Страница 1 от 1
Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 15 авг 2012, 22:18
от thefoggy
Здравейте,може би ще повторя някоя тема ,но изчетох всичко от форума и искам да питам пак за някаква идея.Като запаля колата вдига около 1100 оборота
за малко,смьква ги на около 800 и след 15-на секунди гасне от раз,пали от раз и така два- три пьти докато малко позагрее.Като натисна леко газта се чуди дали да се изфорсира или да угасне това го прави докато е студена,позагрее ли работи перфектно.Сменил сьм стьпковия мотор,прегледал сьм вакуумните маркучета,почистил сьм MAF ,но проблема остава.ЕГР клапана не сьм чистил защото така и не разбрах кьде се намира на моя двигател,та молбата ми е ако може някой да пусне една снимка на тоя клапан.Колата е Escort,1.6,16V бензин,90 коня.Благодаря предварително! Сьщо ми прави впечатление,че преди в момента преди да спре колата оборотите бяха 1200,и чак като спре падаха на 900,а сега изключвам от скорост пускам газта и директно отива на около 900.
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 16 авг 2012, 00:36
от madboy
Виж дали тази тема ще помогне:
http://clubford.bg/forum/viewtopic.php? ... d0#p423396" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 16 авг 2012, 21:04
от thefoggy
Да попитам на този двигател от снимката кьде се намира тоя ЕГР клапан?А относно температурния датчик от линка който ми даде колегата по горе, за компа утре ше водя колата на диагностика при друг майстор......

Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 03 окт 2012, 22:09
от thefoggy
Оправих проблема с гасненето когато е студен двигателя,затапих маркучето което излиза от това клапанче и отива в колекторните тръби,сьответно затапих и клапанчето и сега когато е студен двигателя нямам проблем с гасненето ,но да попитам някой дали знае за какво служи това клапанче и кьде мога да го намеря да го сменя!Ще бъда Благодарен ако някой отговори!!

Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 04 окт 2012, 00:08
от opex
хахаха ... оох значи като за начало ти нямш ЕГР

Иначе щеше да има една тръба с голям клапан минаваща покрай ангренажния ремък над двигателя.
После, това което си затапил е бензиновия регулатор и той си ти трябва да си е включен. Има два варианта - 1. действително самия клапан и вътре мембраната нещо да се е прецакал и да трябва да се смени наистина; 2. тази интервенция, която си направил по някаква случайност да е 'решила' проблема на друг източник, предполагам като колегата температурния датчик на термостатното тяло или някой друг датчик. Моя ескорт го правеше това с гасненето само зимата в адските студове и то не всеки път, като след повторно палене повече не гаснеше. Също е възможно да е проблем с ламбда сондата.
Когато запалиш колата тя е в режим Open Loop т.е. на загряване, тогава се ориентира по едни сензори и набива яко гориво докато агрее колата, което се отчита от температурния датчик и постепенно с повишаване на температурата компютъра намалява количеството гориво, от което оборотите плавно намаляват, през цялото време ламбда сондата загрява, компютъра усеща това и минава в режим Closed Loop, сондата започва да си цъка както трябва бедна-богата смес ако е читава и колата се успокоява и заспива на 880 оборота +/-50 - ако някое от тия неща не е наред може да загасне колата. Трябва си диагностика и мерене. Аз може от тук на сетне само да гадая, че ламда сондата ти не е загряла или е повредена и отчита бедна смес и казва на компютъра да бута още бензин и я дави, а ти като си измъкнал вакуума на регулатора поне малко си ограничил неговия приток и т.н. и т.н.
И на края това което описваш с оборотите може да се дължи на някаква неизправност в датчика за скорост на скоростната кутия VSS, ако не е свързано нещо с причината за горния проблем индиректно.
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 04 окт 2012, 20:47
от thefoggy
Даа,Благодаря за обяснението,значи Т-датчик който е на термостата е нов,ламбда сондата я смених преди има няма година ,защото предната беше забила на 0,5 волта,тази скоро я мерих напрежението варира,значи забравил сьм да спомена че освен,че гасне както си работи,като подам газ се чуди дали да угасне или не и така около минута-две докато загрее и после -няма проблем и тоя номер го прави без значение какво е времето и околната температура.Значи ще я покарам още малко така докато намеря такьв регулатор да го сменя и ще пиша какво е станало.
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 23 окт 2012, 20:18
от zevzeka
thefoggy написа:....Значи ще я покарам още малко така докато намеря такьв регулатор да го сменя и ще пиша какво е станало.
Пиши,че из го имам тоя проблем на фиестата!
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 23 окт 2012, 20:41
от paci
zevzeka написа:thefoggy написа:....Значи ще я покарам още малко така докато намеря такьв регулатор да го сменя и ще пиша какво е станало.
Пиши,че из го имам тоя проблем на фиестата!
На таз твойта под всмукателните колектори ще видиш едни гумени маркучета.
Вадят се с дърпане.
Най- често те се пукат и имаш подобни ядове.
Лесни са за проверка за това почни от там.
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 24 окт 2012, 20:36
от zevzeka
Здрави са,даже ги затегнах с метални скоби!Но туй пластмасовото в средата дето се мушва...много нагоряло ми се вижда!И не знам каква роля изпълнява.Само се мушва и....колкото държи!Обаче дори на студено,ако помъчи първия път,на втория пали като барут!Ама нанай си вървене докато не загрее!И май гори повечко,отколкото трябва!
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 09 апр 2013, 14:20
от cempak
Моя проблем е подобен ,но с едно допълнение ,колата изгасва веднага след първия опит за палене,на втория опит (понякога с малко подаване на газ) пали и вдига 1500-1600 об. и ги държи докато загрее ,кофти е че гори доста бензин,а и като е на скорост върви сама от високите обороти.
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 11 апр 2013, 12:23
от popai
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 11 апр 2013, 22:53
от bateto_toshko
zevzeka написа:Здрави са,даже ги затегнах с метални скоби!Но туй пластмасовото в средата дето се мушва...много нагоряло ми се вижда!И не знам каква роля изпълнява.Само се мушва и....колкото държи!
Това е PCV клапан .Целта му е да обира маслените пари и ако се задръсти прави големи мизерии .Може да го топнеш в обезмаслител.Ако не стане нов в мото пфое струва 25 лв
Re: Когато е студен двигателя гасне
Публикувано: 07 фев 2014, 15:45
от essex
При мен проблемите са 2.
Първият е че гасне на бензин като запаля почти веднага и след това като паля 2-ри и 3-ти път се мъчеше да не изгасне, без да пипам педала на газта, като го пипна до 2000 оборота си зачудва и после силно се форсира. На газ карам предимно и 2-рия проблем е че след рестартиране на компа колата се държи 5-10 км добре и после има спад на мощността и по инерция на празен ход не държи 1200 ами от 500 до 900 което не е редно, пробвах с вакуумите но не е наред,така че реших да си ги оставя на място, смених температурния датчик за антифриза към компа и има подобрение, премахнах си питата на катализатора защото започна да дрънчи, пак се по добри. Разхода не е мн добър 11-12-13 зависи от трафика и колко точно галя педала на газта. С един колега от форума закачихме колата на компютър и нищо не показа освен че ламбда сондата дава луди стойности като загрее колата към 90 градуса. Значи след доста мерене на лафа, тпс,ламбда, температурния датчик за въздуха и датчик на хол, сложих друга ламбда сонда която може би е наред и премахнах ламбда симулатора. Покарах 25 км без да има проблем, държи си обороти по инерция 1200, откликва двигателя при каквото и да е натискане на педала на газта, по малко го натисках всъщност от обикновенно, но гасненето на студен мотор на бензин си продължи. Днес купих един маф като гледах да започва номера с 92 нарочно, сложих го и спря да гасне, добре се форсира, сложих моя еми не работи както трябва като припомпам спирачката и оборотите от 1100-1200 отиват към 500 което значи бедна горивна смес, на диагностика защо не излезе много интересно. След като рестартирах компа и я подкарах еми една идея по добре, всъщност може би така трябва наистина да се държи, сега остава всичките неща който съм сменил да са наред и да не излиза никаква грешка за да не са ниски обороти по инерция. За всичко това гледам от друг ескорт 1996 год който работи перфектно на бензин и на газ, вакумите са му на място, газовата е обикновенна и нищо по датчиците през последните 10 години не е пипано, освен почисване на стъпков мотор и маф.
В крайна сметка когато не е наред и гасне виновника може да е мафа, а защо не се хваща на диагностика чудно.
Това е от мен колеги, ще пиша понатам как се държи колата и какъв е разхода.