Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 10 дек 2012, 19:20

От както захладня сутрин след подгряването на първо завъртане двигателя сякаш запалва и като върна ключа угасва. Налага се да завъртя втори, понякога трети път и дори да задържа по продължително стартера за да запали. След това през деня си пали нормално. Проверени дюзи, гнп, компресия, акумулатор, подгряващи свещи. Всичко е ок. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да има идея какво може да е?

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от MapTo_D » 10 дек 2012, 21:56

p.hristov написа:От както захладня сутрин след подгряването на първо завъртане двигателя сякаш запалва и като върна ключа угасва. Налага се да завъртя втори, понякога трети път и дори да задържа по продължително стартера за да запали. След това през деня си пали нормално. Проверени дюзи, гнп, компресия, акумулатор, подгряващи свещи. Всичко е ок. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да има идея какво може да е?
Ами най-нормално е да са свещи, но казваш, че са проверени и са Ок!? Миналата година тук доста се пооплаквахме, че не палят лесно автомобилите, моята лично се оправи след сменени 2 подгревни свещи. Иначе друга идея - въздух в системата. А дюзите как ги проверихте точно ? :roll:

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от Conan_1 » 10 дек 2012, 22:38

Клапанчета за обратна нафта, ако не държат налягане рейла гаси двигателя , провери магнитен клапан _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 11 дек 2012, 06:21

MapTo_D написа:
p.hristov написа:От както захладня сутрин след подгряването на първо завъртане двигателя сякаш запалва и като върна ключа угасва. Налага се да завъртя втори, понякога трети път и дори да задържа по продължително стартера за да запали. След това през деня си пали нормално. Проверени дюзи, гнп, компресия, акумулатор, подгряващи свещи. Всичко е ок. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да има идея какво може да е?
Ами най-нормално е да са свещи, но казваш, че са проверени и са Ок!? Миналата година тук доста се пооплаквахме, че не палят лесно автомобилите, моята лично се оправи след сменени 2 подгревни свещи. Иначе друга идея - въздух в системата. А дюзите как ги проверихте точно ? :roll:
Ами и четирите дюзи за рециклирани в Авел трейд - пловдив...
Conan_1 написа:Клапанчета за обратна нафта, ако не държат налягане рейла гаси двигателя , провери магнитен клапан _friends_
Клапанчетата за обратната нафта са сменени с нови... Кой магнитен клапан да проверя?

Kолега, използвай бутона промени. Не публикувай мнения едно след друго.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от MapTo_D » 11 дек 2012, 10:51

Ами като питате нещо, давайте повече уточнения, биваше да кажеш, че си рециклирал дюзите. Аз съм за свещи - няколко изгорели имаш според мен, като въртиш все едно не пали всички цилиндри и за това задържаш повече ключа, същите симптоми имах, смених 2 свещи, които само затопляха едва едва и се оправи.

p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 11 дек 2012, 18:36

MapTo_D и аз се съмнявам в подгряващите свещи, но вече 2 пъти ходих до МП в Търново и ме уверяват че подгряващите са добре... Дали да не ида и на друго място да ги проверя. Тази сутрин експериментирах и подгрях два пъти с интервал между подгряванията около 30 секунди и запали от първия път с леко задържане на стартера, но не повече от 2-3 секунди

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от ATF » 12 дек 2012, 18:14

Виж си маслото и масленият филтър,почти никой не кара с правилните масла,а това сутрин на студено е от огромно значение!
Ако всичко което ти казаха колегите е наред,свещи,гнп,и тн значи сменяй! Дали в момента не си с някое 10W40? Независимо от марката ако е така не се чуди....тука си имат чудна темичка за маслото виж я...

p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 12 дек 2012, 18:46

Мдаааа, за маслото не съм гледал наистина и май наистина е 10W40. Ще проверя и това и ще видим има ли резултат.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от HACKO » 12 дек 2012, 23:12

ATF написа:Виж си маслото и масленият филтър,почти никой не кара с правилните масла,а това сутрин на студено е от огромно значение!
Ако всичко което ти казаха колегите е наред,свещи,гнп,и тн значи сменяй! Дали в момента не си с някое 10W40? Независимо от марката ако е така не се чуди....тука си имат чудна темичка за маслото виж я...
Това не е сериозно, колега ATF, не подвеждай човека.
1во, не сме зад полярния кръг;
2ро, човека казва че не пали, а не че стартера върти бавно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от Conan_1 » 12 дек 2012, 23:40

За тоя двигател маслото е 5В30 , с по гъсто върти тегаво и триенето на сухо след старт е за по-дълго. Смени го следвашият път с 5-30 или 5-40. Свещите трябва да са еднакви не 2-3 вида , проверил ли си да са или не?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

focus-nick
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 27 авг 2011, 08:30
Модел на автомобила: Focus Turnier 1.8 TDCI Ghia 2002
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от focus-nick » 14 дек 2012, 17:31

Имам същият проблем от миналата зима (първа за мен с фокуса). Тази сутрин едва запали, въпреки че темп. беше само -4гр., а съм му "капнал" към 6-7% бензин в дизела.
Къде в Пловдив да отида за проверка на свещите? И с какви препоръчвате да ги сменя, ако проблемът е в тях? Знаете ли цена?
Благодаря.

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от ATF » 14 дек 2012, 17:33

Conan_1 написа:За тоя двигател маслото е 5В30 , с по гъсто върти тегаво и триенето на сухо след старт е за по-дълго. Смени го следвашият път с 5-30 или 5-40. Свещите трябва да са еднакви не 2-3 вида , проверил ли си да са или не?
Ами ето явно се само аз мисля,че маслото е важен елемент! Особено при -21,22C и когато производителят казва 5W30,моите уважения към НАСКО,но всеки сам решава! Винаги можем да побългарим ситуацията но това не е решение! Не мисля,че го заблуждавам някой а казвам...Маслото е важен елемент от вашият автомобил не го подценявайте!!! :!:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от HACKO » 14 дек 2012, 17:37

Важен елемент да, но не може да бъде причина да не пали или да пали трудно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 14 дек 2012, 21:12

Да продължим с темата, днес ходих да проверя на друго място свещите и се оказа че една не работи ИЗОБЩО... утре ще я сменя и ще ви кажа какъв е ефекта!!!

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от MapTo_D » 14 дек 2012, 21:21

p.hristov написа:Да продължим с темата, днес ходих да проверя на друго място свещите и се оказа че една не работи ИЗОБЩО... утре ще я сменя и ще ви кажа какъв е ефекта!!!
Ще е много по-добре от преди поне според мен, можеше и 4те комплект да ги смениш, но там вече сам си решаваш, при цена около 25лв. на свещ са си спестени 75лв от една страна, от друга може и другите скоро да изпушат, а може и още 5 години да изкарат... Цената е за колегата по-горе който пита, за марка - от моята свалиха BERU, сложихме същите такива.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от Conan_1 » 14 дек 2012, 22:09

Вземи си Искра - най евтини са а другият ми ескорт до сега 3 години с тях е и не е мръднал. Иначе аз съм с бош от англия ги взех и до сега не е имал проблем да пали и на -21 мин зима на вилата сутринта ! _friends_ Мини си акумулатора на товарна вилка за стойности и виж електролита как му е _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от GAZ66 » 15 дек 2012, 12:04

2007 г си купих Искра Словенски 4 бр за 29 лв. до 20011г нямах проблеми и накрая колата я дадох на вторични с тях.Сега за този Форд се замислям дали да не си купя пак .
Няма утре,всичко е днес.

p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 16 дек 2012, 20:14

Значи смених подгревната свещ и сега пали, обаче за около 3-4 секунди и след това падат оборотите и угасва ако не му подам мааалко газ колкото да държи около 1000 оборота за около 4-5 секунди. След това отпускам педала и си държи оборотите. Някакви идеи защо може да се получава това? Пречи ли че подавам газ макар и малко като запали? И това се получава само на първо палене при студен двигател, иначе си пали нормално.

p.hristov
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 10 дек 2012, 18:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.8 TDCI 115hp
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от p.hristov » 08 фев 2015, 21:27

След доста ходене по мъките се оказа, че стартера е зацапан(по точно колектора на ротора) и едната четка не прави добър контакт. След профилактика на стартера пали от раз и реално не я бях чувал да върти така. Така че ако някой има подобен проблем да проверява и стартера. На мен в МПФ на диагностика ми казаха че въртял добре ама се оказа че не е точно така.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Трудно първо палене на студено Фокус 1.8ТДЦИ

Мнение от specialista » 08 фев 2015, 21:43

А сега гасне ли след 5 секунди?
И в двата случая няма нищо общо стартера!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта