Страница 1 от 1
Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 17 юни 2013, 18:34
от b2d
Здравейте имам следното питане става въпрос за Форд Мондео 2002г 2.0 при студен двигател пали и гасне, ако не подам газ от педала, принципно, колата има газов инжекцион но и при него е същата работа, без значение дали е само на бензин или на газ, и си мисля, че може би дебитомера е замърсен и горивния филтър е за смяна, но нека споделят колегите, ако са имали подобен проблем, освен това при форсиране на място , колата не вдига повече от 4хил.оборота без значение на газ или бензин и се чува едно такова все едно припомпвам на тези 4хил. оборота за да ги държа там? Значи гасне, глъхне и не се форсира...? Горивен филтър, дебитомер или нещо друго, при това мондео дебитомера на същия принцип ли е като при мк1 и мк2 да може да се почисти с конктатен спрей и на същото място ли се намира, че има декоративен капак и трябва да погледна под него и хубаво ли е да се извадят всички видове букси към датчици където отиват и да се напръскат с контактен спрей?
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 18 юни 2013, 14:31
от b2d
По принцип винаги сте били компететни и се чудя защо още никой не е написал нищо по въпроса... Поне стъпковото моторче и дебитомера някой да ми го покаже на снимка или схема да ги почистя с контактен спрей...
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 18 юни 2013, 14:44
от opex
Аз още снощи го прочетох и не отговорих (за това, за което съм компетентен), защото за едната страна на проблемите ти сам си се насочил - дебитомер и т.н. и можеш сам да си го намериш и почистиш - дебитомера се намира на тръбата след въздушния филтър, няма нужда от снимка. Стъпковото моторче няма нищо общо щом на място работи добре. За другата страна на проблемите ти също няма какво да се помогне - трябва да се направи диагностика на компютър да се види кои датчици са читави и кои не. Чак тогава пишеш тук. С толкова общо описание и проблеми трудно се помага във форум.
П.п. Стъпковото моторче не се чисти с контактен спрей. Стъпковото моторче всъщност въобще не е и няма нищо общо с моторче, а клапан. Клапан вид соленоид. Бобина придвижва котва (също както при някои релета), която е свързана с оста и пружината регулиращи въздушния поток през отворите. Или пък жило при дизелите. Дефектира, когато се напълни с мърсотии и натрупване на омаслени сажди и не може да се движи нормално и плавно. Чисти се с Meglio, като постоянно се пръска, разклаща, раздвижва, продухва и прочиства със силна насочена струя въздух и вода много пъти. Не се оставя само да кисне и после да се почисти, защото само с киснене няма никакъв почти ефект.
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 18 юни 2013, 15:51
от madboy
То стъпковото моторче си е за празен ход, но нека си го почисти.
Фокуса претрисаше при рязко подаване на газ- почистих моторчето и проблема изчезна. Не си го обясних защо е така, но бях доволен.
Но нямах такъв проблем с оборотите.
Горивен филтър забрави, за бензин е един, за газ е съвсем друг. Да се запушат едновременно ще е голяма каръщина.
Аз си мисля да не е нещо запушено по изпускателната система?
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 18 юни 2013, 16:41
от HACKO
А като загрее пак ли се държи така, или е нормално?
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 18 юни 2013, 17:00
от urgan
Аз си мисля да не е нещо запушено по изпускателната система?
Много е възможно. Катализатор имаш ли? Проверете дали не се запушил или някое гърне.
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 19 юни 2013, 10:12
от b2d
Снимки, ако е възможно къде седи ( се намира ) стъпковото моторче при Мондео 2.0 2002г и как да го изчистя/сваля и какво представлява катализатора и къде се намира, защото, като се замисля не съм виждал освен, че ги изкупуват за платината или другите ценни метали

да я вдигнеме на подемник и да погледнем, не е ли хубаво, ако може по някакъв начин да го отпушиме тоз катализатор, ако го има, или с резонатно гърне тъкмо да се отпуши колата? И да попитам мисля, да сложа спортен въздушен филтър панелен добра идея ли е със газовия инжекцион или ?
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 19 юни 2013, 10:21
от urgan
Ако сложиш спортен филтър трябва да минеш да ти я настроят газджиите защото този филтър ще пропуска повече въздух. Клапана за празния ход се намира на/около дросела. Но проблема ти не е в него.
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 19 юни 2013, 20:59
от b2d
HACKO написа:А като загрее пак ли се държи така, или е нормално?
при топъл двигател колата при палене не гасне падат оборотите но успява да ги върне и задържи, а и забравих да кажа, че колата е автомат и на паркинг фактически форсирането е до 4хил оборота, а сега при загрелия мотор и дадох кикдаун и се форсира до 6хил в движение, така, че проблем няма просто сега ще тествам на неутрална дали се форсира, както трябва и ще остане само това със студения двигател и паленето, че гасне, ако не и подам от педала не може да задържи оборотите, иначе за 5-6секунди и си идва всичко на мястото като и подам от педала, но ме дразни, че немога да си завъртя ключа и да съм спокоен ами трябва да й подавам и глъхненето остава при спрял автомобил дори и топъл подавам кикдаун и не мърда връщам педала и подавам плавно и тръгва

П.П. И НА НЕУТРАЛНА Е ТАКА ДО 4ХИЛ. значи просто си е ограничена кутията или от компютъра на място да не вдига повече от 4хил оборота, др колега с автомат да опита и да каже дали и при него е така.
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 19 юни 2013, 22:08
от HACKO
Има голяма вероятност температуния датчик да дава грешни данни и оттам компютъра не може да направи коректна смес.
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 20 юни 2013, 01:33
от b2d
HACKO написа:Има голяма вероятност температуния датчик да дава грешни данни и оттам компютъра не може да направи коректна смес.
ами ще направя диагностика и ще видиме какво ще покаже, препоръки за добър диагностик и сервиз в София или Монтана, че до края на седмицата ще съм в Монтана?
Re: Проблем с форсирането и глъхнене
Публикувано: 20 юни 2013, 13:08
от HACKO
memberlist.php?mode=viewprofile&u=11994