Страница 1 от 1
Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 26 фев 2013, 20:35
от Paranoid
Здравейте, имам следния проблем: сутрин на студен двигател колата притриса, пуши синкав пушек,оборотите играят и разхода на студен двигател е много висок. След като загрее всичко се оправя! Дюзите и помпата са свалени и тествани на стенд. Всичко е наред. Всички датчици са сменени с нови и отново прави този проблем! Правена е диагностика на студен двигател в няколко сервизи от Мото Пфое през Дизел Център София и още няколко сервиза. Никъде не показва грешки, а проблема си стои! Накрая майсторите единодушно стигнаха до извода за софтуерен проблем! Въпросът ми е имали други възможности, които могат да породят този проблем и ако не, какво може да се направи? Става дума за колата от подписа.
Всяко мнение е много важно за мен. От 3-4 месеца се боря с този проблем и напредък никакъв.
Благодаря предварително!!!!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 26 фев 2013, 20:53
от niki85
Здравей, колега!
Как стои въпросът с подгревните свещи? Проверявани ли са? Дори и при една заминала е възможно да се появи проблем, подобен на този, който е изразен най-ясно в студени дни и сутрин.
Бих те посъветвал да си свалиш и погледнеш в какво състояние е ЕГР-ът ти. Ако е запецнал в някакво полуотворено положение, същп е възможно да е причина за проблема.
Тампоните на двиагтеля/ ск. кутия здрави ли са?
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 26 фев 2013, 21:57
от Paranoid
Подгревните свещи са сменени. Тампоните на скоростна кутия у двигателя са здрави. Само един от горе в дясно на двигателя е напукан, но слабо и не вярвам пушенето и играта на оборотите да е от него. Относно ЕГР-ът не съм се сетил за него. При следващото посещение на бокса ще се провери!
Горивния филтър е оригинален от Мото Пфое и е на 5000 км. Въздух не влиза в горивото, или дори да има някое мехурче е мноооого малко! Друго не се сещам за сега.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 26 фев 2013, 22:34
от Nebhotep
Няколко възможности според мен:
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 27 фев 2013, 15:37
от ATF
Nebhotep написа:Няколко възможности според мен:
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
По конкретно от това здраве му кажи! Даже отиди с такъв списък при тъпъните от мото пфое или дизел сервиз за да им дадеш жокер...
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 27 фев 2013, 16:54
от Paranoid
Nebhotep написа:Няколко възможности според мен:
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
Преди малко се върнах от мото пфое и софтуера е последния възможен калибриран.
Вода в горивния филтър проверено и отпада.
Беше направен тест с нови датчици. Пак го има и това отпада.
Остана да проверя останалите точки и ще пиша когато имам резултат.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 27 фев 2013, 18:37
от canevplamen
Колко време след запалване на двигателя пуши и притриса??При мен е така -в студеното при запалване, но не повече от 20-30 сек.,после се изчиства всичко,и аз какво ли не правих и не сменях- писна ми и така я карам.А разхода в студа няма как да е нисък.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 02 мар 2013, 10:02
от Paranoid
Ами колко време? Много е относително. понякога е точно като при теб 20-30 сек. Друг път е докато стигне към 70 градуса температурата на двигателя. Хм сега нямам финанси но след като проверя нещата от списъка ще пиша за отзиви.
И една бележка или не знам какво точно е: След като гледах по Нешанъл джиографик как се ремонтират дюзи команрейл се убедих че тук в БГ няма кой да ги оправя, независимо какви стендове и техника има!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 02 мар 2013, 14:30
от Paranoid
Нещо, което ми направи впечатление от днес и може да е важно!
Запалих колата и отидох до аптеката, докато стигна колата си пуши и тресе прилично. Аптеката е на около километър може и да няма. Взех разстоянието за около 5 мин. Купих каквото купих и паля я да се прибера, колата вече не пуши не тресе. Това беше странно!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 02 мар 2013, 18:53
от DTM
Колега с каква горивна система е C-Max-а? Deplhi или Siemens...
По-принцип изглежда на неработещи подгревни свещи, но се получава така когато е доста по-студено от сега.
При тези температури, ако е от свещи ще притриса за няколко секунди и ще се стабилизира.
Къде проверявахте инжекторите и помпата? Тези които проверяваха, запознати ли са с ''мурафетите'' на тази горивна система, защото всяка си има определени симптоми, които говорят за потенциален проблем. Но проявяващ се само в определен момент.
При стендоването, различните показатели могат да помогнат за посоката на проблема въпреки, че са в границите които посочва производителя.
Също така е добре колата, да бъде тествана в движение, за да могат да се видят "живи данни".
Всяко тестване на място може да не доведе до очаквания резултат.
На мен лично ми прилича на неправилно работещ инжектор. Но съществува и възможност компютъра да си губи кода на някой инжектор.
Тогава компютъра управлява инжектора с някакви параметри по подразбиране, тъй като не знае точно този инжектор с какви параметри е..../това е най-образно казано/.
Компютъра се опитва да компенсира работата на този цилиндър с корекции във времената на впръскване, т.е. така наречената адаптация.
Следи работата на мотора, на всеки цилиндър по отделно на базата на детонации и т.н.
В даден момент, ако инжектора е наред т.е. няма големи отклонения в параметрите му, компютъра успява така да го управлява, че двигатела започва да работи доста добре, но не перфектно.
Пиша това на базата на предположения, като възможен вариант.
На мен ми се е случвало при подмяна на софтуеър, да омажат кодовете на инжекторите. Колата палеше и работеше, но голяма мъка беше. Пуши синьо, тресе, не знае къде се намира. След определено време работа на място се стабилизира и почти се оправи. Така успях да мина около 350км от Хасково до Варна.
Извинявам се за отклонението, но споделям само.
Щом е толкова сигурно, че не е горивната система нещо бърка правилната работа на мотора. Намери добър диагностик, да се премерят показанията на жизнено важните за работата на мотора датчици. MAF, MAP, IAT, сензорите на коляновия и разпределитените валове, датчик за температурата на главата т.е. антифриза и т.н.
За София не мога да помогна, нека колегите споделят в кой сервиз не са измамници. Защото, ако започне да се сменя наред, няма да му излезе края.
Желая ти успех и скорошно намиране на проблема.
Колата ти е много запазена и изглежда перфектно, гледам че се грижиш добре за нея

.
Поздрави!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 03 мар 2013, 10:57
от Paranoid
Изключително много благодаря на всички за изчерпателните отговори! Ще започна по етапно да проверявам всичко изброено от вас и когато имам някакъв резултат ще пиша в тази тема!
Благодаря още веднъж!!!!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 08 мар 2013, 22:25
от crackpot
акумулатора в какво състояние е .тези коли са много капризни от към ток.като почне да си отива акумулатора и почват да правят мизерии.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 09 мар 2013, 13:04
от specialista
Paranoid написа:Изключително много благодаря на всички за изчерпателните отговори! Ще започна по етапно да проверявам всичко изброено от вас и когато имам някакъв резултат ще пиша в тази тема!
Благодаря още веднъж!!!!
В момента се боря със този проблем на един Фокус.Ако постигна успех ще пиша в темата.Мисля че съм го открил(само мисля за сега)проблема,но докато не върна всичко на място и не запаля е само надежда за успех!
Поздрави!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 12 мар 2013, 23:34
от Paranoid
Надявам се да го откриеш! И ще чакам да видим какво се е оказало

Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 13 мар 2013, 01:18
от opex
Прави го когато е студен докато загрее? А какво е това, което казва, че е се е затоплил/загрял? И го изключете. Симулирайте му че му е студено. Ако е датчик на охл. теч. бутнете му буксата в датчик потопен в студена вода отстрани. Примерно.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 13 мар 2013, 21:19
от nasko-g
Искам да попитам Paranoid сега като се позатопли времето продължава ли да ти прави проблеми.Защото аз имам същия проблем с моята.Цяла зима прекъсваше и предърпваше докато позагрее малко.Сега като се стопли почти всички проблеми изчезнаха.Иначе и аз ше следя темата да разбера какъв е проблема.Успех.
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 13 мар 2013, 21:53
от Paranoid
Ами и при това топло време прави проблема отново. След първо палене отново притриса и пуши, но много по кратко. Притриса по по-различен начин. Някак си по-къси притрисания и пушенето бързо отминава!
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 14 мар 2013, 11:09
от crackpot
Моторите ви френски ли са или фордовските.ако са френските си проверете потенциометъра на турбината дали е наред
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Публикувано: 15 мар 2013, 19:00
от Paranoid
Да мотора е Френския! Поне моя де.
Дано specialista скоро има развитие при него и драсне някое мнение.