Страница 1 от 1

висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 18 окт 2012, 18:56
от vaiper
Здравейте колеги имам проблем със мондеото си и се нуждая от идеи.Колата е форд мондео дизл 99г комби двигателя работи добре не прекъсва загрява си нормално няма течове но дава голям разход около 10л на 100 нафта градско в момента в топлото време което за мен е много.Извън градско даде около 6 на 100 грубо.Някои има ли идея къде трябва да търся проблема за високия разход и дали е нормален разход за такава голяма кола.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 18 окт 2012, 20:03
от kazama1
Горивото е скапано.По принцип гори около 9 градско.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 18 окт 2012, 20:52
от diesel1.6
Аз пък се ядосвам на над 8 градско... иска си правилно работещо на ГНП и шлайф на клапани.
По горивото е почти задължително да се добави добавка за мазане (двутактово или друго масло) и добавка за повишаване на цетановото число.
Има и много теми за ЕГР, катализатор и запушено гърне - тези въпроси трябва да са решени също.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 18 окт 2012, 21:15
от OgiDogi
kazama1 написа:Горивото е скапано.По принцип гори около 9 градско.
http://www.carspending.com/bg/profiles/ ... deo-estate" onclick="window.open(this.href);return false;

Код: Избери всички

Date	        Odometer    Distance		 		             Price	Consumption	 	 
Oct 17, 2012	182,083 km	741 km	Diesel	Urban	61 l	€82.59	8.23
Това е с многократни паления и спиране/тръгване, особено сутрин на студен мотор, докато закарам жената на работа и децата на училище (единият почва в 7:30, а другият в 8:20), и аз да се замъкна до сервиза. С климатик през лятото - минава над 9 градско, но по това време на годината май няма нужда от климатик, особено сутрин :D. Зимата го докарах и до 11.5 с 10-на минути пърпорене на място сутрин, да подгрея купето преди да се качат останалите, ама то при -15° и надолу няма как.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 18 окт 2012, 23:22
от ЯЛТА
Може да е "пипана" ГНП, и да е увеличено горивото, само специалист може да го установи, и оправи ако е така.
Аз в София в тоя луд трафик не преминавам 8/100.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 19 окт 2012, 08:59
от diesel1.6
Добавката за повишаване на цетаново число помага точно и за това - работа на студено. Вземи сложи, даже двойна доза, и кажи какво става. Изгодна добавка има в доставчиците на продукти Карио, забравих кои са. Около 30 лв за един тон, ако не греша. Не я дават като питаш, защото била за камиони. Същата на двойна цена в малки шишенца е за коли вече :D:.
По ГНП като икономично начало може да смениш пластинчатата помпа. Частите са около 50 лв, а пренастройка след това не би трябвало да се налага.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 21 ное 2013, 01:29
от johnye
Здравейте приятели!
Чета тук из форума и не вярвам на очите си за какви разходи става въпрос. С две думи имам голям проблем явно.
Имам от скоро Мондео МК3 2001г. 2.0 TDCi - 115к. Върви страхотно - пали от половин оборот, ускорява много добре, относително тихо и меко работи двигателя, не пуши никак, Абе въобще 0% оплакване от работата и вървежа, НО.... гори 15/100 градско (че ги и минава) и 11 - 12 извънградско и по показание на компютъра и по реален разход :oops:
Къде ли не ходих ,кого ли не питах и нищо. И в техникума Форд ходих и в Мото-Пфое ходих даже. Там ми казаха, че колата е в рядко добро състояние за годините си и че си въобразявам за разхода защото на диагностиките всичко е ОК, няма грешки, няма неработещи модули, изгорелите газове са в норма и т.н.. Ама като минавам с 20 лева (8 литра) 55 - 60 км егати въобразяването. В момента ми е по-евтино да се возя на такси.
Да кажа само, че преди да пиша доста почетох освен че ходих при всякакви майстори и за да не се дублират съвети и предположения които вече съм пробвал да ви кажа какво съм правил и проверявал:
Масла, филтри и гуми са сменени точно по предписание. Ауспуха не е запушен. ЕГР е изчистен, работи и не изпуска от никъде, всички маркучи за въздух и нафта са здрави, вакуумите работят и ги има, дебитомера работи (пробвах дебитомер от друга кола - същата работа), термостатите работят, оборотите са (празен ход) 900 об/мин.
Каква е тази мистерия направо не знам. Ще съм благодарен, за всякакви съвети и предположения.
Поздрави!

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 21 ное 2013, 11:10
от urgan
Попълни си профила за да може да те насочват евентуално къде, какво и тн.
Не е нормален този разход за тези автомобили. Едно уточнение само ако е 115 коня двигатела трябва да е TDDI a не TDCI демек некомън рейла. ТДЦИ-то е 130 коня.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 21 ное 2013, 12:04
от MapTo_D
И другото - мерете ги тия разходи както трябва, това заредих за 20 лв и минах 60 км изобщо не е ориентир. За мен най-точно е пълно-пълно, от една бензиностанция на една и съща колонка, заредено по един и същи начин - или до изключване на пистолета или се пълни докато прелее.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 21 ное 2013, 21:24
от johnye
Здравейте приятели,
Благодаря за отношението. Това с пълно-пълно го направих веднъж в началото преди 3-4 месеца като го купих, но няма да казвам какъв беше резултата защото така и така няма да ми повярвате, а може и да ме изхвърлите от форума... (шега)
От тогава много неща по колата се смениха и кой ли не се пробва да разгадае и донастрои нещо. Аз се извинявам за неточностите защото не съм голям разбирач и затова слушам всеки който мисля че разбира повече от мен. Писах че е TDCi Защото отзад с големи блестящи и червени букви пише TDCi, но щом казвате, че е TDDi, така да бъде.
Още утре ще заредя до горе и след 2-3 дена като мина 100км ще напълня пак. Ще сканирам и касовите бележки, защото явно не ми вярвате, а съм готов на всичко , за да се опитам да си я оправя защото много ми харесва, в смисъл супер запазена е, почти без следи от употреба и вътре и отвън - Ghia с всички екстри.
Много ще ме е яд ако не може да се оправи този проблем и затова без много-много да му мисля сменям части наред дори и здрави. Днес и двата термостата смених, макар да извадих два здрави отвътре, ама надеждата умира последна. От тази смяна това което получих е, че без парно дига температура, а пусна ли парното за 5 мин. пада на нулево положение, спра ли парното за 5 мин се вдига отново. Всичко това в движени из града.
Пак много писах, но съм доста изнервен от цялата тая работа... Както и да е утре сутринта съм на бензиностанцията, колкото и да не ми се разкарват из града 70л. нафта, но за науката съм готов.
Поздрави!

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 22 ное 2013, 03:58
от DTM
urgan написа:Попълни си профила за да може да те насочват евентуално къде, какво и тн.
Не е нормален този разход за тези автомобили. Едно уточнение само ако е 115 коня двигатела трябва да е TDDI a не TDCI демек некомън рейла. ТДЦИ-то е 130 коня.
Има и 115/116кс./, а като гледам и в текста и 90кс. TDCI
Цитат от
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Mondeo_Mk3

Engines

For the Mk3, the Zetec engine was dropped, while the all-new 1.8 and 2.0 L Duratec engines were introduced. The standard 2.5 L V6 engine was carried over, while a 3.0 L version was developed for the ST220 model.

Unfortunately, there was a design flaw with the new 1.8 and 2.0 L petrol units with the butterfly valves in the inlet manifold, which could cause severe engine damage when they failed. The plastic components of the butterfly valves wear out too quickly and when loose enough can result in them falling apart and releasing metal and plastic parts into the engine cylinders, potentially causing severe engine damage. The part was revised by Ford in late 2002 and this prevented the problem from occurring in later engines.

The archaic Endura-E 1.8 L turbodiesel engine was dropped, and replaced by a more sophisticated 2.0 L 16v Duratorq common rail (TDCi) unit with a variable geometry turbine. This clever turbine system allows a certain amount of overboost, giving an extra 10% or so of torque for short periods. This engine, known within Ford as the "Puma"-type Duratorq, was first seen in the Ford Transit in detuned form.

A new automatic transmission was added to the range called the Durashift. This unit has five gears and may be shifted manually or shifted like an automatic.

In June 2003, the Mondeo was given a very mild upgrade, the new models being identifiable by the larger chrome honeycomb grille, a new central dashboard made from higher quality materials, with electronic climate control, either a standard Ford radio, Sony radio, or a GPS radio/CD player, which also has climate control built into the unit in lieu of the space taken up by the unit. The Durashift automatic is now available with steering wheel control. The petrol engines were revised at this stage also — the new SCI (common rail) version of the 1.8 L Duratec engine was introduced, which generates 4kW (5 PS) more than the standard unit. In addition, equipment was upgraded across the range — with trip computer now standard on all models, and cruise control is also standard in selected trim levels and markets.

In 2005, there were two new Duratorq common rail (TDCi) options, a 2.2L with 114kW (155 PS) and a detuned version of the 2.0L with 65kW (89 PS). Also, the Seat Belt Warning System was added and is now standard, with an audible/visual warning signal reminding the driver to fasten his/her seat belt. The styling was upgraded again, the most notable difference being tweaked taillights.

1.8L (1798cc) Duratec Straight-4, 110 PS and 122 lbft
1.8L (1798cc) Duratec Straight-4, 125 PS and 125 lbft
1.8L (1798cc) Duratec SCi Straight-4, 131 PS and 129 lbft (SCi)
2.0L (1999cc) Duratec Straight-4, 145 PS and 140 lbft
2.5L (2495cc) Duratec 25 V6, 170 PS and 162 lbft
3.0L (2967cc) Duratec 30 V6, 204 PS and 207 lbft
3.0L (2967cc) Duratec 30 V6, 226 PS and 210 lbft (ST220)
2.0L (1998cc) Duratorq Straight-4, 90 PS and 155 lbft (TDDi)
2.0L (1998cc) Duratorq Straight-4, 116PS and 207 lbft (TDCi 115)
2.0L (1998cc) Duratorq Straight-4, 131PS and 244 lbft (TDCi 130)
2.2L (2198cc) Duratorq Straight-4, 155PS and 265 lbft (TDCi 155)
johnye написа:Здравейте приятели,
Благодаря за отношението. Това с пълно-пълно го направих веднъж в началото преди 3-4 месеца като го купих, но няма да казвам какъв беше резултата защото така и така няма да ми повярвате, а може и да ме изхвърлите от форума... (шега)
От тогава много неща по колата се смениха и кой ли не се пробва да разгадае и донастрои нещо. Аз се извинявам за неточностите защото не съм голям разбирач и затова слушам всеки който мисля че разбира повече от мен. Писах че е TDCi Защото отзад с големи блестящи и червени букви пише TDCi, но щом казвате, че е TDDi, така да бъде.
Още утре ще заредя до горе и след 2-3 дена като мина 100км ще напълня пак. Ще сканирам и касовите бележки, защото явно не ми вярвате, а съм готов на всичко , за да се опитам да си я оправя защото много ми харесва, в смисъл супер запазена е, почти без следи от употреба и вътре и отвън - Ghia с всички екстри.
Много ще ме е яд ако не може да се оправи този проблем и затова без много-много да му мисля сменям части наред дори и здрави. Днес и двата термостата смених, макар да извадих два здрави отвътре, ама надеждата умира последна. От тази смяна това което получих е, че без парно дига температура, а пусна ли парното за 5 мин. пада на нулево положение, спра ли парното за 5 мин се вдига отново. Всичко това в движени из града.
Пак много писах, но съм доста изнервен от цялата тая работа... Както и да е утре сутринта съм на бензиностанцията, колкото и да не ми се разкарват из града 70л. нафта, но за науката съм готов.
Поздрави!
Здравей колега,
мотора най-лесно се разбира с коя горивна система е като махнеш капака които го покрива.
Ако има кабелчета към инжекторите /дюзите/ е TDCI, ако няма е TDdi. Това е най-образно казано, а иначе има и други разлики, но това е друга тема.

Разход 15л./100км. си е доста за градско.... Това в кой град е?
Добре си направил, че си сменил термостатите, но с какви ги смени и от къде ги взе?
Добре е, да не кажа почти задължително да бъдат "оригинални" т.е. Motorcraft. Имат разлика и то не малка с останалите термостати.
Ето една тема. където сме разисквали термостатите.....
Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен

Колата е добре да мине през диагностика, да се закачи на компютър и да се прегледат показанията на датчиците, да се видят живи данни на студен двигател. След това като загрее пак, в движение и т.н.
Иначе ще е трудно да се разбере, какво точно се случва.
На моята кола се беше зацапал MAP/IAT сензора, този които отчита температурата и налягането на въздуха които постъпва в цилиндрите. При студен двигател даваше показание -40 градуса, колата като е студена вървеше много тежко и понякога влизаше в авариен режим даже. Стоя два дни в сервиза и я изловихме :D . Това е само пример, затова трябва да се закачи и да се проследят нещата.
Струва ми се малко вероятно всичко да е наред и да гори толкова много.

Като си започнал да замерваш разхода, не карай само 100км, измини повече 300-400км градско и чак тогава зареди. По този начин грешката ще бъде по-малка, т.е. разхода ще се усредни върху повече километри и показанието ще е по-реално.

А извън градско как е?

Поздрави!

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 22 ное 2013, 10:10
от urgan
Да, сигурно аз бъркам за вида двигател :) Просто явно са по редки тия 115 коньовите тдци.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 22 ное 2013, 11:09
от S_C
fordmaniac-a беше разказвал такъв случай, помня...за някакво Мондео, на което джамбазите като връщали киометража, разбутали калибровката и човека се чудел що колата харчи толкоз много...

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 22 ное 2013, 11:17
от urgan
Да беше разправял за на роско мондеото ама при него случая беше че борда му беше показвал едно е реално манияка като го засече показа друго.
11 - 12 извънградско и по показание на компютъра и по реален разход
Нали се сещаш че ще разбереш ако не ти гори 5, а ти гори 12 извънграда, както и да го засича дори като види само стрелката как пада :)

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 25 ное 2013, 23:37
от johnye
Напълнил съм го до горе. Като мина някой и друг километър ще дам инфо какво се случва оттук нататък.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 26 ное 2013, 22:41
от lubomirov89
Според мен няма как всичко да е в норма и да гори 15. За мен нещо километража не ти мери коректно.

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 27 ное 2013, 13:25
от joro mocev
Здравейте колеги!От два месеца и аз съм собственик на Мондео 1.8TDI МК2.От самото начало колата харчи 10-11л. в града и 7л. на вън.Грешка нямам,защото карам доста и я засичам всеки път.До сега бях на газ-бензин,но това за мен е много...По спецификации му дават 5.5/7.5,а осреднен 6.7.Имах проблем с една мембрана,която е на помпата,реагираща на налягане от турбината.Смениха я,от нея качваше периодично обороти на празен ход.Сега оборотите са добре,но разхода си остана.Някакъв съвет?

Re: висок разход на нафта на форд мондео

Публикувано: 28 ное 2013, 22:21
от joro mocev
Колеги,ГРЕДА!От тази сутрин вече и паленето е проблем....Утре ще тествам свещите...дано е от тях,че иначе го зазимявам и на пролет-у мобилето!