Страница 1 от 1
ПУШЕК ОТ ОТДУШНИКА НА КРТЕРА
Публикувано: 05 сеп 2006, 21:47
от dobri1
Колата ми е Форд скорпио 2.5д на 8000км е след основен ремонт- сменени са бутала сегменти,биелни и основни лагери,комплект гарнитури.Та вчера се прибрах от свищов и като спрях пред блока двигнах капака и веднага след като изгасих двигателя от отдушника на картера излизаше пушек. Та въпросът ми е НОРМАЛЕН ЛИ Е ТОЗИ ПУШЕК ИЛИ ДВИГАТЕЛЯ СЕ ОСВИНИЛ??? Имате ли представа от какво може да е?
Публикувано: 06 сеп 2006, 12:02
от Vaklin
Не е нормално.
Публикувано: 06 сеп 2006, 12:43
от emils
защо да НЕ е нормално? всички коли дори и новите отделят картерни газове, особено на празен ход - затова е отдушника. друг е въпросът какво е количетвото на тези газове и дали от един момент нататък работата не става за ремонт - я на гумички на клапаните, я на сегменти. ама колегата казва, че е след основен ремонт

а дали е качествен ремонта и вложените части? дали нещо не се е прецакало след този ремонт?... колко масло ти гори скорпиото?
сещам се за замерване на компресия, колкото и да е кофти при дизелите.
Re: ПУШЕК ОТ ОТДУШНИКА НА КРТЕРА
Публикувано: 06 сеп 2006, 13:45
от Mondeo18TDI96
dobri1 написа:... и веднага след като изгасих двигателя от отдушника на картера излизаше пушек....
А докато работи двг-то как е !?
имаше няколко теми колко (и какво) трябва да духа ...
а иначе за тия 8000км - колко си доливал (масло) ?
"Пазил" ли си двг-то първите 500-1000км (смяна масло...) ?
Публикувано: 06 сеп 2006, 14:55
от dobri1
До тук колата ми е изгорила 2.5литра масло, двигателя го пазя доста (като се има предвид възраста ми на 20 съм) повече от 90-100км от както е направен ремонта не съм го карал винаго го оставям да поработи малко преди да тръгна на където и да било (е понякога няма време но в 80% от случаите го оставям) докато работи двигателя не пуши от отдушника само като го изгася пропушва съвсем малко и толкова но иначе ми цапа въздушния филтър. А и пропуснах да спомена че от както е направен ремонта не съм я форсирвал рязко да вдига някви луди обороти
Публикувано: 06 сеп 2006, 15:05
от Vaklin
Значи ако е изгорила 2.5 литра масло това е далеч от нормалното.
Публикувано: 06 сеп 2006, 15:20
от dobri1
И аз така си мисля че е доста но разхода на масло постепенно пада мисля че работите се нормализират
Публикувано: 06 сеп 2006, 15:40
от Mondeo18TDI96
примерно 500км след ремонта е трябвало да смениш маслото (и филтъра) ... и не трябва да се кара с повече от 50км/ч (ниски обороти)!
така или иначе вече е време да го сменяш пак ... това че доливаш не означава че няма нужда от смяна (филтъра също).
може би трябва да смениш маслото с по-гъсто (10W40->15W40) !?
за "духането" :
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&start=0
Публикувано: 06 сеп 2006, 18:16
от dobri1
Прочетох темата за "духането" и един беше написал че е нормално ако отворя капачката на маслото и ме изцапа щото това значи че двигатели си прави добро смазване,другото което прочетох е единия колега като запалел сутрин около минута имало сив пушек през аспуха-при мен няма такива работи при самото палене избълва малък черен облак и това е работи си равномерно двигателя всичко е ОК. Маслото наистина му дойде реда за смяна.А какво по точно имаш предвид:
"и не трябва да се кара с повече от 50км/ч (ниски обороти)! " дай някакъв пример.Единствената ми забележка по паленето е зимата щото нали има един възвратен клапан който държи налягането на нафтата-при мен явно се е скапал ама ме мързи да го сменя и зимата преди да запаля подкачвам нафта влизам в колата подгрявам и пали както трябва без да се мъчи
Публикувано: 06 сеп 2006, 18:43
от Mondeo18TDI96
под "50км/ч" - разбирам 5-та и 1000...1300 оборота
след осн. ремонт двг. е доста "стегнат" и му трябва време за да се разработи и в никакъв случай да се напъва на високи обороти ...
и маслото трябва да се смени след ~500км
би трябвало майстора дето е правил ремонта да те е предупредил !
Публикувано: 06 сеп 2006, 19:47
от evg2
Ако цилиндрите на блока не са шлайфани и са били износени само смяна на бутала и сегменти не решават нещата,2,5литра за 8000км. са сериозен разход,за тия километри двигатела трябва вече да е сработил мери компресията тя е показателна в твоя случай.
Публикувано: 06 сеп 2006, 20:08
от dobri1
Mondeo18TDI96 значи колата никога не я карам така каквото и да става като усетя че колата не върви примерно на горе по баирите веднага слагам по малката предавка а иначе колата я карам по следния начин: 1-ва до 15-20км/ч 2-ра до 35-40км/ч 3-та до 60км/ч 4-та то 80-90км/ч и на 5-та подържам 90-максимум 100км/ч
evg2 при ремонта блока е шлайфан на 1-ви ремонт с ремонтни бутала е
до тук и аз си мисля че е доста маслото но както казах вече намалява даже почти спря да го гори но сега като го сменя ще видя как ще е положението. В момента е с 15W40 Standart Diesel вие какво предлагате.Колата зимата не я карам.Компресията мисля скоро да я измеря но нямам оплакване колата си пали добре като е студена оборотите са равномерни
Публикувано: 07 сеп 2006, 11:38
от orlinm
dobri1
Каза, че си сменил и комплект гарнитури - това включва ли и семеринги? Щото ако си сложил от готовите комплекти произведени в малаазия, дето ги продават за по 30 лева може и от некачествени семеринги или гарнитури да ти гори толкова много масло. Щом казваш 2.5 литра това не е ама никак нормално, то от това идат и газовете явно.
Публикувано: 07 сеп 2006, 16:48
от BukTop
@dobri1 Колега, казваш, че винаги изчакваш да позагрее малко преди да тръгнеш. Мисля, че това не е правилно (базирам се на книжката на Ескорта). В нея четох, че няма нужда да се чака да загрее, само нетрябва да я форсираш, докато не достигне работна температура. А за разхода на масло провери гарнитурите, да не хвърля от там, някъде.
Публикувано: 07 сеп 2006, 17:51
от dobri1
Ето как стоят нещата:
Публикувано: 07 сеп 2006, 17:56
от dobri1
orlinm
в компекта гарнитури се включват семернгите а за целия комплект дадох около 110-115лв не помня точно колко.
BukTop
Не го изчаквам да загрее напълно ами да си поработи 1-2-3 минутки зависи колко ми се чака и после като тръгна много плавно му давам газ.Ама сега видях че на няколко места около картера е поомаслено и ще видя дали не му е заминала гарнитурата или ще трябва само да се претегне
Публикувано: 07 сеп 2006, 18:41
от T punchev
Малко след ремонта трябва да донатегнеш главата,поне така си мисля,натягането става със спецялен ключ! Смени маслото и ако пак го харчи значи нещо не е както трябва да е!
Публикувано: 07 сеп 2006, 18:52
от dobri1
Това че трябва да се натяга главата знам става с динамометричен ключ.Като и навъртях 5000км нямаше нужда от притягане сега ще видя как е положението
Публикувано: 07 сеп 2006, 20:10
от evg2
Щом е шлайфан блока и всичко е в допуските за модела още по-вече и маслото както казваш влиза в нормални граници значи проблема отпада,мери компресията за собственно успокоение,маслото за фОРД ДИЗЕЛдвигатели до 1998г. 10W-40 A3/B3/-15гр.до+40гр./ или 5W-40A3/B3/-30гр. до +40гр./Не икономисвай от цената за маслото, най искрен съвет.