Страница 1 от 1
fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 06 мар 2013, 17:41
от kabalo86
Колата е фиеста 98 година 1.8 дизел
Наскоро закупена стария собственик ми каза че могло от нещо под лоста на скоростите да е проблема
С всичко друго съм се занимавал по кола ,но не и с това някой идея какъв е проблема...
Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 06 мар 2013, 20:12
от essex
Ако е с щанги ( не с жила) може да иска регулиране

играл съм си 1 час за да си регулирам

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 08 мар 2013, 10:48
от Меси
Какво значи не влиза ? Хърка при влизане от 4-та на 5-та.
На 5-та се самоизключва.На другите предавки как включва ???
Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 08 мар 2013, 20:12
от OgiDogi
essex написа:Ако е с щанги ( не с жила) може да иска регулиране

играл съм си 1 час за да си регулирам

А ако е с жила, вероятно има изпаднало уплътнение към ябълката на селектора и просто ходът на жилото не е достатъчен, за да го премести за 5-а.
Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 08 мар 2013, 20:23
от kabalo86
щанги е гледахме я на канал прещтраква дори в скоростната кутия май тя е пътник
Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 08 мар 2013, 20:34
от paci
Отвиват фиксатора на 5тата убедени, че това е пробка и по този начин прецакват 5та.
Нека някой кадърен човечец да свали капака и да види какво е положението.
Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 08 мар 2013, 20:36
от kabalo86
тоя фиксатор го гледах ........пробвах се да го натегна или развия никакъв шанс навит си е докрай и си седи така като че ли никога не е пипаан
а той просто докрай ли трябва да е навит или се регулир?
Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост
Публикувано: 08 мар 2013, 21:45
от OgiDogi
paci написа:Отвиват фиксатора на 5тата убедени, че това е пробка и по този начин прецакват 5та.
Нека някой кадърен човечец да свали капака и да види какво е положението.
На един Seat Cordoba ей така решил човекът да му проверява маслото и вместо една пробка с шестограм, развил един от няколко болта с Torx (фиксатора за задна). Като видял, че дупката е малка за проверка и доливане на масло, го завил обратно и даже го затегнал толкова, че като разцепих кутията - вилката беше изкривена, защото естествено е пропаднала и не е уцелил отвора за фиксатора. Пробвах на място да я намествам, ама можех само с малкият пръст да бръкна през пробката и да подбутвам вилката и се наложи да я дърпаме до сервиза. Може някой такъв "всезнайко" да е проверявал маслото на кутията преди време и ситуацията да е сходна. Гарантирано оправяне в такъв случай - в сервиз и кутията на части върху операционната маса, всичко останало е "дано да стане".
П.П. Фиксаторът е болт с шийка - навива се до край в корпуса, а шийката влиза в отвор на вилката, която мести зъбното колело и синхронизатора. Ако развиеш болта, вилката пропада и излиза от канала на пръчката, която я бута напред-назад. Ако е била включена съответната предавка по време на интервенцията - голям проблем, при включване на първа и пускане на съединителя кутията може да си замине скоропостижно, дали счупен вал или изронени зъбни колела ако не и пукнат корпус. Вероятно, затова на VAG кутиите от малко преди 2000 г. (може би от 1997) имат един пластмасов фиксатор на селектора за скоростите - натиска се лоста като за 1/2 , фиксаторът се бута и завърта, за да не се извади. Тогава вече може да се работи по кутията.