urgan написа:Попълни си профила за да може да те насочват евентуално къде, какво и тн.
Не е нормален този разход за тези автомобили. Едно уточнение само ако е 115 коня двигатела трябва да е TDDI a не TDCI демек некомън рейла. ТДЦИ-то е 130 коня.
Има и 115/116кс./, а като гледам и в текста и 90кс. TDCI
Цитат от
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Mondeo_Mk3
Engines
For the Mk3, the Zetec engine was dropped, while the all-new 1.8 and 2.0 L Duratec engines were introduced. The standard 2.5 L V6 engine was carried over, while a 3.0 L version was developed for the ST220 model.
Unfortunately, there was a design flaw with the new 1.8 and 2.0 L petrol units with the butterfly valves in the inlet manifold, which could cause severe engine damage when they failed. The plastic components of the butterfly valves wear out too quickly and when loose enough can result in them falling apart and releasing metal and plastic parts into the engine cylinders, potentially causing severe engine damage. The part was revised by Ford in late 2002 and this prevented the problem from occurring in later engines.
The archaic Endura-E 1.8 L turbodiesel engine was dropped, and replaced by a more sophisticated 2.0 L 16v Duratorq common rail (TDCi) unit with a variable geometry turbine. This clever turbine system allows a certain amount of overboost, giving an extra 10% or so of torque for short periods. This engine, known within Ford as the "Puma"-type Duratorq, was first seen in the Ford Transit in detuned form.
A new automatic transmission was added to the range called the Durashift. This unit has five gears and may be shifted manually or shifted like an automatic.
In June 2003, the Mondeo was given a very mild upgrade, the new models being identifiable by the larger chrome honeycomb grille, a new central dashboard made from higher quality materials, with electronic climate control, either a standard Ford radio, Sony radio, or a GPS radio/CD player, which also has climate control built into the unit in lieu of the space taken up by the unit. The Durashift automatic is now available with steering wheel control. The petrol engines were revised at this stage also — the new SCI (common rail) version of the 1.8 L Duratec engine was introduced, which generates 4kW (5 PS) more than the standard unit. In addition, equipment was upgraded across the range — with trip computer now standard on all models, and cruise control is also standard in selected trim levels and markets.
In 2005, there were two new Duratorq common rail (TDCi) options, a 2.2L with 114kW (155 PS)
and a detuned version of the 2.0L with 65kW (89 PS). Also, the Seat Belt Warning System was added and is now standard, with an audible/visual warning signal reminding the driver to fasten his/her seat belt. The styling was upgraded again, the most notable difference being tweaked taillights.
1.8L (1798cc) Duratec Straight-4, 110 PS and 122 lbft
1.8L (1798cc) Duratec Straight-4, 125 PS and 125 lbft
1.8L (1798cc) Duratec SCi Straight-4, 131 PS and 129 lbft (SCi)
2.0L (1999cc) Duratec Straight-4, 145 PS and 140 lbft
2.5L (2495cc) Duratec 25 V6, 170 PS and 162 lbft
3.0L (2967cc) Duratec 30 V6, 204 PS and 207 lbft
3.0L (2967cc) Duratec 30 V6, 226 PS and 210 lbft (ST220)
2.0L (1998cc) Duratorq Straight-4, 90 PS and 155 lbft (TDDi)
2.0L (1998cc) Duratorq Straight-4, 116PS and 207 lbft (TDCi 115)
2.0L (1998cc) Duratorq Straight-4, 131PS and 244 lbft (TDCi 130)
2.2L (2198cc) Duratorq Straight-4, 155PS and 265 lbft (TDCi 155)
johnye написа:Здравейте приятели,
Благодаря за отношението. Това с пълно-пълно го направих веднъж в началото преди 3-4 месеца като го купих, но няма да казвам какъв беше резултата защото така и така няма да ми повярвате, а може и да ме изхвърлите от форума... (шега)
От тогава много неща по колата се смениха и кой ли не се пробва да разгадае и донастрои нещо. Аз се извинявам за неточностите защото не съм голям разбирач и затова слушам всеки който мисля че разбира повече от мен. Писах че е TDCi Защото отзад с големи блестящи и червени букви пише TDCi, но щом казвате, че е TDDi, така да бъде.
Още утре ще заредя до горе и след 2-3 дена като мина 100км ще напълня пак. Ще сканирам и касовите бележки, защото явно не ми вярвате, а съм готов на всичко , за да се опитам да си я оправя защото много ми харесва, в смисъл супер запазена е, почти без следи от употреба и вътре и отвън - Ghia с всички екстри.
Много ще ме е яд ако не може да се оправи този проблем и затова без много-много да му мисля сменям части наред дори и здрави. Днес и двата термостата смених, макар да извадих два здрави отвътре, ама надеждата умира последна. От тази смяна това което получих е, че без парно дига температура, а пусна ли парното за 5 мин. пада на нулево положение, спра ли парното за 5 мин се вдига отново. Всичко това в движени из града.
Пак много писах, но съм доста изнервен от цялата тая работа... Както и да е утре сутринта съм на бензиностанцията, колкото и да не ми се разкарват из града 70л. нафта, но за науката съм готов.
Поздрави!
Здравей колега,
мотора най-лесно се разбира с коя горивна система е като махнеш капака които го покрива.
Ако има кабелчета към инжекторите /дюзите/ е TDCI, ако няма е TDdi. Това е най-образно казано, а иначе има и други разлики, но това е друга тема.
Разход 15л./100км. си е доста за градско.... Това в кой град е?
Добре си направил, че си сменил термостатите, но с какви ги смени и от къде ги взе?
Добре е, да не кажа почти задължително да бъдат "оригинални" т.е. Motorcraft. Имат разлика и то не малка с останалите термостати.
Ето една тема. където сме разисквали термостатите.....
Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Колата е добре да мине през диагностика, да се закачи на компютър и да се прегледат показанията на датчиците, да се видят живи данни на студен двигател. След това като загрее пак, в движение и т.н.
Иначе ще е трудно да се разбере, какво точно се случва.
На моята кола се беше зацапал MAP/IAT сензора, този които отчита температурата и налягането на въздуха които постъпва в цилиндрите. При студен двигател даваше показание -40 градуса, колата като е студена вървеше много тежко и понякога влизаше в авариен режим даже. Стоя два дни в сервиза и я изловихме

. Това е само пример, затова трябва да се закачи и да се проследят нещата.
Струва ми се малко вероятно всичко да е наред и да гори толкова много.
Като си започнал да замерваш разхода, не карай само 100км, измини повече 300-400км градско и чак тогава зареди. По този начин грешката ще бъде по-малка, т.е. разхода ще се усредни върху повече километри и показанието ще е по-реално.
А извън градско как е?
Поздрави!