Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
- Модел на автомобила: Фокус 1.6
- Status: Извън линия
Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Здравейте пускам поредната тема за масло, изчетох много по темата в този форум, но до конкретно решение на проблема не можах да стигна. Моля да ме извините. Купих го преди няколко месеца, първоначално му сложих 10W40, но гореше по 500-600гр. на 1000 км.
Посъветваха ме да сложа 5W30 на Форд, но за първите няма и 500 км. ми изгори 500гр. Няма грам теч на масло, колата изобщо не пуши.
Карам доста спокойно, рядко минавам дори 3000 оборота. Някой да даде съвет какво мога да направя, за да намалее този убийствен разход.
Благодаря!
Посъветваха ме да сложа 5W30 на Форд, но за първите няма и 500 км. ми изгори 500гр. Няма грам теч на масло, колата изобщо не пуши.
Карам доста спокойно, рядко минавам дори 3000 оборота. Някой да даде съвет какво мога да направя, за да намалее този убийствен разход.
Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Здравей колега,
първо започни със смяна на вложките на клапаните. Ако не намалее разхода на масло, тогава вече може да се мисли за смяна на сегменти или друг по-скъп ремонт на двигателя.
Само, не наливай т.н. "по-гъсто масло" примерно 15W-40 ще погубиш двигателя.
първо започни със смяна на вложките на клапаните. Ако не намалее разхода на масло, тогава вече може да се мисли за смяна на сегменти или друг по-скъп ремонт на двигателя.
Само, не наливай т.н. "по-гъсто масло" примерно 15W-40 ще погубиш двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Незман дали ще го погуби с 15W40, но със сигурност ще му гори по-малко масло. Ама не е решени. Трябва да се отстрани причината. Попринцип като поостарее двигателя е нормално да мине на по-гъсто масло така че невиждам проблем с 15W40 само да е от добра марка.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
А някаква диагностика правена ли е? Проверена ли е компресията на двигателя? Като го купи пак ли губеше/гореше масло или това стана след смяна на масло и филтър?
Дай повече инфо за колата - година, километри, двигател - кубатура и т.н.!
Дай повече инфо за колата - година, километри, двигател - кубатура и т.н.!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Колко точно по-малко масло ще му гори? 100-200мл./1000км?JFS написа:Незман дали ще го погуби с 15W40, но със сигурност ще му гори по-малко масло. Ама не е решени. Трябва да се отстрани причината. Попринцип като поостарее двигателя е нормално да мине на по-гъсто масло така че невиждам проблем с 15W40 само да е от добра марка.
Никъде в официален документ или бюлетин на производител на двигатели не е написано, че на един двигател като "поостарее" трябва да му се сложи "по-гъсто масло". При предписано масло синтетика или полусинтетика, да се налее особено минерално такова, каквото е 15W-40 точно на този Zetec 1.6 16V.
Вискозитета и другите спецификации на маслото с което трябва да се експлоатира двигатела ги дава производитела.
Тук можем да си пишем и колкото си искаме да се убеждаваме, нямам за цел да те накарам да вярваш в това което съм написал.
Има си техническа литература и спецификации за маслата, останалото са хорски приказки.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
- Модел на автомобила: Фокус 1.6
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Форда е 2000г. 1.6 Ztec S 100 коня, 5 врати. Не е правена диагностика и когато я купих веднага я обслужих, така че нямам наблюдения, преди горяла ли е или не масло.
Колата се държи много добре, върви супер за 100 коня и грам не пуши, което ми е много странно при този разход на масло.
Колата се държи много добре, върви супер за 100 коня и грам не пуши, което ми е много странно при този разход на масло.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Първо си направи диагностика, от къде се губи маслото. От цилиндъра или от "гумичките" на клапаните.
Когато отидеш да измериш компресията, след измерването сипи малко двигателно масло във всеки цилиндър и направи отново замерване.
Ако компресията се е повишила, то в съответния цилиндър имаш проблем с маслен сегмент. Ако няма промяна (по-добрия вариант), то ще трябва да сменяш гумичките. Тази операция е за предпочитане пред отваряне на двигателя и до колкото знам не се сваля цилиндровата глава. Добре е да се направи старателно, с внимание и от човек, който си разбира от работата, защото на един Фокус след две отваряния, чак на третото му сложиха гумичките както трябва.
Като вдигнеш колата забелязал ли си дали имаш омасляване отпред на шайбата или отзад към скоростната кутия. Понякога при смяна на масло в сервизите сипват толкова колкото пише по книгите без да се съобразяват с факта, че източваното на цялото количество масло е невъзможно. На практика остават 200-300 милилитра и когато се сипе новото масло нивото е над максимума и двигателя се опитва да го изхвърли от някъде.
Що се отнася до пушенето едва ли ще го видиш. По-скоро ауспуха ще е черен като на дизел.
Когато отидеш да измериш компресията, след измерването сипи малко двигателно масло във всеки цилиндър и направи отново замерване.
Ако компресията се е повишила, то в съответния цилиндър имаш проблем с маслен сегмент. Ако няма промяна (по-добрия вариант), то ще трябва да сменяш гумичките. Тази операция е за предпочитане пред отваряне на двигателя и до колкото знам не се сваля цилиндровата глава. Добре е да се направи старателно, с внимание и от човек, който си разбира от работата, защото на един Фокус след две отваряния, чак на третото му сложиха гумичките както трябва.
Като вдигнеш колата забелязал ли си дали имаш омасляване отпред на шайбата или отзад към скоростната кутия. Понякога при смяна на масло в сервизите сипват толкова колкото пише по книгите без да се съобразяват с факта, че източваното на цялото количество масло е невъзможно. На практика остават 200-300 милилитра и когато се сипе новото масло нивото е над максимума и двигателя се опитва да го изхвърли от някъде.
Що се отнася до пушенето едва ли ще го видиш. По-скоро ауспуха ще е черен като на дизел.
- ceco georev
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 08 май 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
И аз имах подобен разход.След смяна на гумички на клапаните разхода е около 2л.на 10х.км.Така че проблема не е само в гумичките.При мен се оказа че имам няколко водача за смяна.Но това е сваляне на глава и доста работа и средства.Затова си карам така и си доливам.Съветвам те първо да смениш гумичките и да видиш тогава как ще е разхода(със сигурност ще намалее).Ако го докараш около и под 2л. си карай и не се занимавай с по скъпи ремонти.Аз карам с 5на30 такова си дават за колата.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
- Модел на автомобила: Фокус 1.6
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Ще замеря компресията и ще направя опита с маслото в цилиндрите за да локализирам дали са гумички или сегменти. Ако се окажат сегменти, може ли да се сменят без да се сваля главата или не? Чета различни мнения по този въпрос.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Може да, през картера. Това го знам защото и аз имах проблем с разхода на масло.
В момента разхода на масло е около 0.500л./10000-12000км.
Мисля, че е нормално.
Поздрави,
В момента разхода на масло е около 0.500л./10000-12000км.
Мисля, че е нормално.
Поздрави,
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Същата кола, сащият двигател! Гореше 300-400 mL масло на 1000 км. Закараха го за смяна на гумичките и се върна с два пъти повече разход на масло. Върнаха го на майстора - същата работа и пушеше като Икарус. Смениха майстора, смениха гумичките и няма пушек, не бара маслото и върви като нова. Това са ми наблуденията, но съм твърдо убеден, че тази операция не е за майстори-любители и гумички менте.ceco georev написа:И аз имах подобен разход.След смяна на гумички на клапаните разхода е около 2л.на 10х.км.
Каквото и да си говорим - "Козата си сака пръч!"
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
- Модел на автомобила: Фокус 1.6
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Днес за измерили компресията и е показало 9, а трябва да е 11. 

-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Колега, как е колата оправи ли проблема? Разбра ли какво е? Гумички, сегменти?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Аз съм по зле от любител пък като взех колата ги смених и вече 20 000 км нямам никакви проблеми. Всичките гумичка бяха на камък и се бяха извадили повече от половината.nikolovvd написа:Същата кола, сащият двигател! Гореше 300-400 mL масло на 1000 км. Закараха го за смяна на гумичките и се върна с два пъти повече разход на масло. Върнаха го на майстора - същата работа и пушеше като Икарус. Смениха майстора, смениха гумичките и няма пушек, не бара маслото и върви като нова. Това са ми наблуденията, но съм твърдо убеден, че тази операция не е за майстори-любители и гумички менте.ceco georev написа:И аз имах подобен разход.След смяна на гумички на клапаните разхода е около 2л.на 10х.км.
Каквото и да си говорим - "Козата си сака пръч!"
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- ceco georev
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 08 май 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Гумичките си ги смених сам няма нищо сложно и няма какво да се обърка.Сложих Elring които струват 90лв.Просто проблема не е в тях.Имаше няколко от изпускателните втвърдени затова разхода намаля малко.Проблема на тези мотори са си масло обиращите сегменти.Така че моита коза на какъвто и пръч да я карам.Само с гумички няма да ми я оправи.
Само за информация.Гумичките при Фокус няма как да се извадят.Отдолу са широки и пружината на клапана ляга върху тях.
Само за информация.Гумичките при Фокус няма как да се извадят.Отдолу са широки и пружината на клапана ляга върху тях.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Точно така, незнам какъв е тоя мит който се разнася по всички магазини за авточасти и изобщо, няма такова нещо като минел 150 000 км и трябва да му слагаме 10В40 или 15В40, производитела е написал 5В30 и толкова.DTM написа:Никъде в официален документ или бюлетин на производител на двигатели не е написано, че на един двигател като "поостарее" трябва да му се сложи "по-гъсто масло". При предписано масло синтетика или полусинтетика, да се налее особено минерално такова, каквото е 15W-40 точно на този Zetec 1.6 16V.
Вискозитета и другите спецификации на маслото с което трябва да се експлоатира двигатела ги дава производитела.
Тук можем да си пишем и колкото си искаме да се убеждаваме, нямам за цел да те накарам да вярваш в това което съм написал.
Има си техническа литература и спецификации за маслата, останалото са хорски приказки.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Най-сетне някой с нормално мислене! Писна ми всекидневно да се опитвам да го обяснявам това на хора, които не искат и да чуят! Мотора гори ли маслото, проблема е в САМИЯ МОТОР, А НЕ В МАСЛОТО!!! Решението е ремонт на мотора, а не по-гъсто масло, което временно да замаскира проблема и освен това да го влоши.urgan написа:Точно така, незнам какъв е тоя мит който се разнася по всички магазини за авточасти и изобщо, няма такова нещо като минел 150 000 км и трябва да му слагаме 10В40 или 15В40, производитела е написал 5В30 и толкова.DTM написа:Никъде в официален документ или бюлетин на производител на двигатели не е написано, че на един двигател като "поостарее" трябва да му се сложи "по-гъсто масло". При предписано масло синтетика или полусинтетика, да се налее особено минерално такова, каквото е 15W-40 точно на този Zetec 1.6 16V.
Вискозитета и другите спецификации на маслото с което трябва да се експлоатира двигатела ги дава производитела.
Тук можем да си пишем и колкото си искаме да се убеждаваме, нямам за цел да те накарам да вярваш в това което съм написал.
Има си техническа литература и спецификации за маслата, останалото са хорски приказки.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
И все пак, моята я взех с някакво масло Fuchs 10W40 и след 2000 км го смених, въпреки че имаше още 3000 до смяна. За тези 2000 км падна с около 3-4 мм по щеката. Сложих наливно Repsol 10W40 и вече 2 пъти сменям - колкото съм налял, толкова източвам (не мърда от горната черта на щеката). Колега се опитваше да ме убеждава, че дизелите пускали по малко нафта през сегментите и затова нивото не се променяло (смяяяяхKOss написа: Най-сетне някой с нормално мислене! Писна ми всекидневно да се опитвам да го обяснявам това на хора, които не искат и да чуят! Мотора гори ли маслото, проблема е в САМИЯ МОТОР, А НЕ В МАСЛОТО!!! Решението е ремонт на мотора, а не по-гъсто масло, което временно да замаскира проблема и освен това да го влоши.

Идва в сервиза един младеж със Zetec 1.8 и с голям разход на масло, каза че му били сменяли в Лом гумичките и не се оправил. Като му разказах за смяна на водачи и евентуално клапани (средно около 10 лв/бр. = 320 лв.) + нови гумички Elring (към 80 лв.) + гарнитура, зачистване на шлайф и труд, реши че за студентският му бюджет е по-добре да долива масло (май отиваше над 2 литра на 1000 и обикновено си тръгвал за Лом с тубичка масло).
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Как няма нищо сложно пък после няма как да се извадятceco georev написа:Гумичките си ги смених сам няма нищо сложно и няма какво да се обърка.Сложих Elring които струват 90лв.Просто проблема не е в тях.Имаше няколко от изпускателните втвърдени затова разхода намаля малко.Проблема на тези мотори са си масло обиращите сегменти.Така че моита коза на какъвто и пръч да я карам.Само с гумички няма да ми я оправи.
Само за информация.Гумичките при Фокус няма как да се извадят.Отдолу са широки и пружината на клапана ляга върху тях.

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло
Има предвид, че по време на работа не могат да излезнат, както малките. Не че не може да се разпадне гумената част.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта