Страница 1 от 2

Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 20:24
от Didibao
От известно време ми се прояви един проблем, случвало се е и преди но се оправи сама, значи липсват обороти на празен ход, колата си работи на 2000 оборота при спиране, след около 30 секунди работа на место оборотите падат на около 1000 което пак не са и нормалните обороти, в движение е още по гадно слагаш 2-ра или 3-та пускаш газта и ускоряваш, одеве при спускане на 5-та без газ вместо да намалява колата си ускорява, мислех че проблема е от калапана за празен ход или дросела, затова днес ги свалих и почистих промяна няма никаква, държи си високи обороти при спиране известно време и след това се нормализират, прави го и на газ и на бензин.

При запалване си държи нормални обороти докато не покарам без значение метър или два съм минал спирам и оборотите пак се задържат. Очаквам предложения кое ми прави мизерията, аз имам едни подозрения но да видим дали ще се потвърдят.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 21:09
от men1977
Здр. колега,щом си направил профилактиката с дросела и клапана и няма видима промяна остават тпс-а,някой вакумни маркучлета с невидим дефект,жилото на газта и маф сензора,аз поне за друго не се сещам :-/:

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 21:16
от Didibao
Аз точно за TPS-a си мислех, одеве като беше свален му замерих съпротивлението между двата крайни извода и беше около 430ома, което според аутодата е нормално там го дават да варира между 400-6000 ома, не съм го мерил какви напрежения дава, че нямах време, но остава странното ако е от него като запаля защо си работи нормално само след спиране прави проблема, ще падне мерене ми се струва.

Жилото за газта одеве го погледнах но си се движи нормално при отпускане на газта дросела си затваря нормално, но този проблем ме изнервя.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 22:47
от menemenema
Почисти си стъпковото моторче , на мен ми правеше същия проблем , сега оборотите са бетон . Ако имаш време свали го и го накисни в нафта или коресилин за24 часа, ако не ,хващаш едно дълго и тънко парцалче и с тънка пинсетка чистиш докато светне , аз моето го чистих с АB - 80 .

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 22:58
от Didibao
Ами чистих го днес, кисна във вд40 после със обезмаслител за спирачки кисна, пак вд40 промяна няма, иначе то се позачисти.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 23:06
от opex
Виж си вакуумните маркучета, има един тройник гумен точно под бобината се намира, малко на кофти място, веднъж на газ ми гръмна леко в колектора и се получи както го описваш ти с оборотите - този тройник се беше извадил.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 23:13
от Didibao
opex написа:Виж си вакуумните маркучета, има един тройник гумен точно под бобината се намира, малко на кофти място, веднъж на газ ми гръмна леко в колектора и се получи както го описваш ти с оборотите - този тройник се беше извадил.
Да не говориш за този тройник който излиза от смукателния колектор, едното маркуче отива в EGR клапана, другото в регулатора на бензина, ако е за него съм го махнал и съм го закачил направо на регулатора на бензина.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 23:28
от opex
Да, двете тръби са по-дебели, едната отива към всмукателния, другата някъде отзад зад изпускателните, поне при мен, още не съм гледал къде, тънкото маркуче отиваше някъде до датчиците мисля, които са закрепени на панела към купето. Вакуума за бензиновия регулатор при мен е с късо маркуче от него директно отзад зад дросела.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 09 юли 2012, 23:33
от Didibao
Сетих се май за кое говориш, това чудо май отива в мап датчика, утре ще го изследвам пак. При мен пък този за регулатора за бензина имаше тройник и едното отиваше в егр-а, аз го преправих преди време като запуших егр.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 10 юли 2012, 20:07
от Didibao
Днес нямах много време, но одеве проверих вакума за който говореше колегата opex, ами какво да ви кажа никога не съм заглеждал точно там но установих, че MAP-а въобще не участва в играта, както и останалите неща за егр-а дето се намират до него, маркуча за вакума към мап е откачен и запушен, някой да ме насочи на коя вакум линия трябва да го закача да видя какво ще се случи.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 10 юли 2012, 22:24
от opex
Зетек двигателите не е управляват с МАР сензор. Този датчик действително е нещо като МАР, но той е за някакво мерене при отваряне на ЕГР клапана или нещо от сорта..по някоя вакуум линия.
Тоталното изолиране и запушване на тия системи е най-доброто нещо, което може да се направи на каквато и да е кола с такъв двигател в България, освен ако човек не е перфекционист и иска всичко да му е изрядно просто за да е изрядно :)

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 00:39
от Didibao
Значи да не ги възстановявам така ли?

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 01:31
от opex
Аз на мойта съм оставил отзад във всмукателния колектор да влиза само вакуума от изпарителя на газовия инжекцион, бензиновия регулатор и мисля най-много още някой вакум към някой сензор отзад и съм се уверил, че всички те са здраво свързани и от никъде не пропускат.
Останалите маркучета са извадени и запушени. Дори този който се води уж от филтъра събиращ бензиновите пари в резервоара. Лично наблюденията ми са, че тези системи или не работят като хората от старост, или ако работят - на кой му пука в какви еко норми ти е колата. И без това само я ограничават. Между другото виж по някакъв начин дали не ти е блокирал ЕГР клапана отворен (едва ли, но все пак..) На моя освен, че съм му извадил 'управляващото' маркуче, между него и тръбата, с която се съединява с 2 болта, отиваща под дросела съм сложил гарнитурка без дупка - и да пропуска нещо клапана там 100% е затапено :)

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 02:24
от Didibao
Дам колата още като я взех вакума на ЕГР-а беше изваден, и тогава явно маркучите са запушени, аз превантивно запуших егр преди време с една ламаринка както го описваш, днес откачих акумулатора все пак стоя известно време и в момента задържането почти изчезна, прави го за много кратко време на около 1500 оборота, но за разлика от вчера не набира сама като пуснеш газта, на колектора отзад са ми останали само 2 вакума, единия отива в регулатора за бензина, другия е с 3-ник единия край отива вътре за клапаните на парното, а другия го гледам, че заминава някъде с бензинопроводите назад под купето или и аз не знам точно, трябва да го огледам да не е спукан някъде. Иначе това е схемата на вакумите на мондео:

Изображение

Изображение

Това което е означено с "С" маркучите са му извадени и от там газовете си излизат свободно, може би трябва да поне тях да вкарам, не знам и аз, иначе системата за бензиновите пари отдавна я изхвърлих. При теб изолирано ли е това чудо?

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 03:10
от opex
2-те маркучета, които отиват към 'С' си стоят както трябва, колкото да са си на мястото, те не вършат никаква работа, щом съм изолирал пръстена между 'D' и всмукателния. EDIT: всъщност сега се замислям - по принцип трябва да са запушени задължително, защото иначе от там може да влиза неотчетен свеж въздух в изпускателния колектор, който стигайки до ламбда сондата ще я накара да отчете бедна смес и от там компютъра да обогатява, подавайки сигнал за повече гориво към инжекторите и в последствие вдигайки оборотите.
Клапите на парното (дали да духа на стъклото, в краката, напред или комбинирано) се управляват с вакуум през едно цилиндрично тяло от което излизат няколко тръбички, то може да се види като се махне касетофона някъде отзад в ляво - мисля, че то е, което взима вакуум от двигателя.
При мен липсват 'В' и 'М'.
L трябва да е тръбата, която отива от капака на клапаните към кутията на въздушния филтър.
Този, който при теб заминава някъде назад с бензинопроводите мисля, че е за бензиновите пари. Аз имам някакъв черен капак под колата под резервната гума, там влизат някакви тръби предполагам бензинови и не знам дали не е подгряване на бензина, както пише, че някои модели имат, или е въпросния филтър и клапан забензиновите пари. Не мога да го развия за да видя, болта е клеясал и може да се скъса.

Интересно, че не виждам на тази рисунка тройника под бобината - 2-те метални тръби едната отиваща някъде зад изпускателния колектор покрай блока, другата покрай блока и във всмукателния и третата гумена отиваща и тя някъде по сензорите май.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 14:37
от Didibao
Замерих стойностите на дросела, пъти напълно затворен даде 0.74-0.78 при напълно отворен 5.05 волта, според аутодата стойностите при затворен дросел да занижени, при отворен завишени не знам дали да го пипам, напрежението се изменя плавно при мерене.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 14:44
от opex
Идеален ти е ТПС-а.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 14:58
от Didibao
В такъв случай остава да проверя какви стойности излитат на буксата на компа.

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 17:20
от KOss
Откачи си датчика за километража и покарай, кажи какъв е резултата. :wink:

Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!

Публикувано: 11 юли 2012, 17:29
от samsung_bg
KOss написа:Откачи си датчика за километража и покарай, кажи какъв е резултата. :wink:
Като откачи VSS-а оборотите няма да се вдигат, но това в никакъв случай не означава, че той е причината.


П.С. Моя съвет е да се смени ECT сензора.