Страница 1 от 2

Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.

Публикувано: 31 авг 2006, 10:33
от emily
Здравейте колеги,

Имам Форд Мондео, 1.6, Комби, 1993год.
Още след като го купих преди 4год, ми прави следния номер:

Когато първоначално пускам двигателя и е студен, пали лесно, но си променя много оборотите-падат под 500, направо се тресе, но не гасне.После ги вдига, пак падат - това трае първите 1.5 - 2 мин.
След това оборотите се стабилизират. При следващите "паленета"-няма проблеми. Само когато двигателят е съвсем студен.
От сервиз "Форд" в Бургас ми казаха /след като диагностицираха двигателя/, че трябвало да се смени главния модул, демек компютъра. Досега не съм чувала, някой са е сменял компютъра на Форда си. Смених му Мафсензора, но без видим ефект.

Моля за компетентното Ви мнение.

Публикувано: 31 авг 2006, 10:39
от orlinm
Хахаха къв е тъоя сервиз, тея луди ли са. Те че не са луди е ясно,ама защо да не пробват да ти продадат един компютър за няколкостотин лева ахахахха.

Публикувано: 31 авг 2006, 10:46
от Brock
Този проблем се появява при прецакан датчик на температурата - другата възможност е ламбда сонда. Пробвай да откачиш куплунга на ламбда сондата и да го почистиш /намира се близо до радиатора - като легнеш под колата посредата отпред/. Изчисти си и грешките на компа, като свалиш клемата на акумулатора за ~15мин. :idea: ако имаш радио с код, провери дали го знаеш.
Ако не се оправи, провери температурния датчик Изображение


:twisted:

Публикувано: 31 авг 2006, 11:34
от qwert
И аз го имам този проблем (макар че съм с друга модел форд), и както ти е показал Brock на смимката - датчика за въздуха, пробвай като откачиш буксата на този датчик дали ще пали и държи обороти когато е студен двигателя, защото при мен стана, но проблема не е този датчик мерил съм го даже купих нов и като включа буксата пак остава, може да е ламб сондата да е забила и да не работи, въпреки че на студен двигател тя не би трябвало да работи.

благодаря

Публикувано: 31 авг 2006, 21:50
от emily
Благодаря за съвета. Смятам че не е от ламбдата, тъй като тя се включва на горещ двигател, а моя проблем е само при първоначално пускане при студен двигател. Значи остава температурния датчик. Би ли ми посочил къде да го търся. Като оглеждах двигателя ми се стори че е в дясно на блока под МАФ "тръбата" и има един извод който отива в Мафа. Ако е той има ли нещо специално при развиването или просто го развивам с един ключ. Още веднъж благодаря и очаквам отговор.

Емили.

Публикувано: 01 сеп 2006, 08:27
от qwert
При мен е на колекторната тръба, но как е при теб нямам представа, за развиването не нищо особено, мисля че е с ключ 24-ри преди това трябва да свалиш буксата, но преди да го сменяш намери някой да измери съпротивлението или си го измери, защото мой нов беше 40 лв., за да не се окажа че не е от него, за стойностите имаше ги във форумите какви трябва да бъдат, ако не намериш, ще видя в нас че сега пиша от службата.
Но защо не пробваш да запалиш със свалена букса на този датчик, аз като твоя проблем го имах близо 2 години, смянах стъпково моторче и т.н., но като го окачих пали и държи обороти сам, незнам какво е точното предназначение на този датчик и каво ще стане ако не е включен към комп., ако някои знае по-точно да напише, не разбирам - това е от личен опит.
Дано бях полезен.

Публикувано: 01 сеп 2006, 09:05
от qwert
Emily, само едно доуточнение, аз карам основно на газ, ти ако караш на бензин този датчик и лаба сондата трябва да ти работят.

Публикувано: 01 сеп 2006, 11:39
от greek
Най добре първо промивка на дюзите и проверка на ламбдата ,аз имах същия проблем и беше от това

Re: благодаря

Публикувано: 01 сеп 2006, 13:38
от Brock
emily написа: Значи остава температурния датчик. Би ли ми посочил къде да го търся. Като оглеждах двигателя ми се стори че е в дясно на блока под МАФ "тръбата" и има един извод който отива в Мафа. Ако е той има ли нещо специално при развиването или просто го развивам с един ключ. Още веднъж благодаря и очаквам отговор.

Емили.
Този датчик се намира от горната страна до термостата - мери температурата на водата на ДВГ-то - ти говориш за температурния датчик на въздуха, който се намира отдолу на маркуча за входящия въздух.

:twisted:

Публикувано: 01 сеп 2006, 21:47
от chains
Много хора подценяват дребните неща при съвременните модели - електрониката /особено при бензиновите/ е много прецизна и дори съвсем леки отклонения в показателите вкарват СРУ - то в сериозен размисъл и дори понякога прави невъзможно асамблирането на горивна смес - компа следи данните гледа си таблицата и си готви храната, да ама двг започва нещо да се мръщи и киха - това на компа разбирасе не му харесва и пак гледа, сравнява, и започва да опитва нови смески /но разбира се той е само комп и няма абстрактна мисъл за да предвиди, че някой от многото и гадни датчици отчита каквото си иска/ в следствие на което разхода отива в небесата /винаги е така убедил съм се - ех защо поне веднъж не стане по икономична, а то хем не иска да върви хем гори като луда/ *0032* *00101*

Публикувано: 04 сеп 2006, 09:30
от emily
Здравейте,

Отново за промяна оборотите на студения двигател - опитах с температурния датчик, махнах му буксата и на другата сутрин опитах на студен двигател. Няма промяна - даже без датчика двигателят изгасва. Включва се и вентилатора на радиатора - явно датчикът е наред.
Ламбда сондата е наред-правих газов анализ на изгорелите газове - а и тя се не трябва да оказва влияние на студен двигател.
Дюзите - слагам добавка в бензина за изчистване на дюзите/в колата е но мисля, че беше Картекс./
Опитвах и с изключване на акумулатора - евентуално да се изчистят натрупани грешки в компютъра. Опровя се за два-три дни и после-отново си прави номерата. Явно нещо има в компютъра и софтуера. Преди 3 год правиха диагностика в сервиза Мото Рфое в Бургас, но не можаха да "Хванат" нещо/даже ми казаха да сменям "копа"/. Може би трябва пак да опитам в сервиз Форд-от 2год имат клон и в Сливен. За две години сигурно са отишли "напред" и ще открият причината.

Публикувано: 04 сеп 2006, 11:03
от Brock
emily написа:...
Ти така и не каза дали я караш на ГАЗ!

Иначе щом работи един два дни без проблеми, значи имаш датчик, който не е в ред и в един момент компа се шашва и почва да ти прави проблемите. Отиди да ти "прочетат" някъде компа и да ти кажата какви грешки е натрупал. После лесно ще разбереш кой е проблемния датчик

:twisted:

Публикувано: 04 сеп 2006, 11:49
от nimm
Дано не съм пропуснал или недоразбрал нещо, но и аз да кажа.. Имах подобен проблем и се оказа, че е от клапана за свободния ход (не съм сигурен дали така се казва). При загасена кола педала на газта беше мек и се натискаше плавно и равномерно. При запалена имаше някакво като заяждане в началото на хода му.. Като че ли нещо го запираше + неравномерни обороти на празен ход, особено непосредствено след запалване. Та цялата галимация едно самоуко майсторче оправи с малко грес в гореописаната клапа..

Публикувано: 04 сеп 2006, 16:18
от emily
Hello again !

На бензин съм. Явно, трябва да ми "прочетат" компа.
Но преди 2 години не можаха- в сервиза на Форд в Бургас.
Нямали софтуера /"да не го крадат"/.
Ще опитам в сервиза Форд в Сливен. Дано за 2год са "дръпнали" напред.

Публикувано: 04 сеп 2006, 16:19
от emily
Hello again !

На бензин съм. Явно, трябва да ми "прочетат" компа.
Но преди 2 години не можаха- в сервиза на Форд в Бургас.
Нямали софтуера /"да не го крадат"/.
Ще опитам в сервиза Форд в Сливен. Дано за 2год са "дръпнали" напред.

Публикувано: 04 сеп 2006, 16:47
от emily
Здравей nimm,

За този "клапан за празен ход" четох тук,във Форума-тема-"проблеми с обороти на празен ход".Има даже и снимката му. Но става въпрос за Форд Ескорт. А при моето Мондео не мога да го намеря. Ако го има къде е? А иначе педалът за газта ми се движи нормално и няма ралика, когато двигателят работи или не.

Публикувано: 04 сеп 2006, 17:32
от nimm
Миии ако не съм тотално изветрял трябва да се намира под въздуховода, който съм отбелязал с "ТУК"

Re: Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.

Публикувано: 03 дек 2013, 22:48
от Musiteee
Здрасти колеги туко што се регистрирах вав форума и имам голяма нужда от помощ преди 3 месеца си закупих Форд Мондео 1.6 16в 1993г бензин досега несам карал форд и от деня които го зех ми прави следниа проблем сутрин го паля работи 1/2минути намаля оборотите и гасне после го паля и пак гасне след като го позагрея даржи оборотите нормално и после няма проблем но сега като постодя времето стана траги4но сутрин пали гасне и после при сяко завъртане пали давам гас форсира се ди 3/4хл оборода и глахне и загасва и после не6те да запали това се поло4ава само сутрин. Ве4ер му слагам гориво сутрин ми прави тиа проблеми отивам с туба слагам гориво сипвам и пали а кото има6 предвид 4е ве4ерта сам го зареждал и несам го карал и са6то тсака студена има едно прекасване... Много се извинявам и благодаря предварително дано някои може да ми помогне 6тото сяка сутрин ми саздава ядове.

Re: Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.

Публикувано: 03 дек 2013, 23:54
от S_C
1000 пъти е писано-първото условие, преди да тръгнете да диагностицирате каквото и да е по Форд, е да се убедите на 100%, че нямате проблеми в инсталацията, а специфично за Мондео-че не се "губят" и не са "на късо" датчици и особено дюзи.В такава ситуация грешките ще покажат...едно голямо нищо.А инсталацията отпред при мотора е масов проблем. Оправя се, нищо сложно няма, но трябва някой да отдели един ден свободно време и нерви да човърка кабели.

Re: Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.

Публикувано: 04 дек 2013, 08:52
от amonev
Musiteee написа:Здрасти колеги туко што се регистрирах вав форума и имам голяма нужда от помощ преди 3 месеца си закупих Форд Мондео 1.6 16в 1993г бензин досега несам карал форд и от деня които го зех ми прави следниа проблем сутрин го паля работи 1/2минути намаля оборотите и гасне после го паля и пак гасне след като го позагрея даржи оборотите нормално и после няма проблем но сега като постодя времето стана траги4но сутрин пали гасне и после при сяко завъртане пали давам гас форсира се ди 3/4хл оборода и глахне и загасва и после не6те да запали това се поло4ава само сутрин. Ве4ер му слагам гориво сутрин ми прави тиа проблеми отивам с туба слагам гориво сипвам и пали а кото има6 предвид 4е ве4ерта сам го зареждал и несам го карал и са6то тсака студена има едно прекасване... Много се извинявам и благодаря предварително дано някои може да ми помогне 6тото сяка сутрин ми саздава ядове.
Ако проблемът го прави само като е студен, евентуално провери за два дефекта:

1. Проблемен датчик за температурата - при мен се пада най-горния върху термостата
2. Въздушния клапан за празен ход - от дясната страна на смукателния колектор, под EGR-а