Страница 1 от 1

Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 07 фев 2012, 22:51
от Drake
Здравейте,

Тези дни ми направи впечатление, че при тръгване от работа вечер при температури около -10 градуса, педалът на съединителя не оказва очакваното от мен усилие върху крака при отпускане. Усещането е все едно нещо леко му пречи да се върне в неутрално положение. След няколко километра (с неинтензивно използване - карам по околовръстното) ходът на педала се нормализира. Съмнявам се да е субективна преценка, тъй като при тръгване от гаража сутрин (около 0 градуса) това чувство го нямам.
За пръв път карам кола с лагер-помпа през зимата. Такова поведение е нормално ли е, или по-скоро имам повод за притеснения?
Колата е бензинов Форд Фокус 1.6, купен нов от Мото-Пфое през април миналата година (2011). Поради възрастта на автомобила (няколко месеца) изключвам възможността за прекалено сгъстена (замръзнала) спирачна течност. Самата течност е в норма - на половината между маркерите за минимум и максимум на казанчето.

Благодаря! :)

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 08 фев 2012, 00:00
от HACKO
Не е нормално

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 08 фев 2012, 00:49
от Peet
Забелязах нещо подобно и при мен миналата седмица. Беше сутринта на най-студеният ден в Пловдив минус 25 градуса, при първото натискане на педала на съединителя усетих малко по-голямо съпротивление, но не усетих педала да се връща по-бавно.

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 08 фев 2012, 07:52
от OgiDogi
Спирачната течност е хигроскопична (поема влагата от въздуха) и затова е препоръчително да сменя на всеки 2 години. Ако е на (много) повече, нищо чудно влагата в нея да е замръзнала и да е направила каша от скреж, която да затруднява натискането/връщането.

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 08 фев 2012, 20:26
от HACKO
OgiDogi написа:Спирачната течност е хигроскопична (поема влагата от въздуха) и затова е препоръчително да сменя на всеки 2 години. Ако е на (много) повече, нищо чудно влагата в нея да е замръзнала и да е направила каша от скреж, която да затруднява натискането/връщането.
Ами тя, колата, е на по-малко от 2г.
Докато карах Жигулата, не съм сменял спирачната течност в съединителя и никога не ми се е случвало да се връща трудно заради студ. В началото(когато я купих) не се връщаше и педала имаше 2см ход, след като смених помпите се оправи.

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 12 фев 2012, 00:59
от simeon_bf
на един приятел му потъна съединителя, в студовете.и той беше се притеснил за помпа .майстора е източил течността, обезвъздушил, и всичко е окей - колата е ровър75 дизел

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 31 мар 2012, 23:24
от Drake
Тези дни карах колата в Мото-Пфое за техническо обслужване и си поприказвах с приемчика по този въпрос. Според него, при толкова ниски температури е нормално спирачната течност да се посгъсти и нямало проблеми. Дано :)

Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур

Публикувано: 01 апр 2012, 00:06
от paci
Drake написа:Тези дни карах колата в Мото-Пфое за техническо обслужване и си поприказвах с приемчика по този въпрос. Според него, при толкова ниски температури е нормално спирачната течност да се посгъсти и нямало проблеми. Дано :)
Я, че интересноо ...

"Какви са техническите изисквания към спирачните течности?
По време на работа в спирачната система се получава голямо количество топлина – загряване, поради което е необходимо спирачната течност да има висока точка на кипене, за да може да функционира ефективно (суха и мокра точка на кипене). Течността не трябва да замръзва при отрицателни температури на околната среда. Тези изисквания елиминират възможността за използване на спирачни течности на водна основа."


Вероятно си зреден с DOT5

"DOT 5 e силиконова течност, несъвместима с останалите течности на база полиетилен гликол. Основната разлика се състои в това, че тази силиконова течност не абсорбира влагата."

Аз съм с DOT4 която си абсорбира влага.
Минали са вече повече от 2 години и съм си за смяна, но тази зима при тези температури не съм забелязал каквото и да било влошаване на работата на съединителя и спирачките.