Проблем с турбото ???
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 27 ное 2013, 22:46
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Проблем с турбото ???
Здравей те на всички, нов съм във форума и за това може би ще питам въпрос който е задаван ПРЕДВАРИТЕЛНО СЕ ИЗВИНЯВАМ!
Та на проблема имам от скоро Форд Фокус 1.8 ТДИ 90 коня 2001.колата е семейна не е карана много подържана е както трябва
вече колата е лично моя и се появи 1-ят сериозен проблем.Фокуса върви нормално проблема е там че след 2000 оборота се чува силно "съскане" около (турбото или долу към изходните тръби на двигателя ) колата няма мощност при при изпреварване отидох в сервиз и ми казаха че този шум е от липсата на катализатор! отидох във втори и ми каза че ми е запушено турбото! отидох на трети сервиз че това е от ГНП-то! и се видях в чудо на кои да вярвам и какво да правя . накрая отидох при един тенекиджия и ми вика трява да ти режа изпускателните тръби били ми запушени.това е положението 4 сервиза 4 мнение 4 ремонта 4 цени !!!. За това задавам въпрос ако някои е има такъв проблем да сподели мнение ще бъда благодарен..
Та на проблема имам от скоро Форд Фокус 1.8 ТДИ 90 коня 2001.колата е семейна не е карана много подържана е както трябва
вече колата е лично моя и се появи 1-ят сериозен проблем.Фокуса върви нормално проблема е там че след 2000 оборота се чува силно "съскане" около (турбото или долу към изходните тръби на двигателя ) колата няма мощност при при изпреварване отидох в сервиз и ми казаха че този шум е от липсата на катализатор! отидох във втори и ми каза че ми е запушено турбото! отидох на трети сервиз че това е от ГНП-то! и се видях в чудо на кои да вярвам и какво да правя . накрая отидох при един тенекиджия и ми вика трява да ти режа изпускателните тръби били ми запушени.това е положението 4 сервиза 4 мнение 4 ремонта 4 цени !!!. За това задавам въпрос ако някои е има такъв проблем да сподели мнение ще бъда благодарен..
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
По-скоро звучи като спукани въздуховоди след турбото. Огледай ги и виж дали няма някъде нещо откачено или пробито. След това откачи една от тръбите към интеркулера и виж дали е пълно с масло, да не би да са ти разбити лагерите. Като я откачиш, запали колата и провери дали има налягане в самия въздуховод. Трябва да си подухва и да се усеща засилване при вдигане на оборотите. Възможно е и гейта да ти е останал отворен и да разтоварва постоянно турбината. Това също можеш да провери на самия клапан, над 2к оборота, дали не изпуска от него.
Липсата на катализатор може да прави проблем само ако си с втора ламбда сонда, след катализатора. Провери и за нея, понеже не съм много запознат с твоя двигател. Ако има - провери дали има нещо, което да лъже ECU-то. Подаване на грешна информация може да доведе до разтоварване на самата турбина през гейта.
Запушване на изпускателни тръби - е такова нещо за първи път чувам. Да не би да има предвид запушено гърне?
Липсата на катализатор може да прави проблем само ако си с втора ламбда сонда, след катализатора. Провери и за нея, понеже не съм много запознат с твоя двигател. Ако има - провери дали има нещо, което да лъже ECU-то. Подаване на грешна информация може да доведе до разтоварване на самата турбина през гейта.
Запушване на изпускателни тръби - е такова нещо за първи път чувам. Да не би да има предвид запушено гърне?
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 27 ное 2013, 22:46
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Последният "майстор" при който отидох ми каза че катализатора е на парчета и заседнал в тръбите не знам какво означава това .Както казах единия ми вика даи да сваляме турбото да го прочистим другият ми вика трябва ремонт на ГНП , третия вика ще режем тръбите и направо не знам кво да правя .за първите две ми казват някакви космически суми че ми искат и за това не бързам да правя нищо преди да получа някакви съвети от вас.
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Катализатора представлява ето това:

Съответно, с времето, тоя пълнеж се натрошава и запушва пътищата на изгорелите газове. Силно вероятно е проблемът ти да е от там. Така или иначе, ако катализаторът ти е заминал, трябва да го смениш или да го заместиш с гърне. Изборът е твой. Може и да разкачиш изпускателните тръби преди катализатора и да пробваш как върви без него. Ще гърми доста, но като цяло, трябва да покаже по-добри резултати, от колкото със запушен катализатор.

Съответно, с времето, тоя пълнеж се натрошава и запушва пътищата на изгорелите газове. Силно вероятно е проблемът ти да е от там. Така или иначе, ако катализаторът ти е заминал, трябва да го смениш или да го заместиш с гърне. Изборът е твой. Може и да разкачиш изпускателните тръби преди катализатора и да пробваш как върви без него. Ще гърми доста, но като цяло, трябва да покаже по-добри резултати, от колкото със запушен катализатор.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 27 ное 2013, 22:46
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Наистина смятам да започна с това ако не са запушени тръбите ще търся проблема по нагоре .а дали ако наистина е това проблема ще спира колата толкова много в смисъл газ до дупка и колата не мърда даже не се сяпа малко?
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Не може да си представиш колко влияе това на работата на двигателя...
Просто обяснено, получава се следния момент - когато буталото тръгне да изкарва изгорелите газове от цилиндъра, среща голямо обратно налягане и не успява да ги изхвърли изцяло навън , а една част се сгъстява наново и остава в цилиндъра (повече, от колкото е предвидено, съпроводено от загуби на мощност). Следва ход надолу - засмукване на свеж въздух през смукателния клапан. Да обаче, ние имаме газ под налягане в цилиндъра. Смукателните клапани се отварят и през тях навлиза някакво количество въздух, но то не е достатъчно, да за осигури добро изгаряне на горивото, което ще връскат дюзата на следващия ход. Съответно отново имаме загуби на мощност. И така постоянно. За всичките цилиндри. И поради занижения дебит на газове, турбото също не може да се развърти както трябва и да вдигне налягане на смукателния колектор и ста'а еднаааа...
Просто обяснено, получава се следния момент - когато буталото тръгне да изкарва изгорелите газове от цилиндъра, среща голямо обратно налягане и не успява да ги изхвърли изцяло навън , а една част се сгъстява наново и остава в цилиндъра (повече, от колкото е предвидено, съпроводено от загуби на мощност). Следва ход надолу - засмукване на свеж въздух през смукателния клапан. Да обаче, ние имаме газ под налягане в цилиндъра. Смукателните клапани се отварят и през тях навлиза някакво количество въздух, но то не е достатъчно, да за осигури добро изгаряне на горивото, което ще връскат дюзата на следващия ход. Съответно отново имаме загуби на мощност. И така постоянно. За всичките цилиндри. И поради занижения дебит на газове, турбото също не може да се развърти както трябва и да вдигне налягане на смукателния колектор и ста'а еднаааа...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
А КАКВО СТАНА СЪС "СЪСКАНЕТО" ОКОЛО ТУРБОТО?
Всички се хвърлихте да разсъждавате, а пропускате елементарното.
Всички се хвърлихте да разсъждавате, а пропускате елементарното.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Да де, добър въпрос
Катализаторът не решава проблема със съскането, което вече си мяза на постоянно отворен гейт или спукани маркучи. Да кара по редичката отгоре, това са нещата, за които не ти трябва много, за да ги провериш. Да кара по втория пост от темата и да видим...

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Между другото на баща ми Фокуса 1.8 TDDI след 2000 оборота се чува същото съскане, НО колата има мощност и си върви доста прилично. Гледал съм за спукани маркучи или нещо друго от където да 'съска' така, но не съм забелязал нищо. Та наистина може да отидеш да ти изтърбушат катализатора, имаше тук едно Мондео на времето, което също не вървеше и проблема излезе точно в частично запушване на изпускателните тръби от части от катализатора.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Защо се хващате за точно това предположение?Че има проблем спор няма.За проба може да се откачи аспуха не иска кой знае какво.Ако проблема е бил там веднага ще лъсне,но ако няма ефект няма смисъл да се режат тръби и гърнета и т.н.Огледайте нагнетателната страна на турбото за пропуски до колектора.Щом съска отпред значи пропуска налягане.Може и на диагностика да видиш какво налягане прави турбото под товар.Иска щателна проверка и ще се намери причината без значение дали е отпред или отзад 

Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 24 ное 2013, 15:51
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Проблем с турбото ???
Ако отидеш на диагностика ще ти кажат че изпуска от някъде налягане. По-добре си провери първо всички турбо пътища.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта