Страница 1 от 1
Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 15 сеп 2012, 16:52
от justman
Здравейте! от скоро имаме следният проблем....на студен мотор фокусът тресе здаво купето и има осезаеми вибрации в него.След достигане на работна температура проблемите изчезат!!!Майсторът който го гледа каза,че най вероятно е тампон един от трите на мотора?! Някаква идея преди да му оставя колата за ремонт благодаря предварително!!!
Re: Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 15 сеп 2012, 17:21
от OgiDogi
justman написа:Здравейте! от скоро имаме следният проблем....на студен мотор фокусът тресе здаво купето и има осезаеми вибрации в него.След достигане на работна температура проблемите изчезат!!!Майсторът който го гледа каза,че най вероятно е тампон един от трите на мотора?! Някаква идея преди да му оставя колата за ремонт благодаря предварително!!!
Нормално работещ мотор и на трупчета да го сложиш, не трябва да подскача. Тресене на студено може да е от различна компресия на цилиндрите, проблемна дюза, проблемна помпа, проблемен датчик за температура, засядащ клапан и кой знае още какво, може и няколко неща наведнъж. От тампон може да тресе само докато запалят всички цилиндри нормално.
Обясни му на твоят майстор, че коляно-мотовилковият механизъм + бутала на редови двигател е балансиран и при еднакви параметри за всеки цилиндър (степен на сгъстяване и впръсквано количество гориво), този баланс не би трябвало да се променя и двигателят да има съвсем леки вибрации само като следствие на експлозиите в цилиндрите.
Re: Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 15 сеп 2012, 17:40
от justman

Ужас,какво ли е тогава.....
Re: Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 16 сеп 2012, 09:27
от OgiDogi
justman написа:
Ужас,какво ли е тогава.....
Можеш да започнеш с визуална проверка на дюзите за наличие на нагар върху разпръсквачите, като междувременно можеш да провериш компресията на цилиндрите, докато са свалени дюзите. Ако някоя има повече нагар от останалите - насочваш се към съответния цилиндър, като проверяваш с фенерче за нагар по горивната камера в буталото. Ако и там има повече нагар от останалите цилиндри, а компресията не се различава съществено, вероятно имаш прегоряла гумичка на всмукателния клапан и колата "лапа" по малко масло от там. Ако има съществена разлика в компресията и с наливане на 5 ml масло в цилиндъра се пооправи - нещата отиват към износени сегменти. Ако не се оправи - клапани. Премери си стойностите на температурните датчици и сравни с данни от AutoData или друг софтуер, при студен и затоплен двигател. Ако някой датчик не се вписва в картинката - сменяй, защото може да мотае компютъра и порция гориво/предварение да не са достатъчни при студен двигател.
Така, като отхвърляш едно по едно и ще откриеш виновника, а ако са няколко накуп - колата ще се оправи, когато приключиш

Re: Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 16 сеп 2012, 09:49
от HACKO
На топло е добре, дали проблема не е свързан с компенсацията при работа на студено?
Re: Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 16 сеп 2012, 14:40
от escorttd1
Колко са оборотите на празен ход? Променят ли се като загрее?
Re: Вибрации на студен мотор 1.8 DI
Публикувано: 16 сеп 2012, 19:32
от justman
Няма промяна на оборотите,разход на масло и гориво също в норма...вибрациите изчезват напълно щом загрее колата.Проблемът е че всеки знае че ползваме колите за служебни цели и в сервизите прошка няма!!!