Страница 1 от 1
Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 09 фев 2012, 11:23
от galin.stoyanov
Здравейте,
Имам Форд Мондео Трета генерация 2.0 ТДДИ, 115 коня, 2002 година.
В началото на студа, автомобила започна да прекъсва и след това изгасва. След като стои няколко часа запалва без проблеми и отново два светофара прекъсва и угасва. В сервиза където я закарах ми смениха горивният филтър, оставиха я да работи 30 мин. с обяснението, че има вода в системата, която замръзва и като подам газ се получава прекъсването и в последствие изгасването. Зареждам не малко гориво и ми казаха да слагам и газ също. Всичко беше добре няколко дни до вчера когато отново се случи. Някой има ли подобен проблем и как го остстрани?
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 09 фев 2012, 11:40
от ЯЛТА
Ако мислиш че има вода в нафтата, долей спирт за горене,- но качествен, той се свързва с водата и изгаря без да прави проблеми.
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 09 фев 2012, 11:41
от galin.stoyanov
ЯЛТА написа:Ако мислиш че има вода в нафтата, долей спирт за горене,- но качествен, той се свързва с водата и изгаря без да прави проблеми.
Газта за горене, която слагам не е ли със същият ефект?
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 09 фев 2012, 11:44
от ЯЛТА
Ми да ти кажа не съм сигурен дали газта се свързва с водата, не съм и чул да го правят, но виж за спирта е изпитано.
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 09 фев 2012, 11:57
от galin.stoyanov
ОК. Мерси, ще опитам така.
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 10 фев 2012, 09:31
от specialista
Категорично съм против слагането на разни спиртове и т.н. Причините са две и то много основателни според мен.
1.Идеята е ако случайно попадне вода във системата,то тя да се отдели във филтъра.Дори и колата да спре един филтър не струва милиони!Ако обаче вода мине през филтъра,със помоща на нещо сложено в нафтата и после се утай и замръзне във помпата,жална и майка на тази помпа,всичко става на салата.Със разпръсквачите е същото само дето те блокират от ръжда и разни други неща.
Така че аз бих направил всичко възможно да спра водата още във филтъра ако имам съмнения за това.
2.Водата има по-голямо относително тегло от нафтата и за това стои на дъното.Спирта пък има по-малко относително тегло от нафтата и стои над нафтата.На практика ако се сипят в прозрачна чаша трите неща стоят разделени.Дори и по някаква причина спирта да успее да се свърже със водата (в което се съмнявам) след престой мисля че нещата ще се променят.Като заключение недопускайте вода да мине през филтъра ви.Сигурен съм че на по-новите има даже система за известяване ако засече вода във филтъра и има пробка за източване на филтъра. В тези студени дни се нагледах на разни каши и батаци от филтри и т.н.Нафтата която се продава е пълен буклук.
Не може на -10 филтъра да е пълен със парафин и колата да спре на пътя
Поздрави!
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 10 фев 2012, 10:42
от seekon
За спирт и гас за горене съм чувал да се слагат в нафтата за да не се згъстява от студа.Да влиза спирта в реакция с водата сега чувам,а да изгаря в двигателя.....
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 10 фев 2012, 17:24
от matorsko6
аз имам същия форд иимах същия проблем само че лятото.това че проблема ти е през зимата не значи че има някяква връзка със студа.при мен се оказа ел.помпа коато е до задна дясна гума.при нъкои модели е в резервоара а при нас е външна.та смених тази помпа и всичко се оправи.иначе ми гаснеше където си иска и работеше докогато си иска.можех без проблем да отида до морето и да не можех да стигна до пследващото кръстовище.проблема го откриха в сервиз на диагностика.ако и при теб е така ще ти кажа откъде и колко ако се стигне дотам
Re: Проблеми в студа с Форд
Публикувано: 10 фев 2012, 18:59
от ЯЛТА
specialista написа:Категорично съм против слагането на разни спиртове и т.н.
Както винаги абсолютно прав, НО изхождам от това че не всеки си поддържа колата според писаното в дебелите книги. А за сваляне на резервоар с цел източване на вода, само съм чувал да го правят собственици с мнооооого пари, и един двама чийто дизелови автомобили, резервоарите им бяха допълнени с бензин, вследствие на грешка на млад бензинджия- за сметка на бензиностанцията естествено.