!

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Неравномерен празен ход, придърпване, аромат на бензин... едната вероятност е наложащ кадърен реглаж на моноинжекцията и настройки на празния ход + проверка на свещите
втората - настройка на газоразпределението + запалването (може да е мръднала центровката).
втората - настройка на газоразпределението + запалването (може да е мръднала центровката).
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Мерси за отговора. Явно трябва да отскоча до сервиз.
Свещите ги смених преди около 2 месеца за жалост не помня марката ( но не ми звучаха като нещо надеждно но такива имаше а и беше наложащо да се сменят). Вчера ги развих да проверя как стоят нещата не ги проверих всички само две от тях полюсите на свещите които проверих не бяха черни като старите а сивкави на цвят ( незнам дали така трябва да са )
А какъв трябва да е разхода на гориво градско и извънградско?
Свещите ги смених преди около 2 месеца за жалост не помня марката ( но не ми звучаха като нещо надеждно но такива имаше а и беше наложащо да се сменят). Вчера ги развих да проверя как стоят нещата не ги проверих всички само две от тях полюсите на свещите които проверих не бяха черни като старите а сивкави на цвят ( незнам дали така трябва да са )
А какъв трябва да е разхода на гориво градско и извънградско?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Не трябва да са Сиви, трябва да са светло-Кафяви до Керемидено. Оргиналните свещи за този мотор в МП са по 8лв.
Има една екологична система, за вкарване на чист въздух в изпускателния колектор в определени режими. Желателно е да я изолираш, като се обърка, вкарва въздух постоянно, оттам бърка ламбда сондата, че сместа е бедна и компютъра обогатява и оттам може да е мириса на Бензин и висок разход. На моята съм я премахнал тотално преди години.

Има една екологична система, за вкарване на чист въздух в изпускателния колектор в определени режими. Желателно е да я изолираш, като се обърка, вкарва въздух постоянно, оттам бърка ламбда сондата, че сместа е бедна и компютъра обогатява и оттам може да е мириса на Бензин и висок разход. На моята съм я премахнал тотално преди години.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Тъй като няма МП в града затова взех тези.. които са два пъти по евтини поне.. както и да е. Какви са оригиналните свещи като марка които предлагат в МП ?
Колега НАСКО предполагам , че ми говориш за тази сивата тръба тип гофре ако съм те разбрал правилно. Какво имаш предвид под изолиране на тази система ?
Колега НАСКО предполагам , че ми говориш за тази сивата тръба тип гофре ако съм те разбрал правилно. Какво имаш предвид под изолиране на тази система ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Не, говоря за тръбички, които излизат от колектора и отиват в една по-дебела оттам в една кутия над ск.кутия. На снимката са останали само чат от тръбичките, смачкани и заварени, след прлемахване на системата.
Оргиналните свещи са Моторкрафт, сега не се сещам точно какъв модел са, там ги вадят по ВИН. Понеже нямаше налични, човека провери за аналог от друга марка и беше много учуден че няма пълен аналог.
Оргиналните свещи са Моторкрафт, сега не се сещам точно какъв модел са, там ги вадят по ВИН. Понеже нямаше налични, човека провери за аналог от друга марка и беше много учуден че няма пълен аналог.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Преди малко отидох до колата и огледах внимателно но такива тръбички така и не видях затова направих и снимки
ето ги тук https://picasaweb.google.com/1083864930 ... Escort14mi
ето ги тук https://picasaweb.google.com/1083864930 ... Escort14mi
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Ами нямаш, съответно и един проблем по-малко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Като бях до колата реших да погледна и пистовия ремък на динамото тъй като на два пъти при каране почна да свири. Видя ми се хлабав но за момента незнам как да го обтегна. Вазможно ли е от него примерно да прави проблем с оборотите ?
След като я нямам тази система къде другаде може да е проблема относно горивната смес ? Ламбда сонда ? Има ли някакъв друг датчик или вече трябва да се направи това което колегата kEFI каза?
След като я нямам тази система къде другаде може да е проблема относно горивната смес ? Ламбда сонда ? Има ли някакъв друг датчик или вече трябва да се направи това което колегата kEFI каза?
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Според мен трябва регулиране на моноинж.,имаш богата горивна смес.Затова свещите са с сивкав нагар ,а не керемидено -кафяв.Оборотите не са много високи ,мисля ,че трябва да бъдат около 900-950.Ако си с автоматичен смукач,провери работата на датчика за празен ход.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Прочетох още веднъж какво си написал и все повече си мисля в насока оливащ инжектор или разхерметизирана система - може да засмуква въздух някъде между инжекциона и всмукателните клапани на цилиндрите...
Последна промяна от kEFi на 16 ное 2011, 20:11, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Как се регулира моноинжекция?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Къде се намира този датчик за празен ход ?
Колега kEFI има ли начин при който да разбера дали при мен проблема е някой от тези неща които си написал ?
Колега kEFI има ли начин при който да разбера дали при мен проблема е някой от тези неща които си написал ?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Нямам си и идея - не съм разглабял моно, поради което и немога да ти дам конкретен отговор как точно да се диагностицира. Предполагам след сваляне на кутията на въздушния филтър и ръчно подаване на газ може да се поизясни картинката.nixdorf написа:Къде се намира този датчик за празен ход ?
Колега kEFI има ли начин при който да разбера дали при мен проблема е някой от тези неща които си написал ?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Утре ще отида да го погледна това. Относно този датчик за празен ход предполагам , че е стъпковият мотор но за сега не мога да намеря инфо къде се намира при моя двигател. А някой може ли да ми каже по принцип този мотор какъв разход трябва дда прави ?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Благодаря за линка paci. Намерих и свалих моторчето днес ето и снимка как изглежда. 
И въпроса ми е как да го почистя ?
И въпроса ми е как да го почистя ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Това не се чисти, тука принципа е друг, това е мотор, който отваря и затваря дроселовата клапа според оборотите (все едно че ги поддържаш със крак).
Това което се чисти, е при пълната инджекция и не е точно мотор а електромагнитен клапан, който отваря байпас на дросела. При него се случва буталото да заседне от замърсяване и тогава се налага чистене.
При тебе няма такъв клапан
Това което се чисти, е при пълната инджекция и не е точно мотор а електромагнитен клапан, който отваря байпас на дросела. При него се случва буталото да заседне от замърсяване и тогава се налага чистене.
При тебе няма такъв клапан
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
- Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Ясно.. значи утре пак го връщам на мястото му
Като свалих капака на филтърната кутия забелязах че номер 7 на снимката по-доло някъде между средата е нещо като стопен забравих да направя снимка за да се види по-добре пречи ли нещо, че е така ?

Утре след като сглобя всичко обратно ще се опитам да направя и диагностика стига да се оправя с "четенето" на кода.

Като свалих капака на филтърната кутия забелязах че номер 7 на снимката по-доло някъде между средата е нещо като стопен забравих да направя снимка за да се види по-добре пречи ли нещо, че е така ?
Утре след като сглобя всичко обратно ще се опитам да направя и диагностика стига да се оправя с "четенето" на кода.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort
Ами пречи, ако е нарушена изолацията, може да окъсява, а това са кабелите на дюзата.
Като сглобяваш, огледай много внимателно и обстойно ВСИЧКИ вакумни маркучи без изключение, особено колената на двете маркучета, които влизат в кутията на филтъра, пукат се във сгъвката. Моноинджекцията е изключително чувствителна към разхерметизиране.
Като сглобяваш, огледай много внимателно и обстойно ВСИЧКИ вакумни маркучи без изключение, особено колената на двете маркучета, които влизат в кутията на филтъра, пукат се във сгъвката. Моноинджекцията е изключително чувствителна към разхерметизиране.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта