Масло във въздушния филтър - идеи?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Mishenata
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 15 авг 2011, 17:34
Модел на автомобила: Mondeo 3 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Масло във въздушния филтър - идеи?

Мнение от Mishenata » 02 юли 2012, 20:51

Здравейте колеги.
След едно пътуване до Пловдив, където си карах с 130, отворих да си сменя въздушния филтър на Мондеото и забелязах, че е омаслен от лявата страна. След малко забелязах и че цялата тръба на въздушния поток до MAF-а и дори до турбото също е омаслена. От какво може да е това, за сега колата си върви, маслото си е ОК, но се плаша да не е станало някакво дефектче. Колата е Мондео3 2.0 TDCI. Кажете да се притеснявам ли?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър - идеи?

Мнение от ЯЛТА » 03 юли 2012, 19:26

Определено проблема не е маловажен. Не знам къде се отвеждат картерните газове, може проблема и от тях да е. Належащо е сериозен преглед на двигателя от компетентни автомонтьори.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Mishenata
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 15 авг 2011, 17:34
Модел на автомобила: Mondeo 3 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър - идеи?

Мнение от Mishenata » 04 юли 2012, 11:44

Хм, някой друг да е имал подобен проблем? А иначе има ли "компетентни автомонтьори" останали?

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър - идеи?

Мнение от DTM » 04 юли 2012, 13:04

Колега, скоро да си сменял /да си ти сменяли/ масло?
Винаги когато сменят масло, гледат в каталога - там пише 6л. за този мотор. Наливат го и толкова, но това количество качва нивото на маслото до максимума или малко над максимума на щеката. При смяната в маслената система остава над 0.5л. масло, което в последствие се оказва излишното.
Съответно, му идва много на мотора и от някъде гледа да го махне.
На моята, се омаслява съвсем малко маркуча от където излизат картерните газове и влиза във въздуховода преди турбокомпресора.
Това, се случва абсолютно при всяка смяна на масло, всеки път им казвам да налеят 5,5-5,6л. и другото да ми до оставят, че аз ще си го налея ако трябва.
Докато маслото не слезе между мин. и макс. на щеката не го оставя на мира. Това е положението, надявам се да нямаш друг по сериозен проблем.
Аз си карам маслото 10-12К км. и не доливам, понеже няма нужда.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър - идеи?

Мнение от opex » 04 юли 2012, 21:44

Аз лично много рядко съм чувал за малко повече налято масло да избие някъде, особено в кутията на въздушния филтър. По-скоро съм чувал да се пръсне масления филтър.
Масло избива, когато има запушени маслени линии и картерната вентилация, тогава избива и през щеката за проверка. А и това се случва като цяло през зимата и сега ще е цяло чудо ако е от това.
Масло в кутията на въздушния филтър идва само през маркуча за картерна вентилация, както започна да се случва и при мен от скоро поради износване на буталните сегменти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Масло във въздушния филтър - идеи?

Мнение от BladeMan » 12 юли 2012, 12:50

Принципно е възможно да качи там масло при повече в системата , но обикновенно това с филтъра се получава при "издухан" двигател !Пример: ако сте забелязали на някои стари реисове и камиони изкарват картерните газове да излизат извън системата , това го правят щото иначе всичко ще им плувне в масло!
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта