Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 11 юли 2013, 22:53

Здравейте колеги,
Имам проблем колата няма мощност и пуши черно над 3000 оборота, проверени са всички турбо пътища не е маркуч. Днес бях в мотопфое, провериха всичко казаха да си изчистя егр, но реално като го свалихме беше чист и разбира се го почистих промяна няма. Казаха ми турбо за ремонт, но никъде във форума не прочетох такъв проблем моля, за мнения и помощ?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощтност

Мнение от opex » 11 юли 2013, 22:56

Първото, което ми идва на ум е дебитомер. В мото-пфое трябва да правят диагностика, кодове за грешки, живи данни, симптоми на датчици. Турбото ако е за ремонт повярвай ми /и дано не ти се случва/ ще разбереш и без да ходиш в сервиз... Тия нормални ли са :?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 11 юли 2013, 23:11

Ами и аз това мисля, преди месец ми смениха маркуча беше сцепен и колата литна, но уви само за месец сега точно същите симптоми като при маркуча, но за мое съжаление не откриха скъсан. Без да твърдя, че съм разбирач няма симптоми на турбо нито маслото пипа нито пуши син или бял пушек а катранено черен и то след 3000 оборота просто спира да върви явно няма добър дебит или е вакум някой или дебитомер, но не казаха нищо а било турбо! За това и ако някой е имал такъв проблем или може да ми препоръча какво да предприема ще бъда благодарен колеги. Омръзна ми от измислени майстори дори да е турбо нека ми гарантират ,че е това не прочетох никъде във форума някой с този модел да е имал проблем с тур :D бо явно аз съм карък?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от ЯЛТА » 11 юли 2013, 23:19

Симптом на горивонагнетателна система, характерен за TDCI моторите. Тя си е фактически в авариен режим. Черният пушек е много гориво. В един цилиндър много, за другите не стига, типичен пример за проблем с дюзи.
В кое Мото Пфое се произнесоха така ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 11 юли 2013, 23:24

Колега в авариен режим не ме вкарва дюзите са ремонтирани преди 3000км и горивната система е ок, минах и по този път. Колата пали и работи като часовник просто над 3000 оборота почва да пуши черен дим и спира да върви, Мтопфое Люлин, но те налучкват

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 12 юли 2013, 08:53

Колеги, помагайте никой ли не е имал такива проблеми?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от ЯЛТА » 12 юли 2013, 08:58

Добре де, живи данни по време на движение не са ли записвали, тогава няма начин да не покаже нещо. Иначе другия вариант е при съвестния ни майстор- Специалиста, но той е в Ямбол.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от Miri4 » 12 юли 2013, 09:49

Тия от МП Люлин са ебати мърлячите.Как може при наличие на фирмен софтуер да не могат да ти открият проблема.Това си е до акъл и компетентност.
Сега : аз ти предлагам да намериш един манометър до 2 атм. и да го вържеш някак след турбината /интеркулера/. Така реално и в движение ще можеш да виждаш какво налягане ти прави турбината.Аз това съм си го направил постоянно и много ме облекчава.Ако не създава нужното налягане тъсиш :
пробив по турбо пътища, заяла геометрия, и накрая сваляш маркуча от въздушния филтър и проверяваш за радиални и аксиални луфтове. Ако всичко това е наред значи има проблем в управлението на геометрията и ти трябва добър диагностик.

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 13 юли 2013, 15:56

Ок, в крайна сметка няма ли да ми препоръчате добър диагностик за форд за София, някой с този модел имал ли е такъв проблем?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от ЯЛТА » 13 юли 2013, 16:38

Специалиста по дизелите ни, е в Ямбол. В София само по сервизи, където сериозно скубят.
Моята кола стоя една седмица в Ямбол, защото си я харесвам. Ако си сериозен, и ти се разхожда, ще ти пратя профила му, за да му пишеш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 14 юли 2013, 02:18

Ами съответно въпроса ми е към специалиста може ли помощ и насока

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от specialista » 14 юли 2013, 14:51

Така не мога да кажа нищо.Трябва да се проверят няколко неща,налягането в смукателния колектор,дебитомер,турбо пътища,катализатор.Преглед на данните в реално време.Все от някъде трябва да изкочи проблема.Записва ли грешки?
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 14 юли 2013, 18:27

Лошото е , че няма грешки на диагностика няма индикации като мигащи и светещи лампи и аз точно така мисля, дебитомер турбо пътища самото турбо нито има шум нито пипа маслото нито пуши бяло отзад. Нпротив над 3000 оборота спира да върви и прави черна завеса

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от specialista » 14 юли 2013, 22:52

А ЕГР-а изключва ли тогава?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 14 юли 2013, 23:41

Не знам как се разбира дали изключва егр , но го чистих и не е мръсен , както казах индкации на таблото за проблем няма

sttodorov
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от sttodorov » 15 юли 2013, 16:03

Здравей, колега аз имах подобен проблем като твоя. При мен колата още при потеглянето на първа предавка при по-рязко отпускане на съединителя забиваше "муцуна" и бавно ускоряваше, а при 3000 оборота отзад ставаше огромна черна пушилка. Реших проблема си като изолирах ЕГР-а с една ламаринка /трябва да е по-дебела, защото първия път когато изолираха ЕГР-а , майсторите сложиха по-тънка и тя изгоря/ слага се непосредствено преди клапана при връзката с металната тръба. Добре е да се изолира и вакуума към клапана със съчма или винтче с по-голям диаметър от този на отвора на маркучето. Каза че клапана ти е бил чист, а дали някой се е сетил да ти погледне колекторите, които са след ЕГР-а и влизат към блока на двигателя. Аз се сетих да погледна моите и явно откакто е станала кола не бяха почиствани /сега е на около 300 000км - реални, нищо че на километража пише 150 000км/, при нормален размер на отвора на колекторите някъде около 3см/5см, бяха задръстени със сажди и отворчето беше останало някъде около 1,5/1,5см. Поради тази причина явно не е достигало достатъчно въздух на колата, горивната смес става доста наситена и затова се получава черния пушек, а и оттам губи мощност. След като затапих отново ЕГР-а и почистих колекторите , колата се прероди има мощност, не забива и не пуши черен дим. Имаше и друг ефект от цялата операция, колата стана по-икономична разхода ми падна с 1л/100км, преди градско /в София със задръстванията през лятото/ правеше разход около 8 - 8,5л, а сега 7 - 7,5л.
Дано и при тебе така да се получат нещата.
Успех.
Последна промяна от sttodorov на 15 юли 2013, 17:15, променено общо 1 път.

tcvetko
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 01 май 2012, 19:31
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от tcvetko » 15 юли 2013, 17:14

Мерси, колега, но не е от егр гледахме го затворена си беше клапата по скоро може да е от управлението на клапата отпред при скоростите не знам вече се побърках и дадох една торба пари за диагностики и не мога да намеря проблема :shock:

sttodorov
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от sttodorov » 15 юли 2013, 17:17

При мен ЕГР-а също затваряше, но колекторите бяха доста задръстени със сажди!
От скромен опит с тази кола, мога да ти препоръчам да изолираш ЕГР-а.
Първите проблеми с мощността и черния пушек имах няколко месеца след като я купих нов внос от Италия / началото на 2011г./ и след като колата имаше прекрасния досег с нашите "супер" горива.
Тогава изолирахме за първи път ЕГР-а, направихме профилактика на турбината и нещата се оправиха, но след година ламаринката прегоря и отново имах проблеми. Почиситихме ЕГР системата и този път реших да не затапвам ЕГР-а , а да карам така след съвет от механиците на Мотопфое / между другото когато съм ходил в Мотопфое - Люлин, винаги съм оставал доволен от хората, защото са ми решавали проблемите, може би съм случил на добри механици/. Обаче в следствие на нашите прекрасни горива, някъде около година по-късно тази пролет , проблема се появи отново, тогава сам направих гореописаната процедура и нещата се оправиха.
Също от опит, нашите двигатели TDCi, са доста капризни , много зависи работата им от качеството на горивото. В началото зареждах обикновен дизел и сипвах добавка на Бардал за комонрейл двигатели , защото иначе дюзите тракаха и колата не вървеше много добре, сега сипвам само от скъпия дизел на ОМВ и съм доволен от вървежа на колата, защото преди с добавката ми излизаше много скъпо. Имах и проблем с основната вакуум тръбичка, която влиза в сервото, тогава имаше мощност колата, но имаше едно малко забавяне от порядъка на 2-3 секунди преди да се ускори, след като решихме и този проблем нещата се оправиха.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от specialista » 15 юли 2013, 22:21

Мисля че си доволен от коментара на колегата.Ако си изолираш ЕГР-а и почистиш колектора,ако не друго поне няма да си навредиш-нали? :D
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд мондео тдци 130к.с проблем мощност

Мнение от Miri4 » 16 юли 2013, 16:15

Колега пиши ми на лични.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта