Страница 1 от 1
обороти
Публикувано: 16 яну 2013, 17:53
от adrian_m
Здравейте колеги!
Колата ми е Фокус 1.4 16 V бензин.
На какво се дължи това явление при студен мотор след запалване 1100 оборота при недобре загрял двигател оборотите са между 1000 и 900 при по рязко натискане на спирачката се увеличават пак до около 1000 - 1100 за кратко и пак се връщат около 900 и при добре загрял мотор държи около 850.
Re: обороти
Публикувано: 16 яну 2013, 19:57
от иво г. иванов
Първото и третото явление са абсолютно нормални. Все пак в автомобила има достатъчно ел. компоненти,
които сработвайки заедно подпомагат работата на механичните елементи. Или иначе казано датчици и
сензори като МAF, MAP, WSS, ламбда- сонда, подавайки физични и химични данни към ЕЕС- блока/ компютъра/,
подпомагат двигателя да работи правилно в различни условия. Интерес буди второто ти обяснение за връзката м/у
спирачките и оборотите. За да ползваш рязко задействане на спирачки, явно се движиш на някоя предавка.
Е, добре на коя скорост автомобила ти поддържа 900- 1000 об/м, пък и висока скорост за рязко спиране. И всичко това
при все още студен мотор.
Признавам, че нямам обяснение. Ако пък всичко това се случва на място, не в движение, дали е възможен проблем
със сервоусилвателя?
Виж, ако става въпрос за съединителя, той влияе на оборотите. Остави я сутрин да ги свали поне до 950- 1000
и тогава тръгвай, но не я изрязвай на малките предавки докато е още студена.
Re: обороти
Публикувано: 17 авг 2013, 19:32
от iavorski
Колеги, имам същия проблем - при натискане на спирачката / и по-точно при отпускането и / оборотите за момент се качват от 900 до към хиляди и след това се успокояват. Ефекта се наблюдава само при реално ползване на колата в движение / ако на неподвижна кола се натисне спирачка оборотите не мърдат /.
Едно време сервото на спирачките беше вързано с вакуума в всмукателните колектори ама ми се струва че новите коли не ползват същата схема на серво?!
П.П. Ама съм и аз - двигател 1.6 тдци 2005 109 кончета / на Пежо /.
Re: обороти
Публикувано: 16 окт 2013, 15:35
от mitko1962
Колеги, при спиране когато се изключи от скорост, оборотите падат малко повече от нормалното и за секунда се усеща претрисане и оборотите се вдигат до нормалната стойност. Не винаги го прави. Понякога и няколко дена не се случва, но е дразнещо. Някои казват,че може да е от сервото, други от стъпковото моторче. На диагностиката показва, че двигателя работи идеално и не дава никакви грешки. Някой ако може да даде мнение. Как може да се провери дали смуче от някъде въздух?
Re: обороти
Публикувано: 16 окт 2013, 20:21
от Junkata
Моят фокус го прави този номер само когато съм свалял акумулатора, и то докато загрее за първи път, след това вече не съм забелязал да сваля обороти под нормалните. В движение при изключване от скорост са дори над хиляда, след намаляване на скоростта постепенно падат и чак когато напълно съм спрял тогава стрелката заспива на първата черта под 1000 така както са на място. Имал съм кола която смуче въздух от тръбата към сервото, освен че се влошава работата на мотора - високи обороти на студен и гаснене на загрял двигател/тъй като този въздух не е преминава през дебитомера и не отчетен/, педала на спирачката се втвърдява чувствително и спирането става трудно.