Страница 1 от 2
Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 17:32
от hunter
Здравейте, днес се натъкнах на тази тема от форума
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 23&t=48236 и понеже никъде не можах да намеря инфо за регулиране на клапани питам тук.
Какво се изисква и трудна ли е операцията? Става дума за колата от подписа ми, а именно Форд Фиеста 1997 МК 4 двигател 1.25 16V. От както съм я взел не е правено такова регулиране и са навъртени около 35000 км. на газ.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 17:47
от bugi_75
Този мотор е с хидравлични повдигачи на клапаните, не се ругулират.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 17:54
от hunter
В смисъл с хидравлични повдигачи, клапаните се само регулират и хлабината им е оптимална ?
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 18:19
от Didibao
hunter написа:В смисъл с хидравлични повдигачи, клапаните се само регулират и хлабината им е оптимална ?
Да, освен ако няма износване.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 18:26
от hunter
Благодаря много за бързите отговори. Лека вечер

Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 21:35
от fordmaniac
Ей, не знам от къде ги измисляте тези глупости за хидравлични клапани, ама те така си изгарят после! Регулират се с пулове и ако някой от вас не вярва, каня ви в сервиза, свалям капака на една от вашите коли и показвам пуловете на клапаните.
Последните хидравлики на Форд изчезнаха с Ескорт и Мондео през '98 г. Единствено изключение са бразилската разработка на Фиеста, Ка, СтритКа и СпортКа след 2000 г 1.3 и 1.6 с верига и горно разположен разпределителен вал.
Фиеста от 96 всички бензинови и дизелови се регулират клапани.
Поздрави.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 23:48
от hunter
fordmaniac би ли споделил как се прави регулацията? Има ли нещо особено в нея?
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 24 апр 2012, 23:56
от HACKO
Сложно е. Бих те посъветвал да се обърнеш към специалист, ако нямаш конкретен човек, fordmaniac може да ти помогне.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 00:07
от hunter
Т.Е. има някакви специфични действия ? Ако не е тайна може да се сподели все пак.
П.С. Така ми говориха и за смяната на ремъка, а цялата работа беше да сложа един предварително изтърган на струг болт и да сложа планка за да не се мърдат валовете.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 09:10
от HACKO
По принцип, самата операция е специфична, трябва практически опит, няма как да се обясни колко стегнато трябва да се движи пластината на хлабиномера.
Инак самата операция е следната:
Мериш с хлабиномера колко е хлабината на клапана. Вадиш пула (трябва ти специален или пригоден инструмент, който да натисне клапана). С микрометър мериш дебелината на пула. На базата на двете измервания, изчисляваш колко по-дебел/по-тънък трябва да е новия пул, вземаш пул с подходяща дебелина и го слагаш.
Същата операция се повтаря при останалите 15 клапана.
След това се превърта двигателя няколко оборота за да се наместят пуловете. След това се проверяват хлабините и ако някоя е извън нормите се сменя пула.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 19:39
от hunter
Благодаря. Да попитам тези пулове трябва да се закупят от някъде спрямо хлабината, т.е. не може ли да се шлайфат и така да се намали хлабината (все пак сега през празниците мислех да го правя, а тогава едва ли ще работят магазините) или не е приложимо това и др. въпрос каква трябва да е хлабината на всмукателни/изпускателни клапани по-принцип ?
За инструмента за който говориш предполагам е инструмент за натискане на клапани, за да може да се притисне пружината, имам такъв от един приятел (сменяхме гумички с него на VW-на на баща ми).
П.С. Май няма да стане с шлайф. Да попитам пуловете универсални ли са или точно за моя мотор трябва да търся ?
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 20:54
от ЯЛТА
Те-пуловете като се износят- изтъняват,- не става със шлайф. Новите са си точно по нужния размер, и за този мотор.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 21:26
от bateto_toshko
За да разсеем всички съмнения , ето чертеж на главата:

До колкото виждам въпросните пулове са под номер 23 на схемата и варират от 2мм , 2,025мм , 2,05 ......и така до 3,3 мм.Цената му в МП е около 11 лв/бр и ако трябва да купуваш 16 такива не е много евтино.Това е информация отпреди 2-3 месеца ,тогава сменях гумички на клапаните и разпитах. Странното е , че самите клапани бяха по 4 лв бройката , а пуловете по 11лв/бр

.Много странни са тези цени в МП , не се сетих да питам за цял двигател току виж да уцеля някоя промоция

.Тези повдигачи всеки майстор си ги нарича както си иска.Този който ми сменя гумичките също твърдеше , че имат и хидравлична компенсация от маслото въпреки пуловете...не знам..аз досега си мислех , че хидравличен е този ,който е като малко бутало разтягащо се от налягането на маслото.Тук за този мотор не виждам такова нещо

..от друга страна ако са хидравлични , защо имат пулове за регулиране

Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 21:33
от Th3BeaTisRockin
Ако може да попитам дали фиестата от моя профил също има такива пулове?
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 23:43
от hunter
bateto_toshko благодаря за тази илюстрация. А това за 11 лв. на брой направо ме шашна. Тези хора наред ли са ? Но както и да е, явно ще се прави два пъти, първия премерване на всички клапанни хлабини, а следващата седмица след закупуване на пуловете ще се прави и подмяната.
П.С. аз си мисля, че хидравличния компенсатор е с номер 10 на картинката (поне като гледах по др. сайтове, така изглеждат).
ЯЛТА написа:Те-пуловете като се износят- изтъняват,- не става със шлайф. Новите са си точно по нужния размер, и за този мотор.
Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 25 апр 2012, 23:57
от HACKO
hunter написа:
Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?
Пак със хлабиномер, не влиза.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 26 апр 2012, 00:08
от bateto_toshko
Th3BeaTisRockin написа:Ако може да попитам дали фиестата от моя профил също има такива пулове?
кажи си VIN номера да проверим
hunter написа:
П.С. аз си мисля, че хидравличния компенсатор е с номер 10 на картинката (поне като гледах по др. сайтове, така изглеждат).
Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?
Да , определено това е повдигача , но дали е цилиндър с бутало вътре или е просто празна тарелка не мога да открия на нито една снимка.Ако клапана не може да стигне до вала , тогава защо да има износване?

Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 26 апр 2012, 00:37
от Th3BeaTisRockin
VS6AXXWPFASY19641
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 26 апр 2012, 19:16
от fordmaniac
1.6 16 си и си със хидравлични компенсатори на хлабините на клапаните.
Re: Регулиране на клапани ?
Публикувано: 26 апр 2012, 22:37
от hunter
HACKO написа:hunter написа:
Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?
Пак със хлабиномер, не влиза.
И ако не влиза вадя пула и меря без него и смятам необходимия нов предполагам ?