Страница 1 от 1
Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 12 юни 2013, 02:32
от dr. Svetlyo
Здравейте!
Първо ще уточня, че прерових търсачката, но не открих търсените от мен спецификации, а само препоръки за марки, цени и ремонти...
Решил съм, че след неколкократната смяна на жила, тресчотки, тежък педал и тракащ съединител/пружини/диск/лагер, изминати 235.000 км и 17 години, е дошло времето за смяна на оригиналния съедител на турбодизеловия Escort от профила: Ford Еscort 1.8 TD Turnier Ghia, произведен на 14.05.1996, 5-Speed Manual Trans - MTX75, VIN: WF0NXXGCANTC63805
Оглеждам се в ebay.de да си купя комплект оттук (Германия) и след месец, когато се прибера с колата, да го сменя в България...
Обаче се оказва, че за Escort 1.8 TD има няколко вида съединители, а именно:
1. 240 mm - 23 зъба
2. 228 mm - 23 зъба
3. 220 mm - 17 зъба
Марките които се предлагат са Sachs, LUK, Valeo и разни други знайни и незнайни производители. Цените: 50 евро за ментаците и от 100-120 евро нагоре за марковите.
Моля проверете кой е моделът за моята кола и дайте Finis или някакъв друг референтен номер на частта!
Също така ще бъда благодарен на препоръки каква марка да избера!
Поздрави
Светльо
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 12 юни 2013, 18:54
от mi6o
Здравей колега. Точно по същата причина сменях съединител 2 дни. От магазина ми бяха дали 240 мм. а като свалих притискателния диск се оказа,че е 228 мм. Аз тогава сменях само феродов и лагер (било цигания,ама като нямаш кинти-това е положението) и се почнаха едни звъненици по телефони,тая фирма,оная фирма,магазини,познати,познати на познати-лудница. Оказа се,че само феродов диск с тоя размер е бая трудно да се намери тук. Иначе комплекти колкото и каквито искаш. За производител не мога да ти кажа нищо,аз сложих някакъв италиански феродов диск и изкара около година някъде,но челен удар прекрати всичко и така. Сигурно можеше да изкара и много по-дълго ама .... До колкото съм чел тук има добри отзиви за Лук и Сакс,Валео също май са добри,но нека по-знаещите колеги да кажат.
Поздрави
П.П. Идеята ми беше,че при свален феродов и притискателен диск вече става лесно да се измери и купи точния комплект тук в БГ.
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 12 юни 2013, 20:30
от DigiPro
Ето какво намерих в Microcat по твоя VIN за комплект съединител:
1087033 и 1147907
Първият номер е Historical Part, така, че може би по втория търси.
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 12 юни 2013, 20:50
от Nebhotep
Това е твоят съединител:
http://www.mister-auto.bg/bg/komplekt-s ... 90!00.html
Оригиналният също е LUK, само разликата че в комплекта, който ще закупиш лагерът не е на INA, както е вложен оригинално, а на SKF.
Eто в Amazon.de се продава:
http://www.amazon.de/Kupplungssatz-FORD ... 23+2390+00 за около 200 EUR и пасва с оригиналния номер, който е написал DigiPro 1087033
Успех!
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 12 юни 2013, 21:39
от diesel1.6
Проблемът с твърдостта е на първо място от нискокачествени нови маркови притискателни дискове. И аз се занимах с това, моментално решението се намери и беше оригинално валео втора употреба пристискател и втора употреба оригинално вграждане феродов.
Другото е износване на шлиците на вала, но това се преглъща че е трудно за правене.
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 12 юни 2013, 22:31
от ЯЛТА
diesel1.6 написа:нискокачествени нови маркови притискателни дискове.
Е това къде го има в Германия ? Подобни "боклуци", само у нас има поради неплатежоспособноста ни.
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 13 юни 2013, 01:35
от dr. Svetlyo
Момчета, много Ви благодаря за бързите отговори!
След преглед на сайтовете с дадените от
DigiPro номера, стана ясно следното:
1147907:
- Sachs - 240 mm - 23 зъба шлиц - за Escort TD 66 KW, произведен до 11.1997 (цена: 200 EUR)
1087033:
- Sachs - 230 mm - 23 зъба шлиц - за Escort TD 66 KW, произведен след 12.1997 (цена: 200 EUR)
- LUK - 230 mm - 23 зъба шлиц - за Escort TD 66 KW, произведен след 12.1997 (цена: 140-200 EUR)
- Valeo - 228 mm - 23 зъба шлиц - за Escort TD 66 KW, произведен след 12.1997 (цена: 165 EUR)
- NK - 228 mm - 23 зъба шлиц - за Escort TD 66 KW, произведен след 12.1997 (цена: 180-200 EUR)
- неизвестни марки - 228 mm - 23 зъба шлиц - за Escort TD 66 KW, произведен след 12.1997 (цена: 190-200 EUR)
Допълнително направената справка в
немската и
българската версии на mister-auto доказва, че:
240 мм се вражда до 11.1997
228/230 мм се поставя след 12.1997
mi6o написа:...От магазина ми бяха дали 240 мм. а като свалих притискателния диск се оказа,че е 228 мм...
Мондеото ти е 1999 година => 228 мм, ако беше по-старо 240 мм щеше да заспи.
Обаче май 240 мм ще се окаже моя...
Логиката подсказва, че мога да си купя качествен (не фалшив) 240 мм от тук...
От друга страна, имайки предвид напълно съпоставимите в БГ и ДЕ цени, би било по-разумно, след свалянето и огледа на настоящия съединител, да поръчам правилния комплект. Дано у дома да предлагат оригинални части, а не ментета с етикет на голяма фирма...
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 13 юни 2013, 14:08
от mi6o
3дравей колега. Извини ме,забравих да напиша,че преди Мондео-то имах Ескорт 1.8 ТД,98-ма г. 90 к.с. (66 kw) Ендура ДЕ. За него ставаше въпрос в първия ми пост

Поздрави
Re: Характеристики на съединителя на Escort 1.8 TD '96
Публикувано: 14 юни 2013, 00:13
от dr. Svetlyo
mi6o написа:3дравей колега. Извини ме,забравих да напиша,че преди Мондео-то имах Ескорт 1.8 ТД,98-ма г. 90 к.с. (66 kw) Ендура ДЕ. За него ставаше въпрос в първия ми пост

Поздрави
То пак същата сработа: произведен след '97 => 228 мм, сичко е точно!