Страница 1 от 1
Грешка при при комп.диагностика Ford Mondeo MK3 2.0TDdi
Публикувано: 22 юли 2013, 10:31
от bravorumi
При разчитане на грешките с компютър ми излиза input air temperature sensor -40, ще ви моля за мнение, ако някой се е сблъсквал. Колата е Мондео 2.0 tddi
Колега, промених ти малко заглавието на темата, че нищо не се разбираше.....
Re: Грешка при при комп.диагностика-моля за мнение
Публикувано: 22 юли 2013, 11:21
от nikipeto1
Надявам се да ти съм полезен с мнението си.По това което си писал съдя че MAFа ти се е скапал.Аз имам същия проблем с Нисана ми.МAF са два вида,комплект с темп.датчик,като тази роля играе един резистор дано при теб не е така,защото не е евтин и другия вариант темп.датчик да е отделно,там цените по биват.Проблема се състои в това че датчика лъже компа и дава че входящия въздух е -40 градуса,компа дава богата смес и от тук започват куп проблеми като динамика и разход на гориво.Но преди да сменяш каквото и да е почисти MAFа с препарат за почистване на дебитомери но само за това нe прави опити с нищо друго.В Аутоплюс продават на CRC подходящи такива,а как се почиства виж в YOU TUBE. Надявам се че правилно съм разбрал питането ти и да съм бил поне малко полезен.Успех.
Re: Грешка при при комп.диагностика-моля за мнение
Публикувано: 22 юли 2013, 13:40
от DTM
bravorumi написа:При разчитане на грешките с компютър ми излиза input air temperature sensor -40, ще ви моля за мнение, ако някой се е сблъсквал. Колата е Мондео 2.0 tddi
Koлега, проверете MAP +IAT сензора. Намира се на изхода на интеркулера, захванат към метален въздуховод.
Трябва да се откачи кората /ако я имаш/, която се намира под бронята.
Разположен е върху самата тръба като гледаш отдолу. Дясната част на кулера. Малко е кофти мястото.
Извадете го и го почистете добре. При мен от почистване се оправи.
Датчика е комбиниран мери налягането от турбината и температурата на входящия въздух в цилиндрите.
На снимката е под номер 3, оградил съм ти го.
През зимата моята кола беше започнала да работи доста странно и да не искаше да върви като е студена. В някакъв много странен режим работеше /но не беше авариен режим/, нищо не светеше по таблото, дори и грешки не записваше.
Отначало започна само понякога да го прави, докато накрая започна всяка сутрин да е така.
Тогава ходих на диагностика и гледахме живи данни, температурния сензор за входящия въздух след интеркула показваше доста странни стойности. След една вечер престой се оказа, че колата пали и работи при температура на входящия въздух -40 градуса по Целзий.
Температурата започва да се покачва, чак когато караш колата, турбината започне да загрява въздуха и т.н., но това се случва доста бавно, защото зимата температурите бяха ниски.
Поздрави и успех!
Re: Грешка при при комп.диагностика Ford Mondeo MK3 2.0TDdi
Публикувано: 22 юли 2013, 14:15
от bravorumi
Дааа, колегата DTM е безкрайно прав. Колата загуби рязко мощност и отидох в МФ Бургас, където след диагностиката ми беше казано, че така наречения дебитомер е за смяна, цена 425,05лв. с поръчка. Последва диагностика в "селския" сервиз където компа показа това което постнах по-горе, монтьора вдигна колата и намести датчика за налягането на турбото/същевременно температурата /веднага компа отрази 34 градуса целзий/ а турбото заработи и колата си върна предишната мощност. Но объркването ми остана, тъй като се чудя как със софтуер за 300лв. се справихме, а МФ ме "забиват"с дебитомер, който междувременно днес си набавих за мн по-ниска цена /90лв,/ и сега се чудя да го сменям или не? Да не би пък техния софтуер да е по-прецизен и наистина да имам проблем с дебитомера? Въпреки че колата си върви нормално сега.
Re: Грешка при при комп.диагностика Ford Mondeo MK3 2.0TDdi
Публикувано: 22 юли 2013, 17:38
от sergo_np2
Здравей колега твоята кола гаснеше ли след като изгуби мощност защото и аз имам подобен проблем както си върви колата понякога губи мощност и гасне след 5-10 минути пали и си върви нормално а грешки няма
Re: Грешка при при комп.диагностика Ford Mondeo MK3 2.0TDdi
Публикувано: 22 юли 2013, 17:57
от bravorumi
sergo_np2 написа:Здравей колега твоята кола гаснеше ли след като изгуби мощност защото и аз имам подобен проблем както си върви колата понякога губи мощност и гасне след 5-10 минути пали и си върви нормално а грешки няма
не, не гаснеше, пали от четвърт, просто мощността й падна повече от видимо, без турбо с една дума.