Разход на бензин на Ford Fiesta 1.3i - Mk4
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Разход на бензин на Ford Fiesta 1.3i - Mk4
Искам да споделя с вас с учудващите за мен резултати по отношение на реализирания от мен 5.23 л./100 км. среден разход на бензин на Ford Fiesta 1.3i - Mk4
----------------------------------------------------------------------------
Кратки технически данни на Ford Fiesta 1.3i - Mk4 (по книжка):
Двигател - 1.3 EFI Ендура-Е (пълна инжекция с верига)
Макс. мощност - 44 kW (60 PS) /5000 rpm
Макс. въртящ момент - 103 Nm*2500 rpm
Макс. обороти - 5450 rpm постоянен режим
Макс. обороти - 5675 rpm краткотрайно
Обороти на празен ход - 900 rpm
Разход на гориво:
Градски цикъл на движение - 7.6 л./100 км.
Извънградско при 120 км./ч. - 6.8 л./100 км.
Извънградско при 90 км./ч. - 5.0 л./100 км.
-----------------------------------------------------------------------------
През месец юни се наложи да ползвам такава, произведена 1998 г., в момента на 131000 км., карана преди това предимно като служебна кола.
Ето и резултата:
Изминати общо 1980 км. с 103.52 л. бензин А95Н от които 580 км. градско и 1300 км. извънградско движение.
Среден разход 5.23 л./100 км.
И по-подробно:
--------------------------------------------------------------------------------
1.) 02.06.2005-11.06.2005 - 160км. градско + 400км. извънградско
560 км. с 30.86 л.
- разход 5.51 л./100 км.
2.) 11.06.2005-14.06.2005 - 110км. градско
110 км. с 5.78 л.
- разход 5.25 л./100 км.
3.) 14.06.2005-17.06.2005 - 95 км. градско
95 км. с 5.95 л.
- разход 6.27 л./100 км.
4.) 17.06.2005-21.06.2005 - 65 км. градско + 500 км. извънградско
565 км. с 29.89 л.
- разход 5.29 л./100 км.
5.) 21.06.2005-29.06.2005 - 150км. градско + 400км. извънградско
650 км. с 31.03 л.
- разход 4.77 л./100 км.
-----------------------------------------------------------------------------
Обърнете внимание особено на т. 2 - 5.25 л. градско при 7.6 л. по книжка, и т. 5. с разход от 4.77 л.!
Засичането по т. 4 е от Триградската фордовка + два дни градско, и като се има предвид офроуд приключението около Доспат, разхода от 5.29 л. също изглежда много добър. А имам свидетели във ваше лице, че карането ми трудно може да се нарече "пенсионерско" и въпреки това се оказва доста икономично.
А сигурно бих могъл да реализирам и рекорден преразход над данните по книжка, ако бих се вслушал в някои "полезни" съвети в някои форуми напоследък, за икономично каране с превключване на предавките на 3000 об./мин. !
Та като видите някой да се пържи като луд по светофарите, да не се чудите луд ли е, човека се опитва да кара "икономично", след като се е начел по форумите с "полезни съвети".

----------------------------------------------------------------------------
Кратки технически данни на Ford Fiesta 1.3i - Mk4 (по книжка):
Двигател - 1.3 EFI Ендура-Е (пълна инжекция с верига)
Макс. мощност - 44 kW (60 PS) /5000 rpm
Макс. въртящ момент - 103 Nm*2500 rpm
Макс. обороти - 5450 rpm постоянен режим
Макс. обороти - 5675 rpm краткотрайно
Обороти на празен ход - 900 rpm
Разход на гориво:
Градски цикъл на движение - 7.6 л./100 км.
Извънградско при 120 км./ч. - 6.8 л./100 км.
Извънградско при 90 км./ч. - 5.0 л./100 км.
-----------------------------------------------------------------------------
През месец юни се наложи да ползвам такава, произведена 1998 г., в момента на 131000 км., карана преди това предимно като служебна кола.
Ето и резултата:
Изминати общо 1980 км. с 103.52 л. бензин А95Н от които 580 км. градско и 1300 км. извънградско движение.
Среден разход 5.23 л./100 км.
И по-подробно:
--------------------------------------------------------------------------------
1.) 02.06.2005-11.06.2005 - 160км. градско + 400км. извънградско
560 км. с 30.86 л.
- разход 5.51 л./100 км.
2.) 11.06.2005-14.06.2005 - 110км. градско
110 км. с 5.78 л.
- разход 5.25 л./100 км.
3.) 14.06.2005-17.06.2005 - 95 км. градско
95 км. с 5.95 л.
- разход 6.27 л./100 км.
4.) 17.06.2005-21.06.2005 - 65 км. градско + 500 км. извънградско
565 км. с 29.89 л.
- разход 5.29 л./100 км.
5.) 21.06.2005-29.06.2005 - 150км. градско + 400км. извънградско
650 км. с 31.03 л.
- разход 4.77 л./100 км.
-----------------------------------------------------------------------------
Обърнете внимание особено на т. 2 - 5.25 л. градско при 7.6 л. по книжка, и т. 5. с разход от 4.77 л.!

Засичането по т. 4 е от Триградската фордовка + два дни градско, и като се има предвид офроуд приключението около Доспат, разхода от 5.29 л. също изглежда много добър. А имам свидетели във ваше лице, че карането ми трудно може да се нарече "пенсионерско" и въпреки това се оказва доста икономично.

А сигурно бих могъл да реализирам и рекорден преразход над данните по книжка, ако бих се вслушал в някои "полезни" съвети в някои форуми напоследък, за икономично каране с превключване на предавките на 3000 об./мин. !



Та като видите някой да се пържи като луд по светофарите, да не се чудите луд ли е, човека се опитва да кара "икономично", след като се е начел по форумите с "полезни съвети".


- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
за който не е ртазбрал за какво става въпрос за икономичното каране на 3000об/м да прочете следната тема:
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=" onclick="window.open(this.href);return false;

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=" onclick="window.open(this.href);return false;


-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
На мен пък ми угасно всяко желание за намеса, особено като прочетох добавката, че двигателите имали лошо смазване под 2500 оборота....
Значи като се движа равномерно на равно с 80 км. в час с 1900 оборота на дългата ми пета ск., и двигателя нежно и доволно мърка та не се чува, се оказва че не се смазва добре и се съсипва...
Ми на празен ход 800-900 оборота, стружки ли направо отделя?
Е как да се намеси човек, да започне от откриването на топлата вода ли, що ли?

Значи като се движа равномерно на равно с 80 км. в час с 1900 оборота на дългата ми пета ск., и двигателя нежно и доволно мърка та не се чува, се оказва че не се смазва добре и се съсипва...


Ми на празен ход 800-900 оборота, стружки ли направо отделя?
Е как да се намеси човек, да започне от откриването на топлата вода ли, що ли?
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз си падам малко "файтонджия" - сипвам бензин и карам, та не съм много в час с техниката.Но като чета по книжките, че макс.въртящ моммент 160 Н.м. е при 4400 об/мин. ако при него е най-добре за двигателя, ми то май само до трета трябва да карам в града, за по-икономично.
.По си подам май да сменям предавките на 1800-2000 об/мин, където се получава разход около 10.5 при 10.3 по каталог, а и като гледам при 50-60 км/ч на 5-та комп. да показва моментен разход 3-5 на сто ми е по-комфортно, а и по-евтино.
Имам питане относно обороти/свещи, ако е много офтопик ще го махна, та едни спецове ме убеждават, че при редовно гр.каране ок.2000 по-бързо заминавали свещите и трябвало да поддържам 3000 оборота.Че има значение сигурно е така, ама чак пък фатално?Ако някой знае-благодаря предварително.

Имам питане относно обороти/свещи, ако е много офтопик ще го махна, та едни спецове ме убеждават, че при редовно гр.каране ок.2000 по-бързо заминавали свещите и трябвало да поддържам 3000 оборота.Че има значение сигурно е така, ама чак пък фатално?Ако някой знае-благодаря предварително.
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:39, променено общо 1 път.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Хич не ги слушай тия "майстори"! Те като искат - да си карат така. Чули недочули и.....Карай си спокойно, пък на свещите каквото им става се отстранява с контактен спрей или шкуркаvlad написа:Имам питане относно обороти/свещи... та едни спецове ме убеждават, че при редовно гр.каране ок.2000 по-бързо заминавали свещите и трябвало да поддържам 3000 оборота.Че има значение сигурно е така, ама чак пък фатално?Ако някой знае-благодаря предварително.



Но при теб, особено с тези ежемесечни фордовки, хич да не те е грижа.
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мерси, а фордовките винаги са от полза явноkEFi написа:Но при теб, особено с тези ежемесечни фордовки, хич да не те е грижа.

Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:38, променено общо 1 път.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Разделяме понятието, въртящ момент и макс. мощност. Вярно е че при макс. въртящ момент имаме най-голяма икономия и оптимално движение, но макс. въртящ момент варира обикновенно при бензините м/у 2500-3500 оборота зависи от двигателя. Докато макс. мощност започва от 4500- нагоре. Така, че да не бъркаме понятията?vlad написа:Аз си падам малко "файтонджия" - сипвам бензин и карам, та не съм много в час с техниката.Но като чета по книжките, че макс.въртящ моммент 160 Н.м. е при 4400 об/мин. ако при него е най-добре за двигателя, ми то май само до трета трябва да карам в града, за по-икономично..По си подам май да сменям предавките на 1800-2000 об/мин, където се получава разход около 10.5 при 10.3 по каталог, а и като гледам при 50-60 км/ч на 5-та комп. да показва моментен разход 3-5 на сто ми е по-комфортно, а и по-евтино.
Имам питане относно обороти/свещи, ако е много офтопик ще го махна, та едни спецове ме убеждават, че при редовно гр.каране ок.2000 по-бързо заминавали свещите и трябвало да поддържам 3000 оборота.Че има значение сигурно е така, ама чак пък фатално?Ако някой знае-благодаря предварително.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
не се шашкай олкова за разхода! все пак е нова кола, с малък мотор, а и лека!!!
баща ми кара 1600кг кола 160коня турбо дизел и също дава разход под посочения фабричен...(а не кара кротко,защото винаги разхода му е по-голям от моя)
иначе разхода се влияе от позицията на педала за газ (тротъл позишън) повече отколкото от оборотите(естетсвено в някакви граници...не да пържим на 5000,ама то и без това там тротъла е........)
за мазането, при 900 оборота на празен ход(без да е натоварен двигателя) му е добре. Замислете се обаче ако си със 900оборота на пета? става кофти з аколата,нали? а и тогава напреженията по лагерите е ОГРОПНО=>за д аоцелеят искат повече масло! как ще с еосигори то? с по-високи обороти на маслената помпа,които се достигат с по-високите обороти на самия двигател! (пак казвам В РАЗУМНИ ГРАНИЦИ!)
Едит: на мен максималния въртящ момент ми е при 4000,а мощността при 5500...ако карам между 4000 и 5500оборота ще имам голяяяям разход
баща ми кара 1600кг кола 160коня турбо дизел и също дава разход под посочения фабричен...(а не кара кротко,защото винаги разхода му е по-голям от моя)
иначе разхода се влияе от позицията на педала за газ (тротъл позишън) повече отколкото от оборотите(естетсвено в някакви граници...не да пържим на 5000,ама то и без това там тротъла е........)
за мазането, при 900 оборота на празен ход(без да е натоварен двигателя) му е добре. Замислете се обаче ако си със 900оборота на пета? става кофти з аколата,нали? а и тогава напреженията по лагерите е ОГРОПНО=>за д аоцелеят искат повече масло! как ще с еосигори то? с по-високи обороти на маслената помпа,които се достигат с по-високите обороти на самия двигател! (пак казвам В РАЗУМНИ ГРАНИЦИ!)
Едит: на мен максималния въртящ момент ми е при 4000,а мощността при 5500...ако карам между 4000 и 5500оборота ще имам голяяяям разход

"It's a triumph of handling over power!"


- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Макс. мощност кВт (к.с.) 85(115) при 5500 об/мин., макс.върт.момент Н.м - 160 при 4400 об/мин. /данните са за Zetec 1.8/, характеристики по каталога, и съвет в ръководствата на Форд за икономично каране "Движете се възможно по-дълго на по- висока предавка, преминавайте на по-ниска едва когато усетите, че двигателя започва да работи неравномерно".Не съм специалист, та затова само цитирах, а и от опита ми съм намерил нещо вярно, но може би ще пробвам и съвета на колегите за високите обороти.ewgeny написа:Разделяме понятието, въртящ момент и макс. мощност. Вярно е че при макс. въртящ момент имаме най-голяма икономия и оптимално движение, но макс. въртящ момент варира обикновенно при бензините м/у 2500-3500 оборота зависи от двигателя. Докато макс. мощност започва от 4500- нагоре. Така, че да не бъркаме понятията?

Поздрави
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:34, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
...ами не бъркай понятията, горенаписаното е АБСОЛЮТНО НЕВЯРНО!!!!ewgeny написа: ...Вярно е че при макс. въртящ момент имаме най-голяма икономия и оптимално движение, ... да не бъркаме понятията?
ако още не си разбрал, точно на тази фундаментална глупост се присмивам.
Ако искаш да научиш нещо наистина смислено, прочети внимателно написаното от Влад и го запомни:
...съвет в ръководствата на Форд за икономично каране "Движете се възможно по-дълго на по-висока предавка, преминавайте на по-ниска едва когато усетите, че двигателя започва да работи неравномерно"
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
а аз пак да питам
когато си на 4та предавка с 1500 и искаш да ускориш и стъпиш педала по-малко ли гориш отколкото ако си на трета с 2300 и стъпиш по-малко тротъл-а за да ускориш със същия успех?
не сте ли ракали кола, която показва моментния разход?
той се влияе(на съвременните коли) от ТРОТЪЛ ПОЗИШЪН-а, защото ЕКУто следи именно него и решава колко тунджа да пуска!
ако не искате д аускоревате ДА-тогава на по-висока.
но за да ускориш от 40 до 50 по-икономично е на трета отколкото на четвърта(ако искат е да ускорите по-бързичко) УВЕРЯВАМ ВИ! пробвал съм го на машини показващи моментния разход!
когато си на 4та предавка с 1500 и искаш да ускориш и стъпиш педала по-малко ли гориш отколкото ако си на трета с 2300 и стъпиш по-малко тротъл-а за да ускориш със същия успех?
не сте ли ракали кола, която показва моментния разход?
той се влияе(на съвременните коли) от ТРОТЪЛ ПОЗИШЪН-а, защото ЕКУто следи именно него и решава колко тунджа да пуска!
ако не искате д аускоревате ДА-тогава на по-висока.
но за да ускориш от 40 до 50 по-икономично е на трета отколкото на четвърта(ако искат е да ускорите по-бързичко) УВЕРЯВАМ ВИ! пробвал съм го на машини показващи моментния разход!
"It's a triumph of handling over power!"


-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Оптималното превключване е в зависимост от целта и начина на каране.
Ако целта е икономия на гориво и не се бърза за никъде при ненатоварено движение, то се превключват предавките към по-горна на възможно най-ниски обороти при които след превключване на по-горната предавка, оборотите на двигателя да са в област на устойчива работа и достатъчен въртящ момент, така че колата да поема и продължава ускорението си без да се налага по-сериозно натискане на педала на газта. Това е различно за различните двигатели/тежест на купето/предавателни числа и съотношението между тях.
Пре необходимост от по-динамечно ускорение, този оптимум се измиства нагоре по обороти и изтегляне до тези обороти м/у предавките.
И така до крайния случай при необходимост от максимално бързо ускорение до дадена скорост (или дърпане) когато е наистина необходимо да се превключва на по-горна предавка дори малко над оборотите при които двигателя има максимален въртящ момент, така че след превключването но по-горната предавка, двигателя да пада на обороти равни на оборотите при които двигателя развива максималния въртящ момент. Това е така нареченото (при бензиновите двигатели) "вкарване в обороти" за динамично или спортно каране.
Само по себе си всяко по динамично каране е разбира се по-неикономично от плавното бавно ускорение и в съчетание с колкото може по-дълго поддържане на равномерна скорост на движение, но на всеки един от нас реално се налага да променя начина на каране в зависимост от пътната обстановка и другите участници в движението, дори когато не бърза. Все пак никой не е сам на пътя.
Разбира се че положението на педала на газта + оборотите е определящо за разхода. Т.е не може да се разделят двете.
Ето защо разбира се, е също погрешно действие по отношение на икономията на гориво другата крайност, да се кара на ниски обороте и да се натиска докрай или повече от средата педала на газта при движение по нагорнище или при опит за бързо ускорение. Например при необходимост от бързо изпреварване е по-добре краткотрайно да се мине на по-ниска предавка и чрез вкарване в по-високи обороти да се "дръпне" и след изпреварването да се върнем на по-горната предавка.
Айде стига толкова съм писал, че стана нещо като тъп урок по кормуване.
Ако целта е икономия на гориво и не се бърза за никъде при ненатоварено движение, то се превключват предавките към по-горна на възможно най-ниски обороти при които след превключване на по-горната предавка, оборотите на двигателя да са в област на устойчива работа и достатъчен въртящ момент, така че колата да поема и продължава ускорението си без да се налага по-сериозно натискане на педала на газта. Това е различно за различните двигатели/тежест на купето/предавателни числа и съотношението между тях.
Пре необходимост от по-динамечно ускорение, този оптимум се измиства нагоре по обороти и изтегляне до тези обороти м/у предавките.
И така до крайния случай при необходимост от максимално бързо ускорение до дадена скорост (или дърпане) когато е наистина необходимо да се превключва на по-горна предавка дори малко над оборотите при които двигателя има максимален въртящ момент, така че след превключването но по-горната предавка, двигателя да пада на обороти равни на оборотите при които двигателя развива максималния въртящ момент. Това е така нареченото (при бензиновите двигатели) "вкарване в обороти" за динамично или спортно каране.
Само по себе си всяко по динамично каране е разбира се по-неикономично от плавното бавно ускорение и в съчетание с колкото може по-дълго поддържане на равномерна скорост на движение, но на всеки един от нас реално се налага да променя начина на каране в зависимост от пътната обстановка и другите участници в движението, дори когато не бърза. Все пак никой не е сам на пътя.
Разбира се че положението на педала на газта + оборотите е определящо за разхода. Т.е не може да се разделят двете.
Ето защо разбира се, е също погрешно действие по отношение на икономията на гориво другата крайност, да се кара на ниски обороте и да се натиска докрай или повече от средата педала на газта при движение по нагорнище или при опит за бързо ускорение. Например при необходимост от бързо изпреварване е по-добре краткотрайно да се мине на по-ниска предавка и чрез вкарване в по-високи обороти да се "дръпне" и след изпреварването да се върнем на по-горната предавка.
Айде стига толкова съм писал, че стана нещо като тъп урок по кормуване.

- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Принципно си прав.Темата тръгна и от dir-а /обороти-разход/ , колегата беше питал принципно на какви обороти се сменят предавките за по-икономично каране.Мен ме учудиха мненията, че трябва да се търси макс.върт.момент за най-икономично.Като знам, че при мен е 4000 и над, а съм карал по-динамично в града /сменял съм на 3-3500/ и разхода ми е отивал на 12 вместо 10.5.Трол написа:а аз пак да питам
когато си на 4та предавка с 1500 и искаш да ускориш и стъпиш педала по-малко ли гориш отколкото ако си на трета с 2300 и стъпиш по-малко тротъл-а за да ускориш със същия успех?
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:36, променено общо 2 пъти.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Доколкото мога да чета става въпрос за икономично каране, а не за "икономично ускоряване"!Трол написа:..........
Пример за икономично каране:
Отивам на море. Товаря и теръгвам. Излизам на Цариградско, стигам 5-та и я изключвам в Бургас!


Пример за "икономично ускоряване" - както си карам на 5-та настигам кола/камион с по-ниско от моето темпо. Свалям предавка-две надолу (според зависи), пълен "тротъл" и....после пак 5...

Май става въпрос за две различни неща, нали?
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така де остана само за бирата да се уточниТрол написа:а така! уточнихме нещата и сега вече съм напълно съгласен...

Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:34, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта