кутии за въздушни филтри мондео мк1

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vamfan
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 05 сеп 2009, 15:31
Модел на автомобила: TRANZIT 2,5 tdi
Status: Извън линия

кутии за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от vamfan » 16 сеп 2012, 18:33

Гледам, че има 2 вида, които се различават на вид. Единия е с разклонение след масметъра , по средата на двигателя минава и пише на нeго 2.0 litre 136hp,
а другия няма това разклонение, ztech е мотора 2.0. Кои вариант е по- добре, щото имам и 2-та и оригинално ми е без това разклонение. Гледам на снимки от обяви същият двигател , а с разклонението.
Последна промяна от paci на 17 сеп 2012, 20:21, променено общо 1 път.
Причина: заглавието

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: питане за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от opex » 17 сеп 2012, 19:00

Какво общо има разклонението с филтъра??? Филтъра се слага в кутията и нормално на човек не му пука какво има след това.
Това разклонение се нарича резонатор и се слага за да се намали влиянието на обратните въздушни пулсации върху маф-а. Доста ненужно реално.
Филтъра е еднакъв за всички, не знам как така имаш двата. Реално има някаква миниатюрна промяна в годините около '96, но е такава, че каквото и да се вземе пасва идеално, няма нищо общо с резонатора... Пишете малко по-смислено, дразнещо е като трябва да се дешифрират постове.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

vamfan
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 05 сеп 2009, 15:31
Модел на автомобила: TRANZIT 2,5 tdi
Status: Извън линия

Re: питане за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от vamfan » 17 сеп 2012, 20:09

имам и 2-та вида към маф-а , и се чудя с кой ще е по добре и дали е свързано с количеството подаван въздух, съответно по-добро изгаряне на горивото и по-малък разход. Не става въпрос за самия филтър, а за въздухопровода и кутията след него, за да бъда по конкретен. За да има модели с този резонатор, явно си има няква полза или причина.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: питане за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от ЯЛТА » 17 сеп 2012, 23:29

vamfan написа:За да има модели с този резонатор, явно си има няква полза или причина.
При рязко подаване на газ, засмуква от "втората" кутия нужния въздух, който е нужен на мотора, поради невъзможност физически да премине през въздушния филтър, нужното количество. Нещо като разширителен съд за въздух.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: кутии за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от opex » 18 сеп 2012, 00:13

Резонатора е заради това, което писах в предния пост и за да намали звука от засмуквания въздух. Потърсете малко в нета. Не е резервен резервоар за въздух при рязко подаване на газ, бууст-чудо, бомба или нещо от сорта. Поне като сме форум да се дава достоверна финална информация, утре някой ще мине, прочете и замине с грешна информация, която после ще продължи да се предава..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: кутии за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от S_C » 18 сеп 2012, 00:40

Да,има го обяснявано със схеми на няколко места различно.Аз лично съм повече склонен да заложа на това с въздуха и че уравновесява по някакъв начин въздушния поток при рязка промяна на режима.Дали и колко процесът стига до ниво "вълни"...вероятно и там е част от истината.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: кутии за въздушни филтри мондео мк1

Мнение от ЯЛТА » 18 сеп 2012, 09:50

При мен е изхвърлен, и затапен, нищо фатално не се случва, само има повечко място около мотора.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта