Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
DSS
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 15 мар 2007, 22:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i 99та
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от DSS » 11 авг 2012, 00:06

Здравейте, колеги,
имам проблем със запалването на Mondeo 1.8i, 1999та МК2. Дори в това топло време паленето ми е ужасно. Вече не знам какво да я правя. Сутрин ставам, качвам се в нея. Температурата вънка вече е към 30 градуса, а тя ми се опъва. По някога въртя на стартер дори 5-10мин за да запали. :cry: През това време седя и псувам, псувам, псувам. Даже по някога си мисля, че ще си гоня автобуса и ще ме остави.
Проблема ми се появи още зимата, но си мислих, че е заради студеното време и като се стопли и ще се оправи, но не се получи така. След като се постопли и продължи да прави така я закарах на майстор. Той и провери искрата и се оказа, че в трети цилиндър нямам хубава искра. Смениха ми свещите и кабелите и всичко се оправи. Колата си палеше от раз и нямах никакви проблеми с нея 1-2м. Бръмчах си доволен и не съм и предполагал, че скоро пак ще имам същия проблем.
Сега той се появи с пълна сила. Сутрин, на студен двигател, колата не иска да запали и си въртя като луд докато двигателя издаде звук, различен от този на стартера. Помислих си, че съм заредил кофти бензин(карам на метан, но паля на бензин) и че са ми зацапани нещо свещите и реших да си върна старите, които са читави. Сложих ги и колата си запали без особени проблеми, но май е било, защото е била още топла. На другата сутрин пак същото. Говорих с различни майстори и те ми казаха, че може да съм сложил фалшиви кабели. Веднага купих нови и ги сложих. На другата сутрин пак.
Мисля, че знам, кога се развали отново, защото както казах си беше добре за 1-2м. Веднъж ми свърши метана на път и продължих да си въртя из София на бензин, докато не заредя пак. Тогава забелязах и че имам странен звук от двигателя като карам на бензин. Трака като дизел при подаване на газ. След като заредих метан колата започна да гасне в движение и на другата сутрин започна да се случва гореописаното. До ден днешен.
Какво още наблюдавам когато все пак успея да я запаля? След като запаля ме е страх да пусна крака си от газта, защото веднага угасва(няма значение дали ще съм на бензин или метан) и си е доста неприятно да се движиш така. След като покарам повечко(около 20км) внезапно се оправя и спира да прави такива проблеми. Пали си от раз и се държи стабилно.
Колеги дайте съвет, че вече не знам какво да правя. :|

Съжалявам за дългия пост.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от urgan » 11 авг 2012, 10:26

Колега казваш е имало промяна след смяна свещи се е оправила. Какви са ти свещите и кабелите? Възможно е бобината да ти прави мизерия или не малко вероятно датчика на разпределителния вал. Щом въртиш толкова дълго и непали един от двата датчика, на разпределителния вал или на коляновия вал не работи както трябва. Според мен хвани момента когато непали и премерете датчика на разпределителния вал дали е читав. Но без да се премерят датчиците отговарящи за паленето, бобината няма как да се разбере от къде е проблема :)
Изображение

DSS
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 15 мар 2007, 22:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i 99та
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от DSS » 11 авг 2012, 11:54

А датчиците за разпределителния и коляновия вал къде са?
Изображение

DSS
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 15 мар 2007, 22:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i 99та
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от DSS » 11 авг 2012, 18:20

Днес поогледах малко съответните датчици и май го намерих. Оказа се, че пи мен CPS сензора е до инжекторите в дясната им част. Запалих мондеото, пак със зор и мъки. След като поработи малко двигателя реших да го загася и да откача този датчик да видим какво ще стане. Откачих му буксата и завъртях. Колата запали веднага и работеше сравнително стабилно. Не знам обаче това да не се е получило заради факта, че двигателя вече беше поработил. После закачих пак датчика и колата пак си работеше стабилно или на мен така ми се струваше само.
Сега ще я изчакам малко да изстине, ще го откача пак и ще покарам повечко без него.
После ще пиша резултата.
Изображение

DSS
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 15 мар 2007, 22:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i 99та
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от DSS » 12 авг 2012, 10:05

Нито с откачен, нито със закачен датчик не иска да запали тази кола. Идва ми да я изхвърля на моргата вече, но щом се налага. :(
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от urgan » 13 авг 2012, 09:54

Според аутодата стойностите при мерене трябва да са около 500 ома, премери го да видим какво показва. А датчика на коляновия вал се намира някъде около маховика. Неговата стойност е около 500 ома. С откачане на датчика нищо не правиш той ако е дефектирал откачен закачен все е тая.
Изображение

DSS
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 15 мар 2007, 22:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i 99та
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от DSS » 16 авг 2012, 23:47

Нямам компресия в двигателя. Това ми е проблема. Втори и трети цилиндър са със стойности около 5,5-6,5, което е тревожно доста. Замери ми я fordmaniac от форума. В неделя му я карам да шлайфа каквото трябва и се надявам другата седмица, към края да имам нормално работещ Zetec. Ще пиша какво се е случило. :)
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Нов проблем в запалването Mondeo 1.8i MK2

Мнение от deathstorm » 17 авг 2012, 03:08

Сега сети ли се от къде ти е дошло тракането като трактор докато си карал на бензин и се е появил проблема :evil:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта