Страница 1 от 1

неравномерно подаване на газ при Ескорт

Публикувано: 17 окт 2006, 20:36
от juliex
Здравейте колеги,
Карам Ford Escort Ghia, 1993, 1.4 mi бензин. Имам следния проблем – неадекватно подаване на газ. Най-осезаемо се проявява в режим на празен ход, когато колата или гасне или държи 2000-3000 оборота. Същия номер прави и при нискя скорост (до 30км/ч), понякога направо върви сама и се налага да я карам на спирачка, друг път гасне и паленето става единствено с неколкократно “помпане” на педала на газта. Високия разход на гориво (14-15/100 на градско) ми е най-малкия проблем. На извънградско (натварен 90-100км/ч) разхода е нормален 8/100, но симптома пак се провява при ускоряване. В елементарна ситуация за изпреварване тази кола ме е изправяла на нокти и ако ви кажа, че не изпреварвам с нея няма да ви излъжа.
Обиколил съм доста сервизи, правили са по нея какво ли не – смяна на инжекциона, чистене на същия и моторчето за празен ход, смяна на свещи, релета на бензинова помпа, температурен датчик,изкуствено вдигане на оборотите и какво ли още не. Специалистите от Бош и направиха по 1 компютърна диагностика и щяха да ми сменят потенциометър на дроселовата клапа и няколко други датчика, но всичко излизаше към 400лв, а не ми се даваше гаранция, че след смяната на това колата ще работи нормално. Няма да продължавам въпроса ми е такъв – съвети всякакви приемам и ще ми бъдат от полза, но даже снимки да ми пратите не мога да се оправя. Ако някой от вас може да помогне – да види колата ако може да направи нещо или поне да каже какво и е и като отида в сервиз да инструктирам майсторите какво да правят. Предлагам съответното за труда заплащане ако някой много се опъва – почерпка!

Публикувано: 17 окт 2006, 22:04
от ivo9180
Може би отнякаде смуче въздух Най вече от сервото или маркуча от него до смукателните тръби

Публикувано: 17 окт 2006, 22:17
от juliex
ivo9180 написа:Може би отнякаде смуче въздух Най вече от сервото или маркуча от него до смукателните тръби
Да, това ми каза и един преподавател по ДВГ. В първия сервиз, където поисках да прегледат това отговора беше отрицателен и ме насочиха към проблем в бензиновата помпа - подавала ниско налягана и затова дигнаха оборотите.

Публикувано: 17 окт 2006, 22:41
от J6B
ламбда сонда имаш ли ,как е.Центровката как ти е,с какви клапани си..

Публикувано: 18 окт 2006, 00:14
от juliex
J6B написа:ламбда сонда имаш ли ,как е.Центровката как ти е,с какви клапани си..
Имам ламбда сонда. При диагностиката даде "твърде богата смес" - това се изписа на монитора на компа, но не се насочиха към нея, а към потенциметъра на дроселовата клапа. Във форума четох, че колата може да работи и без него, трябва да загрява по няколко минути и се отразява само върху динамиката на двигателя, но като им го казах само се изсмяха. Центровката всеки път я правят ама го"центрират" само за 50-ина км и пак си почва да ги прави мизериите. Последния път доколкото разбрах налягане 4бара при нормано 1 (даже ме бъзикаха, че ще вървя като мерцедес) и високи обороти. Ако се намалят гасне. За клапани не знам с какви съм, но мога да питам.

Публикувано: 22 окт 2006, 22:12
от dqboL
Здрасти от мен!
Имах същия проблем със Зетек 1.6 98ма година, форсираше се сам и вървеше бетер автопилот (даваше си сам гас), на място оборотите ми варираха между 500-1200 беше ужас, обиколих около 3-4 елкона и всички се чудят по простата причина че моя немогат да го закачат към компютър. Оказа се,че ми е прецакан стъпковия мотор ( мотора на празния ход). В моя случаи при тръгване на 1-ва когато му дам гас сам си ускоряваше до 2000об/м и си ги задържаше, ако просто натиснех съединителя увеличаваше оборотите до 3500/4000 и когато го изфорсирах се оправяше. Реших си кратко, ясно и лесно проблема, просто го изключих от куплунга, по простата причина че ми обявиха цена от 300лв за нов. Сега колата е добре, след като ръчно и дигнахме оборотите до 900, защото с откачен стъпков мотор, работеше на 400/500. Проблем имам вмомента само при запалване, първата минута работи на 600об/м и после със загряването си ги повишава до почти нормалните 900.

Публикувано: 23 окт 2006, 13:20
от bijuto
При мен проблема с оборотите беше почти същият,или ги вдигаше на 2000-2500 или падаха под 300-400,разликата от при тебе е че моята не гаснеше.Един казваше моторче за ниските обороти,друг кабели и свещи,трети компютър,MAFдатчик и т.н.Оказа се обаче спукан маркуч на парите от картера,който засмуква въздух и датчиците започват да грешат.Искам само да отбележа че цепнатината на маркуча беше много малка и затова толкова трудно я открихме.Смених въпросният маркуч и оборотите се оправиха.

обороти

Публикувано: 23 окт 2006, 14:09
от geo_g
Пробвай със спрей за почистване на кабели. Разкачи внимателно всички букси, куплунзи и т.н. по командването на двигателя, карбутатор, сонди и........ почисти ги внимателно, като внимаваш да не откъснеш или размениш някой. Това преди 4 години ми спести 400лв. като майстор се кълнеше, че е стъпков мотор, датчик, сензор и ........... Ако не помогне ще се набуташ само 3-4лв. за спрей.

Късмет

Публикувано: 23 окт 2006, 15:16
от qwert
bijuto написа:Оказа се обаче спукан маркуч на парите от картера,който засмуква въздух и датчиците започват да грешат.Искам само да отбележа че цепнатината на маркуча беше много малка и затова толкова трудно я открихме.Смених въпросният маркуч и оборотите се оправиха.
Съжалявам за намаса в темата, на как го хванахте, че е спукан и за кои маркуч - този от двигателя, от дюзите или този които отива към въздушния филтър.

Публикувано: 24 окт 2006, 14:43
от juliex
Благодаря на всички за съветите. Днес за пореден път я взимам от сервиз и си движи с 3000 оборота на 1-ва. Ще взема спрей за кабели, ще я нося пак да пробват и с откачане на стъпковия мотор. Междувремено говорих с едни газаджии, които почти успяха да ме убедят, че ако сложа газова нещата щели да се оправят. Ако смуче въздух обаче няма как да стане. Лошото е, че по сервизите не им се занимава да преглеждат маркучи а аз колкото и да гледам нищо не откривам. Има ли нямкакъв по-достъпен начин да ги облепя с нещо като изолирбанд?

Публикувано: 24 окт 2006, 15:53
от orlinm
juliex написа:Благодаря на всички за съветите. Днес за пореден път я взимам от сервиз и си движи с 3000 оборота на 1-ва. Ще взема спрей за кабели, ще я нося пак да пробват и с откачане на стъпковия мотор. Междувремено говорих с едни газаджии, които почти успяха да ме убедят, че ако сложа газова нещата щели да се оправят. Ако смуче въздух обаче няма как да стане. Лошото е, че по сервизите не им се занимава да преглеждат маркучи а аз колкото и да гледам нищо не откривам. Има ли нямкакъв по-достъпен начин да ги облепя с нещо като изолирбанд?
То обикновено смученето на въздух се чува. Спри я в някоя квартална уличка, отвори капака и слушай.