Страница 1 от 2

проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 09 фев 2012, 20:32
от BORISOV 3826
здравейте колеги колата е форд ескорт 1996г. 1.6-16v90коня два вала мотора е зетек . та проблема е следният сутрин когато е много студено пали без проблем работи около минута две на нормални обороти и госне слет това трябва да я чакам малко и пали работи нормално . чух за стъпково моторче купих смених но не се оправи старото го чистих сложих но няма подобрение дали някои е имал сщият проблем . много ще съм благодарен ако някои помогне .

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 09 фев 2012, 21:42
от peigera
Как гасне ,когато се опиташ да подадеш газ или докато стои на обороти?

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 09 фев 2012, 23:14
от BORISOV 3826
докато седи на обороти ------------- пали работи минута .две и гасне след като запали втори път нямя проблем

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 09:52
от peigera
На рейката на дюзите има едно като вентил за помпане на гуми.Свържи манометър и провери как е налягането на горивото.
Другото което можеш да направиш е да свалиш стъпковия мотор и да го почистиш.След това да го смажеш с WD40.Нищо ,че си го сменял тази профилактика няма да е излишна. Едва ли си го купил ново.

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 19:24
от BORISOV 3826
колко трябва да е налягането моторчето е втора ръка ще го почистя и смажа мерси .за инфото ще пиша за резолтати

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 20:30
от Nebhotep
Минимум 3 бара!

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 22:29
от BORISOV 3826
и ако е под 3 бара какво правя

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 22:51
от Nebhotep
Регулатор на налягането в горивната рейка или помпа, като евентуални проблеми!

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 23:37
от krasi203045
точни данни за налягането на помпата
http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1328905684p.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 10 фев 2012, 23:43
от krasi203045
колега. същия проблем имам със същата кола. гледай какво сам направил до тука и си помисли хубаво дали искаш да се захващаш с този проблем. аз още не сам го решим.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54292" onclick="window.open(this.href);return false;

дано сам ти полезен

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 11 фев 2012, 00:16
от peigera
Аз се бях спречкал с този дефект и не можах да го реша.Всички датчици,ламбда сонда,вакуми гарнитури,свешти,кабели абсолютно всичко бях проверил и всичко си работеше.Стигнах и до компютъра оправих му масите от което имаше малко подобрение но до там .Така и не се оправи нацяло проблема.Започвам да си мисля че е нещо в компа вече.А дали някой се е сетил да отвори компютъра и да провери как са електролитните кондензатори вътре .

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 11 фев 2012, 00:56
от krasi203045
напълно е възможно да има дефектирал управляващ блок в компа,както в моя случай така и в този описан тука. на мен все не ми се вярва или не ми се иска да е така. но и до там ще ровя ако трябва ще е разглобя до последния болт. :) . само да кажа че досега в който и сервиз да съм ходил всички вдигат ръце. *banned*

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 11 фев 2012, 02:42
от peigera
Добре де, няма ли някой приятел с такъв форд и да се разменят компютрите за проба .Най сетне да се види от там ли е, не е ли .Аз не знам какво друго остана по форда който беше при мен не проверено.И затова си мисля че е някакъв дефект при 1,6 зетек.При другите не съм го срещал.Затова ако някой има възможност за проба нека опита нищо няма да се обърка.Аз,успях да намеря само един компютър. Но за жалост той не стана, понеже той беше с имобилайзер който го нямаше.А колата си беше без имобилайзер.

ХА ХА ЗАБРАВИХ има едно решение. Слагаш газово и проблема изчезва на газ :D: :)): :)): :)):

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 11 фев 2012, 11:20
от krasi203045
проблема ще изчезне на газ ама не забрабяй че трябва да запалиш на бензин в студа,та пак ще си в омагьосан кръг.

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 12 фев 2012, 09:47
от BORISOV 3826
до тук почистих моторчето кабели и свещи са на по 2000км.прегледах всичко за което писахте но няма резолтат когато е много студено пали работи и гасне след като запари втори път няма гаснене и това го прави сутрин при студено -10и на горе единствено не проверих смукача дали тои не прави проблем но незнам как се проверява ако стигна до някакво решение ще го споделя . благодаря на всички ще пиша пакза резолтати

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 12 фев 2012, 10:58
от peigera
Колега напълно ми е ясно,че газовото не е решение а заобикаляне на проблема.Не случайно се смея като го пиша.Но ако искаш може да си палиш и на газ като е студена.Нещо от което двигателя ще е още по недоволен :shock: .Колега изобщо не си губи времето в търсене на причината в кабели,свещи датчици и така нататък.Не е и във вакум причината.Всичко това съм го проверявал както бях написал и ефект НЯМА.По скоро потърси друг комп за проба.Явно е слкабо място на зетек1,6

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 12 фев 2012, 13:39
от krasi203045
компа се проверява срещу 45 лв. в мото пфое .те имат такива за тестване(работни) и ще ги накарам да сложат и да запаля с него на студен двигател.
Очаквайте развръзката понеделник или вторник. джоба ми се проби вече , ремонта стана по скъп от колата
ако го реша проблема,първия на който ще кажа си ти обещавам. :D
и това ко не е филм незнам :D

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 12 фев 2012, 16:09
от peigera
Да ама фордака трябва да нощува пред мото пфое.За да може да е най точна пробата иначе при двигател който поработи 3-5 мин. проблема изчезва

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 12 фев 2012, 17:38
от opex
Все пак мисля, че трябва да се знае и следното - в отделни случаи, особено при много ниски температури, е нормално това гаснене, дори при всички датчици, сензори и т.н. работещи нормално.
Така казано това означава да не се търси непременно под вола теле, сиреч непременна повреда 'някъде в нещо'.
По принцип гасненето се случва в преходния процес от студен двигател към затоплен, когато компютъра отчитайки това чрез сензора за температура на охлаждащата течност започва да обеднява сместа малко по малко, докато ламбда сондата в случай, че е загряла и е здрава започне да превключва бедна-богата смес. Взимат се предвид данни от МАФ сензора и датчика за температура на входящия въздух, но когато той е много студен се получават отклонения между показанията им и актуалното състояние на въздуха, защото те не са линейни, почти навсякъде дават между 80 и 100 килоома съпротивление при 0 градуса, но колко е при -15 -20 градуса и колко са калибрирани картите за това.. И когато въздуха, който минава през МАФ-а е супер студен той го охлажда прекалено дори при ниски обороти и съответно връща по-високо напрежение към компютъра отколкото трябва..
На мен при ескорта при всичко настроено и работещо в усреднените каталожните данни за да има място за отклонение и в двете посоки, пак ми се случи няколко пъти миналата зима.
Въпреки всичко все пак е най-добре да се направи една проверка при нормална работа на топъл двигател дали ламбда сондата работи както трябва (с аналогов волтметър на обхват 1-2 волта дали превключва нормално бедна-богата) и МАФ-а дали връща към компютъра нормални стойности (около 0.85-0.9 волта при работа на място без включени перки и др., и около 1,5-1,6 волта при 3000 оборота, зависи от температурата входящия въздух)

Re: проблем гасне форд ескорт

Публикувано: 12 фев 2012, 20:37
от krasi203045
няма лато няма зима все така си прави при мене,просто лятото не е чак толкова много и по барзо успявам да тръгна око 5 мин