Страница 1 от 2

ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 20 дек 2011, 19:44
от чарли74
;Здравейте колеги!Имам проблем от известно време с оборотите на мондеото.Пали лесно ,не мени обороти ,ама на студен двг.държи 800 оборота докато не му подам малко газ,след коетоси идват на 850.преди да запаля ,моторчето си издръпва жилото .след като загрее оптимално,оборотите се качват на 1100 ,моторчето не връща жилото и като подавам газ,преди опъваше за момент леко жилото и го връщаше на 1 2 мм.от плъстината.Повтарям обороти не мени и няма нафта в тръбичката отиваща към турбото.клапана си зърка преди да запаля.от какво може да еhttp://charli74.snimka.bg/automobiles/ford-mondeo.604220.24103967

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 22 дек 2011, 20:24
от specialista
чарли74 написа:;Здравейте колеги!Имам проблем от известно време с оборотите на мондеото.Пали лесно ,не мени обороти ,ама на студен двг.държи 800 оборота докато не му подам малко газ,след коетоси идват на 850.преди да запаля ,моторчето си издръпва жилото .след като загрее оптимално,оборотите се качват на 1100 ,моторчето не връща жилото и като подавам газ,преди опъваше за момент леко жилото и го връщаше на 1 2 мм.от плъстината.Повтарям обороти не мени и няма нафта в тръбичката отиваща към турбото.клапана си зърка преди да запаля.от какво може да еhttp://charli74.snimka.bg/automobiles/ford-mondeo.604220.24103967
Трябва да се регулира дължината на жилото което управлява празния ход!!!(има опция за това)
Трябва да се регулират и оборотите!!!(това се прави само от втората рейка)
Когато са наред при студено оборотите са малко по-високи и като загрее спадат!

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 26 дек 2011, 10:21
от чарли74
Това добре.Но при мен се получава точно обратното,а бях забравил да спомена ,че когато включа климатика,оборотите също падат,а не прябва да е така.Моторчето под акумулатора за студен старт си работи ,защото като дам на контакт си изтегля жилото,но като се включи климатика не регулира оборотите.Едното с другото имат ли връзка?Може би не работи релето р11 или има нагар по котактите му.Ще го сваля и почистя ,та дано се включва после пущината.И последно при подаване на газ рейката за оборотите на празен ход се изтегляше от моторчето за момент и след товасе връщаше в изходно положение ,а сега не ебава.Това е и извинете ако съм се повторил в нещо,но го правя за да стане ясен проблема. Видях ,че в горния пост съм писал,че моторчето не връща жилото,което е грешка и може за това да съм подвел специалиста,за което моля да ме извини.ПОЗДРАВИ И ЧЕСТИТА КОЛЕДА НА ВСИЧКИ И ВЕСЕЛА И ПРОСПЕРИРАЩА НОВА ГОДИНА!

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 26 дек 2011, 15:31
от specialista
До тук стана ясно че има проблем със управлението на принудителния повишен празен ход!
Причината за сега не е ясна,но според мен това моторче е отказало тотално.Дали заради въпросното реле(няма схема пред мен в момента) или просто се е скапало то самото нямам идея.
Успех!

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 27 дек 2011, 00:40
от diesel1.6
Моторчето се повреждало, казват. Вътре в него контактите няколко на брой се замърсявали и се шашва.
А може помпата да има проблем, разбира се - но с толкова инфо - толкова отговор може да се измисли. Трябва да се пипне и премери за да се разбере кое не е в ред.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 27 дек 2011, 09:10
от чарли74
Моторчето го отварях и почистих.Има две контактни пластини и едната не даваше контакт.Но това го правих ,когато не изтегляше жилото.Сега забелязах,че има нафта в тръбичката за турбото и ще го сменя днес този клапан .Иначе колата не се изфорсира,но държи 1000/1100 на загрял мотор.Гледах и реле11,но то е като контактор и пуска ток до клапана и екуто за да издърпа жилото на моторчето и функцията му свършва до там.Азада ме разберете ще кача видео във феисбук .

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 28 дек 2011, 00:18
от vanko
Колега има една пружинка която постоянно връща малката рейка да не се е счупила? Аз преди имах проблем с високи обороти и това беше проблема.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 28 дек 2011, 13:13
от чарли74
Днес смених клапана който пускаше нафта.Беше се скъсала малката мембрана около гайката.Изглежда че оборотите си дойдоха на мястото когато двигателя достигне работна температура.Сега пропушва малко повече от преди като и смачкам газта,защото трябва да завия още малко регулироващия болт разположен на въпросния клапан,но няма нищо общо с умрялото магаре от преди.Но проблема с мо
торчето остава при включен климатик.Работи пущината му преди да стартирам ,но после нанай бате .При студен двигател дърпа жилото но след подаване на газ и връщането и не ебава да го държи опънато докато загрее.Не го опъва и на включен климатик.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 28 дек 2011, 13:15
от чарли74
vanko написа:Колега има една пружинка която постоянно връща малката рейка да не се е счупила? Аз преди имах проблем с високи обороти и това беше проблема.
На пружината нищо и няма.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 29 дек 2011, 10:58
от чарли74
Здравейте отново.Направих видео на моторчето и неговото действие на студен старт и включен климатик но не зная къде да го кача ,че да го видите и дадете мнение.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 29 дек 2011, 11:34
от nikolovvd
http://vbox7.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com" onclick="window.open(this.href);return false;
са най-популярните според мен!

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 29 дек 2011, 15:01
от чарли74
ето и видеото.на него включвам и климатика ,но се вижда че не опъва жилото в сравнение като дам контакт.при първото форсиране също придърпва малко жилото но после колкото и да форсирам не мърда,а преди не беше така.http://youtu.be/YyRsizqyxZI" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 29 дек 2011, 16:48
от escorttd1
Прави ми впечетление, че моторчето е опънало докрай, а оборотите са ниски. Провери му жилото да не се е откачило от помпата. Ако е наред просто го регулирай - скъси го от винта който е на бронята на жилото по средата някъде се пада.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 29 дек 2011, 22:44
от чарли74
http://charli74.snimka.bg/automobiles/f ... 0.25954374" onclick="window.open(this.href);return false;
днес свалих и моторчето.разглобих го и забелязах ,че не настроено добре.на снимката се вижда как една гърбица на оста ,изключва контактче ,когато е в начално положение.на другия край в същото време има друго контактче което е включено в този момент.то изключва ,като се придвижи оста напред,демек когато отъне въпросното жило за студен старт.утре ще разуча как се регулира и ще пусна едно клипче.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 30 дек 2011, 00:05
от diesel1.6
Контактите отчитат крайно положение и опъване на жилото. В руския форум бях намерил схема и описание. Обикновено се поврежда някой контакт.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 30 дек 2011, 08:34
от OgiDogi
чарли74 написа:http://charli74.snimka.bg/automobiles/f ... 0.25954374" onclick="window.open(this.href);return false;
днес свалих и моторчето.разглобих го и забелязах ,че не настроено добре.на снимката се вижда как една гърбица на оста ,изключва контактче ,когато е в начално положение.на другия край в същото време има друго контактче което е включено в този момент.то изключва ,като се придвижи оста напред,демек когато отъне въпросното жило за студен старт.утре ще разуча как се регулира и ще пусна едно клипче.
Моторчето ти работи (според видеото), трябва да си регулираш положението на втората рейка и дължината на жилото (по-точно - на бронята му), както вече ти е казал специалистът, към който си отправил въпроса си.
За целта, разхлабваш контрата на винтчето, което подпира палеца на втората рейка и го навиваш на 5-6 оборота (да отпусне палеца). Законтряш пак и палиш. Оборотите трябва да се вдигнат примерно около 1000-1100. При това положение, моторчето трябва да се върне в крайно положение и да отпусне максимално жилото, в стремежа си да намали оборотите. Намираш регулатора за дължината - пластмасова шестоъгълна джиджавка, някъде между вентилатора и дебелия маркуч. Изтегляш ключалката в посока към моторчето и развиваш, докато започне да се опъва жилото. Заключваш и се връщаш пак на винтчето, като го развиваш бавно и гледаш кога жилото ще започне да дърпа лоста. Отлепи ли се лоста от ограничителя на 1 mm, законтряш с гайката и това трябва да е работното положение.
Ако и при това настройване оборотите ти са ниски, търсиш сервиз за диагностика - да го закачат на компютър, да премерят компресия и каквото там се сетиш извън помпата. Евентуално, можеш да пробваш с някакви маладжи за чистене на дюзи.
При мен също нямаше регулиране, но при разглобяване на моторчето установих, че на паразитното зъбно колело (от пластмаса, да таковам конструкторите...) му е отчупена пъпката от едната страна и от ходене настрани е станало на конус. Като му помогна да опъне, после си връща на стъпки, до достигане на оборотите. Колега от форума ми продаде работещо и сега всичко е наред.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 30 дек 2011, 14:10
от diesel1.6
Диагностиката е лесна - ръчкаш рейката докрай и оборотите трябва да се повишат. В това време рейката за подаване на газ трябва да е отпусната, разбира се.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 30 дек 2011, 14:15
от чарли74
Оборотите ги регулирах според описанието за ремонт и поддръжка по книгата на германеца Ертзолт.Според мене е неправилното регулиране на самата осчица която избутва пластината и жилото,когато го чистех.Мисля ,че трябва да се намери положението ,в което да включва и изключва двете пластини,защото до момента не се връщаше и по този начин ме принуди да охлабя жилото,а може би и затова не действа когато включа климатика,защото няма как по напред да иде буталцето на моторчето.Между другото имам инструкции със снимков материал,за смяна на о-пръстенчетата,на втората рейка за гнп лукас.Помпата се монтира на доста мотори и тази е от ситроен,като има промяна само във формата на лостчетата,но като корпус и устройство мисля,че е същата,да каже със сигурност специалиста.Та не зная къде да кача документацията ,като я преведа ,за да е достъпна за всички.

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 30 дек 2011, 18:20
от diesel1.6
Направи тема "Домашен ремонт на ГНП Лукас" :)
За моторчето ти трябва описанието му. Там пише как се наглася и проверява, лесно е. За да изключва датчикът за опъване на жилото се регулира дължината на последното. Трябва да е хлабаво, когато не се опъва заради климатик или друго. Погледни в темата за електрическия авансатор на 1,8тд, някъде към края на първото мнение може и да има линк към руския форум за нагласяне на моторчето. Ще ти трябва малко търпение, не е добре подредено там (първото мнение и темата).

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Публикувано: 30 дек 2011, 21:00
от чарли74
Diesel1.6 ,къде е тази тема?Пиша ел.авансатор и ми излиза "има или няма комп.1.8тд.".Ако можеш пусни линка