Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Въпросът е ясен. 2 коня отгоре, обер дъзата, датчика за перките, турбината, ЕГР-а, масления охладител и конзолата на масления филтър. За скоростите жилата, и лагер-помпата. И има ли причина да не може да се присади двигател от МК2 на МК1?
Благодаря за вниманието
Благодаря за вниманието



- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Не би трябвало да има причина, може би малко по управлението на мотора,- електрониката. Но този мотор и без електроника трябва да работи. И някои други дребни детайли, но преодолими според мен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Обер- какво?! 
Май няма съществени разлики. Можеш и да кръстосваш като сменяш колекторите и нещата около тях. Ако сложиш помпата от Мк2, ще трябва и електрониката му изпод жабката или от подходяща друга кола (ескорт), ако съществува такава.
Мк2 помпата без електроника не ще да върви, ако не броим хабенето на нафта и влаченето за вървене. Но може да се сложи помпата от другия вид, или от друга подходяща кола.

Май няма съществени разлики. Можеш и да кръстосваш като сменяш колекторите и нещата около тях. Ако сложиш помпата от Мк2, ще трябва и електрониката му изпод жабката или от подходяща друга кола (ескорт), ако съществува такава.
Мк2 помпата без електроника не ще да върви, ако не броим хабенето на нафта и влаченето за вървене. Но може да се сложи помпата от другия вид, или от друга подходяща кола.
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Само да допълня, че последните дизели на мк1 (май само комби варианта) ги дават на доста места че са и те 90 к.с. Иначе цялата електроника за умната дюза и за ГНП трябва да се прехвърли, иначе не може да не стане.
П.С. наскоро един колега си смени 2.0 зетек от Мондео мк2 с 2.5 V6 пак от мк2, прехвърли цялата инсталация от донора, даже и климатроника си прехвърли, и всичко си работи като оригинално!
П.С. наскоро един колега си смени 2.0 зетек от Мондео мк2 с 2.5 V6 пак от мк2, прехвърли цялата инсталация от донора, даже и климатроника си прехвърли, и всичко си работи като оригинално!
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
А разликите в помпата какви са? Най-лошото при мен е че на новия двигател са му изязали буксата на помпата. Клапан авансатора от към радиатора го има, потенциометъра е същия. Останаха още три кабела на новата помпа, единия отива за клапана който спира горивото. Клапана който се намира между ГНП-то и блока на МК1 същата работа ли върши каквато върши това което е накрая на другите два кабела? (на новия двигател има пластинав задната част на помпата и нищо не мога да видя)



-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Каква помпа слагаш и каква махаш? Мк2 на мястото на Мк1 ли? Най-добде е да покажеш на снимки и двете, може да изровиш от интернет. Ако слагаш Мк2 съм почти сигурен, че трябва и електронен блок за да го вържеш към датчика на КВ, дюзата, потенциометъра и ел клапана за аванса. Добрата новина е, че може да тръгне без да търсиш и имобилайзер и ключ.
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
От мк2 на мк1. Потенциометъра и аванса ги имат и двете помпи. Дали за аванса играят други сигнали е под въпрос. Мк1 също има електроника, но няма умна дюза. Въпроса е дали да се мъча да лъжа помпата която идва с новия двигател или да си сложа от счупения двигател.



- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
За да се спрат спекулациите,казвам че помпите и управленията им са различни!!!
Поздрави!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Ще помоля модераторите да изтрият последния пост на колегата специалиста, не носи никаква полезна информация. Благодаря!



- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
аз, до колкото имам впечатления...ако той не знае кое как трябва да пренесеш..значи никой не знае...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Явно колегата или не знае или не иска да каже! И в двата случая не ми помага, закоето ще съм му безкрайно благодарен ако не спами в темата.S_C написа:аз, до колкото имам впечатления...ако той не знае кое как трябва да пренесеш..значи никой не знае...



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
От това по-голяма помощ, освен да дойде да ти го монтира. След като управлението е различно а ти нямаш управление за новия д-л, нещата са ясни. Или монтираш новия мотор с твоята помпа или присаждаш управление като за новия. >:D<:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
methodboy написа:Явно колегата или не знае или не иска да каже! И в двата случая не ми помага, закоето ще съм му безкрайно благодарен ако не спами в темата.
methodboy написа:Въпроса е дали да се мъча да лъжа помпата която идва с новия двигател или да си сложа от счупения двигател.
Според мен отговора е достатъчно ясен и категоричен - новият двигател няма да работи със старата помпа. Не познавам specialista, но смятам, че е прав и разбира след като доста колеги жертваха по един резервоар нафта да отидат на място при него и да им оправи колите.specialista написа:... казвам че помпите и управленията им са различни!!!
Моля колегите модератори да изтрият моето мнение след ден-два.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Новият двигател ще работи със старата помпа, доколкото се разбира, че се слага Мк2 двигател на мондео Мк1.
Мк1 има ли датчик за положение на КВ? Ако има, може да се пусне помпа от Мк2, ако няма - трябват снимки на мястото на монтаж на въпросния за да се мисли нататък. Аз не виждам голяма полза от Мк2 помпа, ако не броим минимално улеснения ремонт. От друга страна, не знам коя от двете е по-малко капризна към малки или големи механични замърсявания. На моя кола с Мк2 помпа се замърси клапанът за корекция на предврението, електрическия. Мк1 не съм разглеждал изотвътре, домързя ме да сваля една такава като имах кола на вторични.
Електронните блокове за Мк2 помпа се намират лесно. И за нищо друго не стават по нашите земи, не са особено ценни.
Във връзка с предните няколко мнения - че са различни помпите е ясно кажи-речи от първото мнение
И да го пишем десет пъти, полза никаква.
Мк1 има ли датчик за положение на КВ? Ако има, може да се пусне помпа от Мк2, ако няма - трябват снимки на мястото на монтаж на въпросния за да се мисли нататък. Аз не виждам голяма полза от Мк2 помпа, ако не броим минимално улеснения ремонт. От друга страна, не знам коя от двете е по-малко капризна към малки или големи механични замърсявания. На моя кола с Мк2 помпа се замърси клапанът за корекция на предврението, електрическия. Мк1 не съм разглеждал изотвътре, домързя ме да сваля една такава като имах кола на вторични.
Електронните блокове за Мк2 помпа се намират лесно. И за нищо друго не стават по нашите земи, не са особено ценни.
Във връзка с предните няколко мнения - че са различни помпите е ясно кажи-речи от първото мнение

- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Ето това е готин отговор.diesel1.6 написа:Новият двигател ще работи със старата помпа, доколкото се разбира, че се слага Мк2 двигател на мондео Мк1.
Мк1 има ли датчик за положение на КВ? Ако има, може да се пусне помпа от Мк2, ако няма - трябват снимки на мястото на монтаж на въпросния за да се мисли нататък. Аз не виждам голяма полза от Мк2 помпа, ако не броим минимално улеснения ремонт. От друга страна, не знам коя от двете е по-малко капризна към малки или големи механични замърсявания. На моя кола с Мк2 помпа се замърси клапанът за корекция на предврението, електрическия. Мк1 не съм разглеждал изотвътре, домързя ме да сваля една такава като имах кола на вторични.
Електронните блокове за Мк2 помпа се намират лесно. И за нищо друго не стават по нашите земи, не са особено ценни.
Във връзка с предните няколко мнения - че са различни помпите е ясно кажи-речи от първото мнениеИ да го пишем десет пъти, полза никаква.
Има датчик за положението на коляновия вал. Това че са различни ми стана ясно преди колегата специалиста да си напише поста, въпроса е има ли как да се излъжат. И ако да как. Имам два двигатела един мк1 счупен два зъба на коляновия вал прескочили, здрава ГНП, втория двигател мк2 работещ но с нарязани кабели на ГНП-то, имам и още една работеща ГНП от мк2. Както и да е помпата от МК1 отива на двигатела от мк2, както и турбото, фланеца на термостата с всичките му карантии, охладитела на маслото и още малко анджаклами покрай него и остана само да го монтирам. И не мога да отида при колегата да ми я монтира понеже съм на 5 резервуара разстояние. Благодаря на отзовалите се и най-вече на diesel1.6.



-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
За да е пълно забавлението, все пак изпрати една помпа на специалист по избор (свежда се до един наличен във форума
) да поврътка болтчетата и да я провери и нагласи.
Турбото и колекторите може би няма нужда да сменяш. И ще има нагласа на захвата към ауспуха.
Мк2 помпата, която аз имам се свързва с два кабела към ЕКУ за управление на електрическия клапан за аванса от предната страна, друг не трябва да има, с три черни еднакви към клапана пуск-стоп, и три за потенциометъра. Само тези черните са загадка но с някой чук или подобен инструмент като отвориш клапана пуск, вътре се виждало как да се свърже 12 В вместо кодираните сигнали на имобилайзера. При потенциометъра има маса (специална - за датчиците), изход и 5 В захранване. ЕКУ/управлението на двигателя иска да се свърже датчика на КВ ако съответства на този на Мк2, потенциометъра, температура на двигателя и МАФ. Първото е задължително.
Сякаш Мк1 помпа е по-лесно.

Турбото и колекторите може би няма нужда да сменяш. И ще има нагласа на захвата към ауспуха.
Мк2 помпата, която аз имам се свързва с два кабела към ЕКУ за управление на електрическия клапан за аванса от предната страна, друг не трябва да има, с три черни еднакви към клапана пуск-стоп, и три за потенциометъра. Само тези черните са загадка но с някой чук или подобен инструмент като отвориш клапана пуск, вътре се виждало как да се свърже 12 В вместо кодираните сигнали на имобилайзера. При потенциометъра има маса (специална - за датчиците), изход и 5 В захранване. ЕКУ/управлението на двигателя иска да се свърже датчика на КВ ако съответства на този на Мк2, потенциометъра, температура на двигателя и МАФ. Първото е задължително.
Сякаш Мк1 помпа е по-лесно.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
Явно трябва да ти пиша цял ферман за да разбереш ,че щом колата е МК1 трябва да сложиш на мотора помпа за МК1,и обратното,ако клата е МК2 сложи на мотора помпа за МК2.Казах вече че са различни и управленията както механичните така и контролера(компютъра) са различни. По прецизната помпа говоря чисто технически за по-добра центровка в динамичен режим е тази на МК2. Причините са че има "умна дюза" и постоянно прави корекции на аванса.Иначе моторите си ги менкай както си искаш но не и помпите.Ако пък искаш сменяй инсталацията и " компютъра" т.н.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
За да разбере, ще трябва да го напишеш ако имаш време и желание. По-лесно е да е накратко.
Помпите се знае, че са различни, очевидно е, и си вървят със съответната електроника. Той в купето си има електрониката на Мк1, има ли нещо от останалата част на двигателя от Мк2, което ще попречи да сложи оригиналната помпа? Формата на колекторите и разликата в турбото е едното, но ако променят нещо, то ще е минимално. А и човекът ще си слага старите колектори - Мк1.
Значи става блок и глава Мк2, ГНП Мк1, управление на двигателя (ако има) Мк1 оригиналното, колектори, турбо и връзка към ауспуха Мк1 оригиналните. Пропускаме ли някакви пречки?
Помпите се знае, че са различни, очевидно е, и си вървят със съответната електроника. Той в купето си има електрониката на Мк1, има ли нещо от останалата част на двигателя от Мк2, което ще попречи да сложи оригиналната помпа? Формата на колекторите и разликата в турбото е едното, но ако променят нещо, то ще е минимално. А и човекът ще си слага старите колектори - Мк1.
Значи става блок и глава Мк2, ГНП Мк1, управление на двигателя (ако има) Мк1 оригиналното, колектори, турбо и връзка към ауспуха Мк1 оригиналните. Пропускаме ли някакви пречки?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
И после кой ще му храни децата ? Някои работи не са за ентусиасти, а за мислещи, и разсъждаващи, технически грамотни хора.diesel1.6 написа:За да разбере, ще трябва да го напишеш
П.С.- И да няма обидени сега.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разлики при дизеловите двигателите на Mondeo mk1 и mk2
E ние, кой...
Помпите в парцал и при него, дори от Англия, Франция или още по-далече! Твоята кола нали е такъв частичен хибрид с двигател Мк2 с турбо и колектори Мк1 - зз подобно нещо си пишем.
Помпите в парцал и при него, дори от Англия, Франция или още по-далече! Твоята кола нали е такъв частичен хибрид с двигател Мк2 с турбо и колектори Мк1 - зз подобно нещо си пишем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта