Теч от умната дюза на Мондео МК2!
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Привет!От две седмици форда започна да не пали. Въртене яко на стартер докато почти падне акумулатора, след закачване на токоизправител за около час, палеше от раз! Тази схема се повтаряше няколко пъти и започнах да си мисля за слаб акумулатор или не отварящ добре клапан на ГНП, но днес схемата не проработи и след дълго зареждане на акумулатора няма палене! След като въртях няколко пъти на стартер и накрая се отказах, забелязах че има теч от умната дюза. Възможно ли е от нея да ми е палило трудно и каква връзка има със зареждането на акумулатора, или просто са два различни проблема. Помпата е Лукас и е ремонтирана преди няколко месеца като досега се държеше много добре. На дюзата има едно лилаво пластмасово пръстенче което е спукано и се върти, предполагам това не е нормално. Предвид цената на такава дюза искам да попитам може ли старата да се ремонтира или само смяна с нова? Благодаря предварително!
п.с. Извинявам се ако има дискутирана тема по този въпрос, но след ровене с търсачката не открих.
п.с. Извинявам се ако има дискутирана тема по този въпрос, но след ровене с търсачката не открих.
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Провери също датчик на колянов вал.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Това оправи ли се?
Най-лесното за започване е да е провери маркучето за излишното гориво и откъде точно тече.
Най-лесното за започване е да е провери маркучето за излишното гориво и откъде точно тече.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Къде точно да го търся този датчик и как да го проверя дали е здрав?imarh написа:Провери също датчик на колянов вал.
Проблема не е оправен, в момента съм свалил дюзата и търся друга-втора употреба, да видя дали ще запали с нея!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Ако е датчикът, колата ще пали и ще трака много силно - поне моята прави така. Отива на максимално ранно впръскване.
Откъде от дюзата ти тече?
Можеш да пробваш с каквато и да е дюза, не е задължително да я закачаш. Може малко да се промени вървенето към добре или зле и разхода. Пласмасовото пръстенче е декоративно, видях го при мене какво е.
Откъде от дюзата ти тече?
Можеш да пробваш с каквато и да е дюза, не е задължително да я закачаш. Може малко да се промени вървенето към добре или зле и разхода. Пласмасовото пръстенче е декоративно, видях го при мене какво е.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Извинявам се за късния отговор ама знаете как е по празниците!Според майстора дето ми прави помпата, ако откачиш кабела на дюзата давало голямо предварение и нямало да запали, също така ако е здрава електрически , а само тече би трябвало да запали. Колко ома приблизително трябва да е съпротивлението на здрава дюза. Във форума на БМВ четох как един колега си е ремонтирал неговата, съпротивлението на здрава дюза пише че трябва да е около 100 ома, +/- 10 ома, важи ли това и за фордовете или не? Можеш ли да премериш на твоята колко ома е, без да я сваляш да не ти създавам работа, само я откачи от буксата и премери?! Благодаря предварително!diesel1.6 написа:Ако е датчикът, колата ще пали и ще трака много силно - поне моята прави така. Отива на максимално ранно впръскване.
Откъде от дюзата ти тече?
Можеш да пробваш с каквато и да е дюза, не е задължително да я закачаш. Може малко да се промени вървенето към добре или зле и разхода. Пласмасовото пръстенче е декоративно, видях го при мене какво е.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
98 ома е, с няколко отклонение. Ако се откачи, и помпата ти е регулирана правилно и в ред би трябвало да продължи да работи без пролеми. Електрониката пуска сигнал на ел клапана за предварението за средно поможение някъде. Това никой не го знае, за съжаление, моята кола даже напоследък има проблем точно с тези електрически неща и трябва да поровя за това.
Най-вероятно щом тече, значи и смуче въздух оттам докато е спряла. Смени си маркучетата като за начало около нея.
Най-вероятно щом тече, значи и смуче въздух оттам докато е спряла. Смени си маркучетата като за начало около нея.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Благодаря за бързия отговор!След 17 часа ще сляза до гаража да премеря моята колко показва ( в момента съм детегледачкаdiesel1.6 написа:98 ома е, с няколко отклонение. Ако се откачи, и помпата ти е регулирана правилно и в ред би трябвало да продължи да работи без пролеми. Електрониката пуска сигнал на ел клапана за предварението за средно поможение някъде.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Можеш да откачаш и закачаш. Пак върви, и както казах, трябва да е добре - минава на предварително задени стойности, които при здрава помпа и система трябва да вършат работата правилно.
Смученето на въздух е достатъчна причина да не иска да пали. Захрани помпата с маркучи от шише по-високо от двигателя, 8 мм са, и би трябвало като поработи така да изкара въздуха и угасиш, на другия ден да запали.
При откачане на датчика за положение на колянов вал, минава в максимален аванс - според проба върху моята кола.
Съпротивление не трябва да повлияе, ако сигналът е единсвено индуцираното напрежение от движението на иглата последното ще се изясни ако премериш дали идва напрежение към дюзата. Или погледнем схемата.
Направи ми една услуга - виж дали при откачане на което и да е от дюза, МАФ, ТПС или датчика за КВ то светва лампа за проверка на двигател. При мене няма такава, а мисля, че трябва да има.
Смученето на въздух е достатъчна причина да не иска да пали. Захрани помпата с маркучи от шише по-високо от двигателя, 8 мм са, и би трябвало като поработи така да изкара въздуха и угасиш, на другия ден да запали.
При откачане на датчика за положение на колянов вал, минава в максимален аванс - според проба върху моята кола.
Съпротивление не трябва да повлияе, ако сигналът е единсвено индуцираното напрежение от движението на иглата последното ще се изясни ако премериш дали идва напрежение към дюзата. Или погледнем схемата.
Направи ми една услуга - виж дали при откачане на което и да е от дюза, МАФ, ТПС или датчика за КВ то светва лампа за проверка на двигател. При мене няма такава, а мисля, че трябва да има.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
За дюзата отговарям веднага- не светва никаква лампа, ама и аз не съм сигурен дали имам такава! Преди да сваля дюзата правих опити дали ще запали като и откача кабела и знам че нищо не светна на таблото.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Някой във форума каза, че трябва да светне лампа, но аз не съм виждал такова нещо. Слагай дюзата и карай, тя не влияе на паленето. Гълтането на въздух обаче пречи.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Премерих дюзата-98.2 ома, напрежение на кабела за дюзата-11.07 волта при 11.75 измерени на акумулатора. Ако това ограденото на снимката е МАФ- при откачване на кабела пак не светва лампа на таблото! Ориентирайте ме кое е ТПС и датчик за КВ щото съм малко бос по въпросаdiesel1.6 написа: Съпротивление не трябва да повлияе, ако сигналът е единсвено индуцираното напрежение от движението на иглата последното ще се изясни ако премериш дали идва напрежение към дюзата. Или погледнем схемата.
Направи ми една услуга - виж дали при откачане на което и да е от дюза, МАФ, ТПС или датчика за КВ то светва лампа за проверка на двигатeл

- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Ето снимки и на дюзата, къде се разглобява- при червеното, синьото или и на двете места?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Отварянето е под пластмасовия пръстен, който е за маркировка. Но няма нужда - дай я в сервиз и за някоко лева трябва да я видят дали е стегната, или сам провери. Не съм го правил на такава точно, питай специалист по въпроса.
Не откачай всичко наред, аз само изброих частите на ел системата към двигателя заради светването на онази лампа.
При паленето само две електрически неща могат да променят нещо - клапанът за спиране и електрическия клапан за корекция на момента на впръскване. И свещите, но те не са към горивната система (провери ги все пак).
Този втория клапан е известен още и като ел авансатор. С него заниманията са по-особени. Можеш да контролираш сигнала към него, като вържеш един светодиод и едно съпротивление 1000 Ом последователно на двата му кабела. Ще святка.
А как пали по инерция? Засилваш по баир до около 25 км/ч, и я пускаш на трета скорост, като 10 секунди или повече предварително си пуснал да подгрее. Ако запали веднага, имаш проблем с нещо.
Не откачай всичко наред, аз само изброих частите на ел системата към двигателя заради светването на онази лампа.
При паленето само две електрически неща могат да променят нещо - клапанът за спиране и електрическия клапан за корекция на момента на впръскване. И свещите, но те не са към горивната система (провери ги все пак).
Този втория клапан е известен още и като ел авансатор. С него заниманията са по-особени. Можеш да контролираш сигнала към него, като вържеш един светодиод и едно съпротивление 1000 Ом последователно на двата му кабела. Ще святка.
А как пали по инерция? Засилваш по баир до около 25 км/ч, и я пускаш на трета скорост, като 10 секунди или повече предварително си пуснал да подгрее. Ако запали веднага, имаш проблем с нещо.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Не съм пробвал досега с бутане(теглене) или по инерция, колата стои в гараж и при тия снегове ми е малко сложно.А пък и нали казват че не е добре да се пали така?diesel1.6 написа:
А как пали по инерция? Засилваш по баир до около 25 км/ч, и я пускаш на трета скорост, като 10 секунди или повече предварително си пуснал да подгрее. Ако запали веднага, имаш проблем с нещо.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Не е добре, ако не знаеш как. Само за пробата трябваше. Спри течовете от дюзата, после ще се търси друго.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Ако искаш свържи се с мен,мисля че ще ти реша проблема само по телефона!
Весели празници!
Весели празници!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Смених маркучите по дюзите и теча изчезна, но колата все така не пали! Като въртя на стартер от ауспуха изпушва бяло, това би трябвало да значи че има гориво до цилиндрите, нали така? Сетих се за два случая :1. На едно Рено Канго което не искаше да запали причината беше ЕГР клапан. Установиха го в сервиза на Рено във Враца, след диагностика. Там бяха откачили кабела на ЕГР-а и колата започна да пали, пушеше и нямаше мощност но палеше, сигурно беше влязла в сервизен режим. След смяна на ЕГР-а нещата се оправиха. 2. Един приятел ми каза че на неговата Зафира имал също проблем и с ЕГР-а и след като го сменил започнала да си пали нормално. Започнах да търся къде се намира при мен ЕГР-а, за да му сваля кабела и да пробвам дали ще запали. Оказа се че моят се управлява от вакуум, ако правилно съм се насочил. Прилагам снимки, като въпросът ми е това ли е ЕГР-а при мен и има ли вероятност ако е заседнал в отворено положение това да е причината да не запали? Как да го затапя по лесно- при изпускателните тръби за изгорелите газове или при всмукателния колектор. Достъпа до изпускателните е по лесен но не знам как ще се отвият болтовете, предвид високите температури и ръждата. Сега се сещам че известно време преди да откаже да пали, форда започна да пуши черно на по-високи обороти и като че ли беше позагубил мощност, може ли това да са признаци че ЕГР-а си е бил тръгнал?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
За ЕГР не помня къде е лесното място за изолиране. Аз сложих една ламаринка с формата на фланеца - най-лесно се описва като гарнитура без дупка. Някаква неръждавейка от мифка 0,8 мм или нещо такова. Ухото на фланеца на тръбичката има изрез за вътрешния болт, а не дупка. Това беше малко улеснение. Както се очакваше, ЕГР не пропуска и е стигало да го оставя със запушен със съчма маркуч.
Като ти стане скучно да се забавляваш с ЕГР, ще се прехвърлиш на помпата (и съпътстващата я електроника - при Мк2).
Като ти стане скучно да се забавляваш с ЕГР, ще се прехвърлиш на помпата (и съпътстващата я електроника - при Мк2).
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Аз пък продължавам да твърдя че тази помпа е изцяло механична и монтирането върху нея на допълнително устройство
за корекция на началото на момента на подаване на гориво,по никакъв начин няма да попречи на паленето,стига самия авансатор да не е блокирал във отворено положение,и пак колата ще запали. Който не вярва мога да направя демонстрация
на изправна кола,ще и извадя компютъра,откача датчик колянов вал,умна дюза,МАФ и каквото се сетите още по колата.
Само ще пусна кабел до клапана на помпата и ще запаля колата.Факт е че ще работи твърдо,но ще пали!!!
Поздрави!
за корекция на началото на момента на подаване на гориво,по никакъв начин няма да попречи на паленето,стига самия авансатор да не е блокирал във отворено положение,и пак колата ще запали. Който не вярва мога да направя демонстрация
на изправна кола,ще и извадя компютъра,откача датчик колянов вал,умна дюза,МАФ и каквото се сетите още по колата.
Само ще пусна кабел до клапана на помпата и ще запаля колата.Факт е че ще работи твърдо,но ще пали!!!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта