Страница 1 от 1

Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 22 дек 2012, 20:22
от rad4o
Хора каква е тази клапа и за какво се използва това нещо и дали може ако не работи клапана да си върви спокоино колата...?

Re: Въпросче за трабата за въздушния филтер..

Публикувано: 22 дек 2012, 20:39
от DigiPro
Според мен, когато е ниска околната температура смуче топъл въздух покрай двигателя, а иначе си взема отвън. Нещо подобно имах на първата Фиеста 1,1 моноинж.

Re: Въпросче за трабата за въздушния филтер..

Публикувано: 22 дек 2012, 20:50
от diesel1.6
Клапа за топъл въздух от колекторите на колата. Икономисва малко гориво в студено време.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 22 дек 2012, 21:59
от S_C
Изключителна рядкост е тази клапа да работи.На Сиерата ми беше спукана и помня,че един ден специално рових в моргата да намеря работеща и...не намерих.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 10:20
от diesel1.6
Аз съм имал две и двете бяха здрави. Но тъй като карам предимно извън града това топлене през първите 15 минути не ме интересува и не следях за правилната работа на това нещо. Полезна хитрина е.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 10:45
от rad4o
Тая клапа е напълно безполезна ,защото в двигателя трябва да влиза студен въздух!
Нали затова се слагат спортни филтри които да дърпат студен въздух отвън...
Тва най много на един резервоар от 50 литра да ти икономисва силно казано 1 литър.. :D
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 11:16
от diesel1.6
Работи когато двигателят е студен. Вече не помня как се управляваше.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 13:11
от rad4o
Обаче не е да ти улеснява да запалиш при студено време......

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 18:31
от HACKO
Да това е клапа за да взема топъл въздух от пространството до колекторите. Подобрява работата на мотора при ниска околна температура и му. Няма да коментирам дали е полезна и ползата от така наречения "спортен филтър", но я има във всички коли, значи има защо да е сложена.
Конкретно на този мотор се задейства със вакум, и ако херметичността на вакума е нарушена, което се случва често в накрайниците на пластмасовите тръби, става мазало, оборотите на мотора полудяват.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 18:47
от rad4o
На мойта кола съм махнал тея трабички и клапата не работи обаче двигатела и при -20 до сега не е давал проблеми.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 23 дек 2012, 22:56
от S_C
Определено има полза от тази джаджа.Този вакуум обикновено е свързан с този за празния ход и клапата се отваря/затваря според работата на обогатителя за празния ход (т.нар. смукач).Като се върне смукача, вече си взима въздух отвън.

Re: Въпросче за тръбата за въздушния филтър..

Публикувано: 24 дек 2012, 10:35
от diesel1.6
rad4o написа:Обаче не е да ти улеснява да запалиш при студено време......
Не, няма никакво значение. Има значение за тръгването в студено време -- след 30 секунди работа на двигателя започва да помага. Ако е счупена, просто не го прави, и не пречи. Проблем може да е само неплътност и смученето на въздух, както каза Наско.
Не ми напомняйте за тези старите коли, че като вдигна някой капак и видя пълната до ръба тенжера с черва ме хваща носталгия.