Страница 1 от 1
жилото на газта
Публикувано: 26 сеп 2006, 18:17
от paci
Или жилото за управление на дроселовата клапа

- хиих как звучи модерно

Сещате се за кво говоря? Като натиснеш педала на газта и той с жило тегли нещо
Абе лабаво е пущината. В ниските обороти дето писах, че имам забавяне с отговора от двигателя като натисна газта май тва ми е проблема. Аз си натискам газта но докъто се обере луфта.
Гледах, леко дърпах но неможах да разбера кво тряя права да го регулирам т.е. в случая оптегна.
Нащракал съм 2 рисунки дано некой има нещо подобно и да го е ровичкал. Ще видите една пластина, явно тя е контрата, вади се мести се и се законтря пак ... не смеях нещо

Публикувано: 27 сеп 2006, 02:15
от Berov
Искаш да обереш луфта и да направиш педала по-твърд, така ли?
Публикувано: 27 сеп 2006, 09:08
от Brock
Точно така Паци - с тая джаджа се обира "луфта" /празния ход/ на
жилото - махаш пластинката - нагласяш и я слагаш на новата място.

Хубаво е да направиш упражнението на запален ДВГ, за да може да усетиш ако го пренатегнеш - в такъв случай все е дно подаваш газ /а бе сещаш се нали?!/

Публикувано: 27 сеп 2006, 18:42
от paci
Тцъ, не е от там.
Извадих я тази пластина но това което мърда е почти нищо и се затапва отвора и не може да се върне пластината.
Brock, при теб същото ли е ? Пипал ли си там ?
Видях само, че ако се натегне просто ще се вдигне педала и нищо повече, леко стой по-ниско от другите 2
Публикувано: 27 сеп 2006, 19:03
от HACKO
Трябва да става само оттам се обтяга на всички Фордове.
Публикувано: 27 сеп 2006, 19:18
от paci
А обтягал ли си ?
Как става ?
Това бялото което се вижда продължава на вътре и има отвор в него, преместя ли го се затапва отвора.
Това бялото се върти ли кво се прави ?
Малко на сляпо се действа в случая и не смея.
Като гледам не е фатално и да не се получи нищо но що пък да не го знаем как става:)
Публикувано: 27 сеп 2006, 19:38
от HACKO
Като гледам има малка разлика с ескорта ама принципа е същия. Махаш пластината хващаш бялото с едната ръка с другата хващаш бронята на жилото и дърпаш като внимаваш да не го обтегнеш мого все пак трябва да има минимална хлабина. Нагласяш на съответния жлеб и слагаш пластината с тртетата ръка(ОПАА).
П.П. Май не го написах много разбрано но нещо не мога да се концентрирам.
Публикувано: 28 сеп 2006, 11:29
от Brock
Прави се така както НАСКО казва. А за правене съм го правил.

Публикувано: 28 сеп 2006, 12:07
от Tuz
Начинът е точно както го описа Наско
Но преди това провери:
1 Като натиснеш педала отвътре дали се дроселовата калапа се отваря докрай.
2 Дали планката на която лагерува педала е здрава и добре захваната (да не се е изкривила или изместила)
Ако там има изменение с реглаж на жилото или няма да има ефект или ще е временен

Публикувано: 28 сеп 2006, 17:16
от andy_a
Колеги, като говорите за жило на газта, имам един въпрос, който е в същата връзка. Когато карам колата в сухо време движението на педала на газта е абсолютно линейно и предсказуемо, т.е. и с най-лекото чукване подавам газ. Когато обаче вали дъжд или сняг, движението на педала се променя - в началото оказва леко съпротивление, като че ли нещо е мокро, получава се по-различно триене и не мога по същия начин да дозирам подаването на газ. Забелязах също така, че в студени сутрини, след като през нощта или предния ден е валяло, педала е като спечен - при първото натискане оказвам относително по-голямо усилие. Може ли някой да изкаже предположение от какво може да се получава това състояние?
Публикувано: 28 сеп 2006, 17:25
от Tuz
andy_a написа:Колеги, като говорите за жило на газта, имам един въпрос, който е в същата връзка. Когато карам колата в сухо време движението на педала на газта е абсолютно линейно и предсказуемо, т.е. и с най-лекото чукване подавам газ. Когато обаче вали дъжд или сняг, движението на педала се променя - в началото оказва леко съпротивление, като че ли нещо е мокро, получава се по-различно триене и не мога по същия начин да дозирам подаването на газ. Забелязах също така, че в студени сутрини, след като през нощта или предния ден е валяло, педала е като спечен - при първото натискане оказвам относително по-голямо усилие. Може ли някой да изкаже предположение от какво може да се получава това състояние?
Ми ти и при мен е така в студените сутрини, но г отдавам на вклчения смукач. Просто преоодоляваш и неговото супротивление, щото като загрее колата педала пак омеква

Публикувано: 28 сеп 2006, 22:25
от HACKO
А дали пък найлоновата обвивка на жилото не е повредена и да влиза вода която зимно време замръзва?
Публикувано: 29 сеп 2006, 09:20
от andy_a
За да проверя това предполагам трябва да го демонтирам цялото, защото доколкото е видно отвън няма някакви наранявания. Мислех си също така дали не прониква вода откъм някой от крайщата - към дроселовата клапа или към педала. Лошото е, че като "споделих"

проблема с моя майстор той не прояви разбиране и желание да се занимава, а пък в МП едва ли ще изявят по-голямо готовност. Най-вероятно ще ми предложат смяна

. Така че засега си търпя и ще наблюдавам да не се влошат нещата.
Публикувано: 29 сеп 2006, 09:41
от paci
Според мен жилото ти е сухо. И във влажно време се окислява и запъва, после се поизтърка окиса и се раздвижи.
Или няма такова нещо ?
Не можах да разбера моето как се от качва от дросела, огледай твоето и ако го разбереш, откачвай и наливай масло.
Напръскай с WD-40 и механизма които движи жилото. Ако се мие двигателя редовно на автомивка се сещате какво става със смазката по тези места.
С моето още не съм се борил.
Тука няколко човека ми викат "бе що го ровиш сега като бачка".
Кофти е времето и не ми се занимава.
Публикувано: 18 окт 2006, 18:29
от paci
Аре опънах го

Не, че имаше смисъл но бяхте прави. Така се прави както сте го описали. Просто ме е било шубе да дърпам.
Публикувано: 18 окт 2006, 23:32
от HACKO
Двайсет дена ли го опъва тва жило не ти ли измаляха ръцете?
