Страница 1 от 1

Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 12 авг 2012, 19:20
от riskue
Притежавам Мондео МК2 2000 см.куб. 130 к.с. бензин. Смъкнах дроселовата камера и я измих с тулол. В опътването пише да не се чисти, но аз я измих. Интересувам се от работната хлабина между дроселовата камера и дроселовата клапа, видях че има регулировъчен винт. На някаква снимка видях някаква пластина пъхната между двете.Моля за съдействие и обяснение!

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 12 авг 2012, 20:08
от baro
Здравей колега,имаш ли проблеми с оборотите след почистването?Ако нямаш си карай и това е .Направи само един рестарт на ЕКУ то и продължавай напред.Болта за регулиране си е заводско центрован няма нужда от допълнителна настройка от твоя страна.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 12 авг 2012, 20:49
от riskue
Според мен малко се вдигнаха стоят на 1000, може и да се вманиачавам, не знам.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 13 авг 2012, 13:21
от riskue
Колеги, никой ли не знае параметрите на дроселния просвет? Странно, явно е някаква фирмена тайна.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 13 авг 2012, 21:44
от Ghost_Rider
При двутактовите мотори ниските обороти се регулират от дроселовата клапа.При твоя двигател ниските обороти се регулират от стъпков мотор,който пропуска необходимото количество въздух във всмукателния колектор.От това следва,че дроселовата клапа трябва да затваря плътно отвора.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 13 авг 2012, 22:02
от forzi
При изключено стъпково моторче, отвора на дроселовата клапа трябва да осигурява 750 об/мин при празен ход (при включено - 800). Така се и прави настройката - изключваш моторчето, въртиш регулировъчния винт докато достигнеш 750... , след това го включваш.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 13 авг 2012, 22:16
от Ghost_Rider
Аз като изключа стъпковия мотор и колата гасне.Пробвал съм го и на други коли-същото.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 13 авг 2012, 22:47
от forzi
Всички коли, на които не е настроена правилно дроселовата клапа, гаснат при изключено стъпково моторче.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 14 авг 2012, 05:18
от momo76
Дросела си е настроен от завода. Винта за регулировка неслучайно е залят. При чиста клапа остава малък процеп между дросела и тялото, този процеп осигурява около 750 об/мин. Дори на Мондео МК2 2.0 на клапата имаше и една малка дупчица.
За гасненето - то така се вижда дали дросела е мръсен. При загрял мотор откачаш клапана за празния ход, ако угасне значи дросела е мръсен.

Re: Въпрос за дроселовата клапа.

Публикувано: 14 авг 2012, 07:42
от riskue
След почистването видях, че заводска пломба няма за това искам да я настроя. Но това с включването и изключването на клапана нещо не ме кефи, по скоро има някакъв допуск на луфта между камерата и клапата. Не може да си чупиш и си гориш ръцете няма такива коли. Освен това регулировъчния винт е под планката държаща жилото на газта и когато е монтирана не може да се работи по реглажа,нещо бъркате, трябва да има допуск да речем 2 десети от милиметъра, това е предполагаем допуск.Искам да подчертая, че никъде не съм го прочел или измерил