Проблеми с ниските обороти
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Проблеми с ниските обороти
Здравейте на всички,
Бих искал да се консултирам и с Вас преди да отида в понеделник в сервиза на МФ. От две седмици съм собственик на Форд Фокус 1.4i 16V и прави следния проблем. Няма значение дали колата е загряла или студена като я изфорсирам и си махна крака от педала оборотите или падат до 500 - 600 за няколко секунди с намерение да гасне и после се връщат на 800 или остават на 1100 и после се връщат на 800( това е при загрял мотор) . Ходих на двама различни майстори който направиха диагностика на компютъра и същия не показва грешки. Всичко според него си е наред дори когато падат оборотите на програмата излизат че са паднали много но не изписва грешка. Прочетох доста теми от форума и свалих стъпковото моторче ( него почистих със НЦ123, Корселин , Меглио и накрая медицински спирт) и МАФ сензора ( Него почистих със спрей за 12 лева от АутоПлюс специално за такъв датчик и със спирт) след като ги върнах по местата и тръгнах на една градска разходка ефект нямаше. И така съм решил да отида до сервиза но ако някой има друго предложение съм готов да го прочета и изпробвам съответно.
П.П. Сменени са всички консумативи по колата като ремъци, ролки, филтри(даже и горивния ), масла,свещи и кабели за свещи проблема го имаше и преди и след смяната.
Бих искал да се консултирам и с Вас преди да отида в понеделник в сервиза на МФ. От две седмици съм собственик на Форд Фокус 1.4i 16V и прави следния проблем. Няма значение дали колата е загряла или студена като я изфорсирам и си махна крака от педала оборотите или падат до 500 - 600 за няколко секунди с намерение да гасне и после се връщат на 800 или остават на 1100 и после се връщат на 800( това е при загрял мотор) . Ходих на двама различни майстори който направиха диагностика на компютъра и същия не показва грешки. Всичко според него си е наред дори когато падат оборотите на програмата излизат че са паднали много но не изписва грешка. Прочетох доста теми от форума и свалих стъпковото моторче ( него почистих със НЦ123, Корселин , Меглио и накрая медицински спирт) и МАФ сензора ( Него почистих със спрей за 12 лева от АутоПлюс специално за такъв датчик и със спирт) след като ги върнах по местата и тръгнах на една градска разходка ефект нямаше. И така съм решил да отида до сервиза но ако някой има друго предложение съм готов да го прочета и изпробвам съответно.
П.П. Сменени са всички консумативи по колата като ремъци, ролки, филтри(даже и горивния ), масла,свещи и кабели за свещи проблема го имаше и преди и след смяната.
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Почисти и дросела.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Пробвай да заредиш и от друга бензиностанция.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Почистих дросела и покарах ефект няма. А колкото до бензина от както я имам зареждах от 3 места все за по 20 лева и не е от него.Само да поясня когато карам на скорост нямам проблеми ускорява оборотите са си постоянни само когато изключа от скорост прави тези номера.Ако някой има други предложения съм готов да ги пробвам.
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Здравей колега. Имам същият проблем като тебе и то повече от 3 месеца. След като смених, свещи, въздушен филтър и кабели, почистих дросела, мафа и ( не знам защо го наричаш стъпково моторче, при мен е нещо като датчик ) потенциометъра, който е на дросела и дава информация за положението му (колко е отворена клапата), нещата леко се оправиха, но проблема продължава. Мерих компресията на мотора защото се усъмних, че може да е клапан, но и там всичко е 6 точки. В моя случай иде реч отново за ФОКУС, но 2.0 ZETEC V16 и за капак е автоматик, което прави нещата още по-непоносими, защото гасне на светофарите, когато си пожелае, особено ако е включен климатика. По същият начин няма значение дали е студен мотора или е загрял вече оборотите се вдигат до 1100 после падат до 700 - 800 и се започва с "припадъците", но при мен понякога си гасне. Има един ел.магнитен клапан (приложената снимка), който отговаря за оборотите на празен ход и се напира непосредствено под дросела, завинтен е на смукателния колектор, но е много труден за достъп и без канал или подемник, няма как да се демотира лесно. Него също го свалях, почистих и тествах дали работи. И отново ... без изменение. Проверих ситемата дали няма изтичане по вакуумните трасета (това често се посочва, като причина за нашия проблем) и отново нищо. Моля те ако оправиш нещата да пишеш тук. Аз също ще те информирам, ако случайно намеря и отстраня причината за този кошмар.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Само като идея!
Сипете за 20-30 лева от V-Power 100 и покарайте колата на високи обороти (на ІІІ-та и ІV-та предавка), за да се получи нещо като продухване на двигателя.
Ако ви предстои пътуване на по-далечна дистанция можете да сипете добавка за почистване на горивната система и да напълните резервоара, но с качествен бензин. Не ползвайте услугите на малки бензиностанции, а от качественния бензин на OMW (100 октановия) или от Ромпетрол - говори се, че е вносен.
Не пишете на колко км, респективно години са колите, но ако са над 10 би било добре да се провери налягането на горивната помпа и на горивото в рейката. Също така е важно да се знае горивния филтър какъв е или какъв е бил. Има ментета, които в течение на времето се разпадат и запушват горивопровода.
Сипете за 20-30 лева от V-Power 100 и покарайте колата на високи обороти (на ІІІ-та и ІV-та предавка), за да се получи нещо като продухване на двигателя.
Ако ви предстои пътуване на по-далечна дистанция можете да сипете добавка за почистване на горивната система и да напълните резервоара, но с качествен бензин. Не ползвайте услугите на малки бензиностанции, а от качественния бензин на OMW (100 октановия) или от Ромпетрол - говори се, че е вносен.
Не пишете на колко км, респективно години са колите, но ако са над 10 би било добре да се провери налягането на горивната помпа и на горивото в рейката. Също така е важно да се знае горивния филтър какъв е или какъв е бил. Има ментета, които в течение на времето се разпадат и запушват горивопровода.
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Здравей колега. Благодаря за съвета, но горивото, което наливам в от най-доброто, горивният филтър е сменян преди 5000 км. Вчера си поиграх да свалия почти всички датчици по вакуумните магистрали и ги замерих с мултицета ... всичко е в нормата. От как се започна с това имам вече два пробега за по един ден Бургас-София и обратно и ... нъцки. Аз също си мислех, че ще се "продуха" нещо и ще се оправи но ... Интересното е, че когато колата е на място в началото оборотите стоят в диапазона 800-600 и после започват постепенно да падат и тогава започва едно колебаеене нагоре-надолу и в повечето случаи просто угасва. А, когато А/С е включено става още по кошмарно. Вече в чудо се видях. Лошото е, че и като я закачат на комп не показва никакви грешки. Изобщо пълна засада. Ще съм благодарен, ако някой даде мнение съвет и т.н.nikolovvd написа:Само като идея!
Сипете за 20-30 лева от V-Power 100 и покарайте колата на високи обороти (на ІІІ-та и ІV-та предавка), за да се получи нещо като продухване на двигателя.
Ако ви предстои пътуване на по-далечна дистанция можете да сипете добавка за почистване на горивната система и да напълните резервоара, но с качествен бензин. Не ползвайте услугите на малки бензиностанции, а от качественния бензин на OMW (100 октановия) или от Ромпетрол - говори се, че е вносен.
Не пишете на колко км, респективно години са колите, но ако са над 10 би било добре да се провери налягането на горивната помпа и на горивото в рейката. Също така е важно да се знае горивния филтър какъв е или какъв е бил. Има ментета, които в течение на времето се разпадат и запушват горивопровода.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 апр 2008, 14:14
- Модел на автомобила: Ford Escort LX Estate 1998 1.6 16V 90 HP
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Колега при мен проблема се оправи с почистване на клапана за картерни газове.Процедурата е лесна и не отнема повече от 30-тина минути.Ако имаш време пробвай и този вариант.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=58868" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано съм бил полезен:)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=58868" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано съм бил полезен:)
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Колега благодаря за съвета. Това вече е сторено преди околко месец може би и по-скоро. Клапана не беше в толкова лошо състояние, както тези на снимките. Почистих го със спрей за карбуратори, сетен с WD-40 и накрая го изкъпах с чист спирт. Клапана по мое лично виждане си бачака. Сетен проверих маркучите за някакви вакуумни "отечки" и ... без резултат. Други мнения и предложения всякакви приемам. Благодаря за съвета и бързия пост ! >:D<:nazdrave69 написа:Колега при мен проблема се оправи с почистване на клапана за картерни газове.Процедурата е лесна и не отнема повече от 30-тина минути.Ако имаш време пробвай и този вариант.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=58868" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано съм бил полезен:)
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
И при мен бяха същите симптоми , аз имам ford Galaxy 2.0 benzin свалих клапана за празен ход и го поxистих идеално но никакъв ефект , но като го смених колата се оправи!!!! Пробвай да го смениx ако няма друго видно.това е моето скромно мнение
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Точно това и смятам да направя. Също го чистих този клапан и го пробвах да видя дали работа. Клапана си работи, но ще пробвам да го сменя, защото и аз не виждам друга причина за този досаден проблем.deso83 написа:И при мен бяха същите симптоми , аз имам ford Galaxy 2.0 benzin свалих клапана за празен ход и го поxистих идеално но никакъв ефект , но като го смених колата се оправи!!!! Пробвай да го смениx ако няма друго видно.това е моето скромно мнение

- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Попаднах на един интересен сайт с възможни проблеми за Zetec двигатели на празен ход. Ще започна малко по-малко да проверявам, кое, как и ще пиша тук. Прилагам и линка http://www.gomog.com/allmorgan/ZetecIdl ... um%20Leaks" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Веднага щом открия някакво решение на проблема ще пиша.
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Здравейте отново. Смених клапана (IACV - Idle Air Control Valve ) с проверен работещ такъв и резултата е СЪЩИЯ. Това чудо е завряно на такова кофти място и смяната му е доста сложна задача осбено без канал наврян под колата
. В чудо се видях с този автомобил. При загрял мотор, когато оборотите паднат в диапазона 800 - 500 rpm още, като работи мотора клапана го изкл. от буксата и веднага гасне ( понякога се опитва да компенсира но само за 2-3 секунди ). Така беше със стария клапан, така е и с новия. Категорично не е той, както и клапанчето за картерните газове, както и магистралите за вакума всички изброени са Ок без нацепени маркучи и лоши връзки. Кабелите са чисто нови от "Бош", свещите са чисто нови от "МП". Очаквам някакви нови предположения, предложения и съвети. Благодаря предварително.

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Колега,щом гасне при изключен клапан,значи няма достатъчно въздух за поддържане на около 500 об/мин.Обикновено е зададена въздушна хлабина между дроселовата клапа и тялото и,която трябва да поддържа тези обороти.Ако си чистил вече тялото на дроселовата клапа и самата клапа,провери какво е състоянието на ръбчето на клапата.То трявба също да е чисто и по този начин да се осигури нужната хлабина,т.е. при отпуснат педал на газта,клапата не трябва да е плътно затворена.Имах същия проблем на бившия ми Ескорт и само почистването на ръба на клапата даде резултат,а преди това и аз бях чистил и клапана и дросела и т.н.
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Колега,щом гасне при изключен клапан,значи няма достатъчно въздух за поддържане на около 500 об/мин.Обикновено е зададена въздушна хлабина между дроселовата клапа и тялото и,която трябва да поддържа тези обороти.Ако си чистил вече тялото на дроселовата клапа и самата клапа,провери какво е състоянието на ръбчето на клапата.То трявба също да е чисто и по този начин да се осигури нужната хлабина,т.е. при отпуснат педал на газта,клапата не трябва да е плътно затворена.Имах същия проблем на бившия ми Ескорт и само почистването на ръба на клапата даде резултат,а преди това и аз бях чистил и клапана и дросела и т.н.[/quote]
Здравей колега. Ще погледна още веднъж въпросното ръбче, макар да съм на 100% сигурен, че цялото тяло на дросела съм го "облизал" със обезмаслител (спрей за карбуратори) и после със WD40, като тялото така и TPS датчика. Ще пиша за резултата. Лично започна да ме притеснява "поведението" на мотора при включване на климатика. Особеност за моя модел е, че когато превключвателя за въздуха в купето е в крайна лява позиция (където е указано да духа само на стъклото ) или следващата където отново е обозначено панорамното стъкло, дори без да е включено A/C климатика регулярно се включва. Това се чувства, както по работата на мотора, така и по едно специфично прещракване на някакъв клапан (нямам представа къде е но се чува от към компресора на климатика) в този случай нещата стават трагични. Просто се чувства, че мотора работи зле. Когат скоростният лост е в позиция D (Drive) или R (Reverse), климатика е включен (или лоста на вентилацията е в позиция за обдухване на предното панорамно стъкло). Достатъчно е да завъртиш енергично волана за да го натовари и сервото на кормилната рейка и мотора почти задължително изгасва или започва да се тресе ужасно докато ...
изгасне. Бих се радвал, ако колегата започнал тази тема пише два реда, дали е решил проблема си. Предполагам, че да защото не е писла повече нито ред. На негово място аз бих споделил все пак, как са се разминали нещата, ако ги е оправил разбира се. Не ми се иска да тръгвам по начина подмени и разбери, защото не са малко нещата, които трябва да се закупуват и подменята. Само клапана (байпаса) струва грубо 280 лв.Прилагам снимки на всичко, което съм проверил и почистил до сега , , , , . Това е от мен. Ако има компетентни люде, ще чакам съвет. Хубав ден !
Здравей колега. Ще погледна още веднъж въпросното ръбче, макар да съм на 100% сигурен, че цялото тяло на дросела съм го "облизал" със обезмаслител (спрей за карбуратори) и после със WD40, като тялото така и TPS датчика. Ще пиша за резултата. Лично започна да ме притеснява "поведението" на мотора при включване на климатика. Особеност за моя модел е, че когато превключвателя за въздуха в купето е в крайна лява позиция (където е указано да духа само на стъклото ) или следващата където отново е обозначено панорамното стъкло, дори без да е включено A/C климатика регулярно се включва. Това се чувства, както по работата на мотора, така и по едно специфично прещракване на някакъв клапан (нямам представа къде е но се чува от към компресора на климатика) в този случай нещата стават трагични. Просто се чувства, че мотора работи зле. Когат скоростният лост е в позиция D (Drive) или R (Reverse), климатика е включен (или лоста на вентилацията е в позиция за обдухване на предното панорамно стъкло). Достатъчно е да завъртиш енергично волана за да го натовари и сервото на кормилната рейка и мотора почти задължително изгасва или започва да се тресе ужасно докато ...

- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
P.S. Не съм добавил снимка на байпаса за ниските обороти, защото забравих да го снимам, а е на такова място монтиран, че даже не ми се мисли да го свалям наново. Клапана изглежда така:
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Здравейте колеги. Някой няма ли да сподели нещо, което може да помогне. Цяла седмица няма нито едно мнение по темата ?!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Кажете и по един код на двигател, EDDx за 2.0, EYDxx за 1.8 за вс. случай.
ЕГР клапан нямате ли, защо не пробвате да го затапите.
ЕГР клапан нямате ли, защо не пробвате да го затапите.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Привет колеги.opex написа:Кажете и по един код на двигател, EDDx за 2.0, EYDxx за 1.8 за вс. случай.
ЕГР клапан нямате ли, защо не пробвате да го затапите.
Първо да отговоря на колегата"орех". Що се отнася до кода на мотора води се DOHC по американската номенклатура и по-точно ( 2.0L 1989CC 121Cu. In. l4 GAS DOHC Naturally Aspirated ), до сега това е голям проблем когато търся части, защото в европейските каталози, не намират нищо по номер на рама и мотор. Въпросния клапан работи перфектно и няма никакво омасляване по мотора - тестван и изчистен. Въпреки всичко опитах като го заглуших с една метална пластина и резултата беше, че се ускорява по бавно при рязко натискане на педала на газта леко се "дави"и после ускорява рязко. С това, че клапана работи веднага отпадна и соленоида, който както се вижда от снимката (по-горния ми пост) е мексиканска изработка и предположих, че може да е той. В крайна сметка проблема се оказа в свещите, които са едва на 100 мили (160 км.), не повече. До последно не вярвах, че там може да е "заровено кучето". Тъй като така и не намерих свещи, които да подхождат на модела заради дължината на самата свещ и разлика в дължината на резбата ( снимката по-долу). След дълги размишления и съвети от майстора ми си купих някакви аналози от МП, те не са платинени, а с обикновени медни електроди. Сложих ги и колата си тръгна без ядове. Поради тази причина и ги игнорирах, като причина за главоболията ми. Вчера се заговорих с един съсед, който ми разказа негови патила относно нови свещи, които го издънили яко за има няма 1000 км. . И как майстора му го посъветвал да сложат старите и колата му литнала в този миг. Та, порових се аз за оригиналните свещи, с които колата е вървяла повече от 80 000 мили. (~ 128 000 km.), които бяха ръждясали вече. Зачистих с една много ситна шкурка само съдиненията им към свещите, без да пипам електродите и реших да пробвам, макара да бях 100% сигурен, че това няма да реши проблема ми. Още повече, че изглеждаха по-скоро, като бракувани и готови за боклука. Но когато свалих "новите", с ужас установих, че две от "новите" ми свещи са със микро пукнатини на порцеланова изолация по дължина на свеща, което ме шокира. До сега не бях виждал подобно нещо. Какво е накарало порцелана да се спука по дължина на свеща, оставям на специалиститие да съдя, но за мен това си е чиста проба производствен дефект (калпави свещи). Та навих си аз старите оригинални (Мotorcraft SP-478) свещи и О ЧУДО. Всичко си дойде на мястото. Оборотите на място се стабилизираха, без значени дали е на скорост, с вкл. A/C и светлини. От място си тръгва на юруш, просто нова кола. Вече си поръчах същите оригинални свещи от САЩ защото не стига, че са целите черни ( а се водят двойно платитение, каквото и да значи това), както се вижда от снимката, но и за капак са малко по-къси с около 4 mm. От всички аналози, които ми предлагаха от NKG, BERU, MARELLI, BOSH и т.н. След, като вече бях свалил повечето датчици, клапани, чистене, нови филтри за безнин, въздух, климатик, нови кабели, нови масла, яко лъскане и чистене, проблема се оказа в някакви свещи за $20. Интересно ми стана и как в сервиза, като я закачиха за компа бяха категорични, че това е нещо по ел. инсталацията, а не по запалителната система. Та покрай тази "диагностика" съм развил, разкачил почистил и напръскал със специален контактен спрей на Würth всички куплонзи, връзки, клеми, и особено на местата където се замасява за купето и мотора. Отново съм хапи, че колата ми върви, като пушка. Благодаря на всички колеги които се отзоваха на постовете ми. Всичко добро и безаварийно шофиране. >:D<:
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблеми с ниските обороти
Не е трябвало да търкаш нищо по свещите.
http://www.clubford.org/portal/content/view/52/95/
Пробвал съм го и вършеше работа.
Аз обаче ги бях натопил като цветенца в една чаша и седяха цяла нощ
При натопяването в чашата имаше съмнения дали преобразователя е проникнал в кухината около електрода.
В крайна сметка ги смених, защото сигурно и врачка не би могла да ми каже колко бяха карани.
Ама и ти си си взел кола ...
Щом можеш да я поддържаш, успех и нека много и дълго само те радва добичето
http://www.clubford.org/portal/content/view/52/95/
Пробвал съм го и вършеше работа.
Аз обаче ги бях натопил като цветенца в една чаша и седяха цяла нощ

При натопяването в чашата имаше съмнения дали преобразователя е проникнал в кухината около електрода.
В крайна сметка ги смених, защото сигурно и врачка не би могла да ми каже колко бяха карани.
Ама и ти си си взел кола ...
Щом можеш да я поддържаш, успех и нека много и дълго само те радва добичето

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта