Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
RGG
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 май 2010, 13:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Мнение от RGG » 21 сеп 2012, 13:38

Колеги здравейте,

изчетох доста материали за влизането в авариен режим на този двигател, но ще представя конкретиката на моя случай.
Миналата година при пробег от ок. 155.000км (при сменени инжектори в МП на 142.000км) на един светофар в София колата влезе в авариен режим, закарах я в сервиз на добър познат, като грешката беше KNOCK SENSOR отказ или смущения. Сменихме кнок сензора и след около седмица пак влезе в авариен режим, като вече предполагахме по-сериозна неизправност в горивната система. Свалихме четирите инжектора и момчетата от сервиза ги закараха при някакви спецове по инжектори и горивни системи, които ги провериха и не откриха отклонение. Така чистихме грешката още половин дузина пъти и с изчистена грешка, след около 200-300км каране отидох в МП за диагностика. Там не бяха открити никакви промени в параметрите на двигателя. След това, за следващите 23.000км (тази седмица ще стане на 178.000км) имаше само веднъж подобна индикация, като тя беше премахната чрез просто рестартиране на ДВГ. Днес отново имах сходен проблем, след около 500м след запалването, на светофар ми светна. Стигнах до работата - там колата постоя 3-4 часа и на връщане нямаше мигаща лампа на нагрев. свещи, но колата не вървеше както трябва. Сипах нафта, купих й някаква добавка, дадох малко газ - пооправи се.
Независимо от аварийния режим нерядко се случва колата да върви от ден за ден променливо, като вариациите са в 20-30% разлика в мощността и в реакцията на двигателя при подаване на мощност. ЕГР клапанчето бе демонтирано преди 15-20к км и бе почистено, като беше в ужасно мърляво състояние - без реален ефект в/у вървенето. Колата не пуши много, при над 3000об/мин изпушва лекичко, но в сравнение с други модерни дизели - няма от какво да се срамувам.
Някой имал ли е сходни изживявания и на какво се дължат те? Само на лоша нафта, само с добавки ли се оправят? Подчертавам, че карам само с 'хубава' за родината ни нафта - ромпетрол, една от фирмите ни получава директно от Лукойл хубава нафта и редица коли се движат прекрасно с нея и като няма алтернатива - ОМВ или Шел V-Power... Никога не съм сипвал от селски или квартални бензиностанции, или пък да съм купувал дизел от познат, който бачка в БДЖ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Благодаря предварително и безавариен път на всички!
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Мнение от synthez 3D » 21 сеп 2012, 15:54

Преди време един колега тук от форума имаше подобни проблеми и след смяната на горивния филтър нещата се оправиха.Твоят филтър какъв е и дали е сменян скоро?Съжалявам,че не мога да дам линк към темата,но ако потърсиш още малко,може и да я откриеш.
Изображение

Потребителски аватар
RGG
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 май 2010, 13:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Мнение от RGG » 21 сеп 2012, 16:36

synthez 3D написа:Преди време един колега тук от форума имаше подобни проблеми и след смяната на горивния филтър нещата се оправиха.Твоят филтър какъв е и дали е сменян скоро?Съжалявам,че не мога да дам линк към темата,но ако потърсиш още малко,може и да я откриеш.
Филтърчето е сменяно през април или преди 13к км и е Hengst - немско, казаха ми, че било доста прилично. Другата седмица ще го вкарвам за обслужване, този път в МП...
Изображение

Потребителски аватар
RGG
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 май 2010, 13:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Мнение от RGG » 24 сеп 2012, 19:33

Колеги,

а по какъв начин би се усетил отказ или неправилна работа на EGR-a? Може ли вариациите в мощността да са от неправилна работа на клапана?
Изображение

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Мнение от Milcho » 24 сеп 2012, 21:28

Здравей.

Трудно е да се предскаже как ще се държи колата при повреден EGR, защото зависи какво точно не и е наред на системата.
Ако искаш да видиш дали ще има разлика без EGR го изолирай временно за да видиш ще има ли някаква разлика. Откачи маркучето, което влиза в клапана и го запуши, запуши и отвора на клапана (за да се подсигуриш срещу скъсана мембрана).

Потребителски аватар
RGG
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 май 2010, 13:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi

Мнение от RGG » 25 сеп 2012, 21:45

Milcho написа:Здравей.

Трудно е да се предскаже как ще се държи колата при повреден EGR, защото зависи какво точно не и е наред на системата.
Ако искаш да видиш дали ще има разлика без EGR го изолирай временно за да видиш ще има ли някаква разлика. Откачи маркучето, което влиза в клапана и го запуши, запуши и отвора на клапана (за да се подсигуриш срещу скъсана мембрана).
Благодаря, колега.

Истината е, че днес след известно прекъсване от 2-3 седмици подкарах колата извън София и веднага се отпуши. Буквално след 20км извънградско нещата добиха прилични измерения. Колкото на мен не ми е кеф да я карам градско, толкова явно и на нея...
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта