Страница 1 от 1

Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 10 окт 2012, 12:34
от VEG
Здравейте, отново. Пак ядове с мондеото - 1.8тди 97г. Появи се леко форсиране на колата сутрин докато загрее. Мисля си , че е от въздух. Вдигнах капака и видях сълзене на нафта от , не знам как да го опиша- нещо като клатан отгоре на помпата с две разклонение. Едното разклонение с маркуче отива към турбокоректора, а към другото е вързан маркуча от възвратната нафта/този от дюзите/. На този клапан отгоре има болт, който евентуално мислех да стегна , но не съм пипал нищо. Помпата е правена миналата година. Благодаря предварително за мненията

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 10 окт 2012, 22:58
от specialista
Нещо не те разбрах! От турбокоректора и авансатора излиза обща тръбичка за излишно и после със маркуч се свързва със излишното на помпата и дюзите.Кой болт искаш да стягаш? Този който стяга нипела на излишното към помпата всъщност е клапан! Цъкни една снимка и сподели.
За самофорсирането най-опасно е когато се пукне мембраната на турбокоректора.Извади маркуча който влиза в турбо коректора и когато работи мотора виж излизали нафта от турбокоректора навън.Ако излиза трябва спешно да се ремонтира.
Ако няма нафта там дори и след подълга работа на мотора,значи там всичко е наред и причината за самофорсирането е въздух в системата.
Успех!

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 11 окт 2012, 09:51
от VEG
Добро утро!
Ще се затрудня да качвам снимки, но вече съм сигурен от къде тече. Значи, отгоре на помпата има метално разклонение с два изхода. Това разклонение е хванато за помпата с болт /мисля че главата е 16-15/. Та това метално разклонение е уплътнено между помпата и болта с метални медни уплътнения /мисля , че са дифтунги/. Би трябвало да ми трябват два дифтунга. Единствено ме притеснява, да не разбъзикам нещо помпата. Сега, като се замисля това метално разклонение отива към турбокоректора, маркуча за излишната нафта и този към резервоара, и последното е към помпата. Малко тъпо обяснявам , защото не съм наясно с нещата. Ако не е станало достатъчно ясно , ще пусна снимки.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 11 окт 2012, 15:03
от VEG
Спезциалист, сега като огледах пак, става въпрос за първия клапан , който си описал. Мисля, че е уплътнен с дифтунги. Иначе, направих пробата с нафта от турбокоректора и слава богу нямаше.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 11 окт 2012, 23:23
от specialista
Значи сменяй двете дифтунги .Няма опасност да сгафиш.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 12 окт 2012, 14:09
от ЯЛТА
VEG написа:Спезциалист, сега като огледах пак, става въпрос за първия клапан , който си описал. Мисля, че е уплътнен с дифтунги. Иначе, направих пробата с нафта от турбокоректора и слава богу нямаше.
Преди да ги смениш, вземи едно дамско огледалце, и погледни какво става отдолу под клапана- за да си сигурен, а после:
specialista написа:Значи сменяй двете дифтунги .Няма опасност да сгафиш.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 17 окт 2012, 19:58
от VEG
Благодаря за мненията. Проблема се реши след смяна на дифтунгите. Сълзенето на нафта от там изчезна, а още по-хубавото е, че изчезна и това леко форсиране :D . Коректора е наред, не тече от никъда, засега :) . Следя ги много внимателно течовете след миналата година. Лека и безаварийна

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 17 окт 2012, 22:09
от ЯЛТА
Всичко е добре, когато завършва добре. Сега само "газ".

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 09:58
от VEG
Здравейте!
Отново с ядове. Явно проблема не е баш решен. Вчера сутринта колата отново леко се форсира първите 10 мин. Иначе пали без ядове. Следобяд закачих прозрачен маркуч между помпата и филтера. Не видях нищо нередно, до тази сутрин.Имаше мехури, които вървят от ГНПто към филтера. Като подавам газ мехурите се изтрелват към филтера и не виждам повече, докато не остане пак в покой. Споменах , че не виждам да тече нещо от турбокоректора, дори откачах маркуча към турбото-без течове. Сменил съм въпросните дифтуги, от които виждах теч, но сега няма теч от там. Помисих да не дърпа от подкачващата помпа, но щом мехурите идват от ГНПто май не е от подкачващата. Колата я карам всеки ден и сигурно , ако я оставянеяколко дни, няма да има палене. Не помня дали казах, сменени за маркучетата за излишната нафта. Явно ще се ходи по майстори. Очаквам пак мнения, ако мога нещо сам да свърша да свърша. Благодарности

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:05
от HACKO
Какво значи форсира се, вдига обороти в рамките на 4000-5000, или държи 1200-1500?

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:10
от VEG
Не се форсира повече от 100-150 оборота по мое мнение. На място не се усеща, нали усеща се само второто жило как. Като тръгна колата се ускорява неестествено- с повече газ. Като карам сама си дава малко газ и върви почече, което на някои би им харесало :D

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:14
от diesel1.6
Очевидно смуче въздух от някъде - горивопроводи или филтър. По-късно изчезват ли мехурите?

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:18
от ЯЛТА
Форсира се защото има въздух. Ако имаш от оригиналните- пластмасови маркучи,- с "бързите" връзки, ги смени с гумени и стегни със скобички, Не знам какъв ти е горивният филтър, но ако е с гумено уплътнение,- може и от там да смуче въздух.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:23
от HACKO
Хора, всичките пропускате момента, че това е само на студено, както колегата казва "първите 10мин".
Аз мисля, че е съвсем нормално, докато загрее да държи 100-200 оборота повече, нали затова има авансатор. Когато е студен мотора е нужно по-богата смес. Може би при теб авансатора коригира малко повече или по-дълго и затова е малко по-пъргав. А ти изпадаш в параноя, щом пали, върви и гори нормално, карай си и не се вживявай, щото може да се вкараш в батака и оттам излизането да е много трудно.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:31
от VEG
Окуражаващо Наско. Мерси. Колата след 10 мин се оправя и всичко е ок. има малко параноя :) , ама мехурчетата са проблем, май. Ялта, сменени за бързите връзки.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 10:44
от ЯЛТА
Само на студено, след което се обезвъздушава,а после в състояние на покой пак засмуква въздух, а не трябва. Значи има проблем, а Лукас-помпите са изключетелно чувствителни при наличие на въздух. Прав си че ако не я караш няколко дни,- няма да запали. Търсене му е майката, между резервоара и двигателя, прогонване на всички връзки.

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 11:12
от diesel1.6
VEG написа:Окуражаващо Наско. Мерси. Колата след 10 мин се оправя и всичко е ок. има малко параноя :) , ама мехурчетата са проблем, май. Ялта, сменени за бързите връзки.
Aвансаторът не повишава оборотите. За тази работа е моторчето за повишаване на обороти, което ръчка второто лостче на помпата. Ако е от него всичко си е нормално.
Мехурите са проблем.
VEG написа:Не се форсира повече от 100-150 оборота по мое мнение. На място не се усеща, нали усеща се само второто жило как. Като тръгна колата се ускорява неестествено- с повече газ. Като карам сама си дава малко газ и върви почече, което на някои би им харесало :D

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 11:25
от VEG
Мисля да се пробвам с един ремонтен комплект за подкачващата помпа. Сменял съм го преди 2-3г. Ако не се лъжа бяха едно голямо платно, две малки като размер 5ст. с чепове по тях :) и няколко пръстене. Ако е уплътнило добре, трябва като натисна бутона и запуша един от входовете да държи бутона долу, или бъркам?

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 19 окт 2012, 19:03
от VEG
само да внеса едно уточнение. Прозрачен е маркуча от резервоара до филтъра /махната е бързата връзка и е закачен от железната снадка до филтъра/ , а от филтъра до ГНПто е сложен маркуч, непрозрачен. Мехурите тръгват от подкачващата към резервоара, натрупват се при железната снадка с прозрачния маркуч, докато не натисна газта да тръгнат към филтъра и ГНПто. Извинявам се, че ви занимавам с толко подробности и пиша малко повече глупости :)

Re: Помпа лукас- форсиране

Публикувано: 25 окт 2012, 18:28
от VEG
Колеги, благодаря за мненията. Проблема е решен окончателно. Оказа се подкачващата помпа. Видя се даже от къде е дърпалала въздух-имаше нафта около самата конзола и месинговата капачка коята държи пружината и бутона за помпане. Явно не е била добре стегната старата, все па к аз съм го правил преди 2 години. Уплътнението между двете го прави голямата мембрана, коята дефакто прави вакуума. Е купих нова комплект за 22.60 все пак. Стария комплект е здрав и ще го пазя за всеки случай. Иначе нова подкачваща с все конзолата е 69лв. Поздрави