Страница 1 от 1

Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 13 дек 2013, 18:24
от Dimitar Mihov
Здравейте колеги,
От скоро управлявам втората генерация на Фокус 2006-та 1.8 TDCi. Забелязах странен шум, който се чува при ускорение на колата. Появява се едно свистене, все едно вкарва въздух под налягане в купето. Странният звук се чува само и единствено при по-рязко ускорение, като при работа на място и/или поддържане на нормална скорост го няма. Започва да се чува след 1500-1600 оборота, когато се включва турбото на колата. Днес в сервиза, където я поддържам изгубиха половин ден в проверяване на всички маркучи на турбо пътищата, дали няма някъде спукан или откачен маркуч, защото това беше първата мисъл, която ми хрумна. Проверени са всмукателните и изпускателните колектори, като не забелязахме нищо необичайно. Странното е, че шума се появява единствено при движение на скорост и само при по-рязко ускорение.(Като ускоряваш плавно едва галейки педала на газта не се чува нищо). Досега не бях карал дизелов автомобил и с турбо и не зная дали е нормално това. Странно е защото шума е доста силен и е по-силен от шума на мотора, когато ускорява. Някой ако може да даде идея на какво може да се дължи това да помага, защото днеска общо взето ни се изчерпаха вариантите. *00help00*

--------------------------

Пропуснах да допълня - колата върви, има тяга да те убие, ама съска като ламя :D

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 13 дек 2013, 22:13
от kimi666
Според мен е нормално. И на други дизели с турбо съм го чувал. От турбото е.

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 14 дек 2013, 11:05
от lubomirov89
Някаде по турбо пътищата ти изпуска, щом има съскане. Проверете пак!

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 14 дек 2013, 16:15
от Dimitar Mihov
Цялата мистификация е, че го прави само при по-рязко ускорение. Ако говорим за спукан маркуч, нямаше ли да съска и при движение с постоянна скорост и обороти над 1500? А тя не го прави. Само когато ускорява ... :-?: :-?:

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 14 дек 2013, 17:29
от 1.8TURBODIESEL
абе хора всичко си е добре най-вероятно колата преди е чипосана или е без катализатор и някой гърнета. :lol: моята е по същия начин съска като луда ама аз нямам никакви гърнета,катализатори само права тръба :D това е чара на дизела на съска и пуши _friends_

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 15 дек 2013, 01:20
от dimitrov.iso9001
От два дни и аз съм собственик на Фокус 2, 2005 г. с 1,6 TDCI. Имах точно този звук при същите условия. Моя майстор установи, че един маркуч за въздух е сцепен и го е омотал със бишоп докато пристигне нов маркуч.

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 28 дек 2013, 17:12
от dimitrov.iso9001
Смених повреденото съединение. На моя мотор е едно пластмасово съедиение дълго около 20 см. И гофрирано посредата. Но може да е всеки въздуховод след турбото. Пиши дали си го оправил.

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 29 дек 2013, 09:31
от adrian_m
Здравей колега!
Това съскане не е нормално да се чува! Аз също имах такъв фокус и такъв проблем не е имало.
Както казват колегите проблемите ти и според мен са свързани с турбото! Огледай отново и много внимателно всички тръби и маркучи. Погледни и виж дали не ти е свален катализатора преди да я купиш защото и това оказва влияние донякъде.

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 29 дек 2013, 21:34
от angel_8604
Колега 100 процента е маркуч на турбото и аз имах този проблем при мен проблема беше един маркуч отляво които е свързан със самото турбо а след него има пластмасова тръба

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 03 яну 2014, 00:44
от Dimitar Mihov
Колеги, намерихме го виновника за всички странни шумове по моята кола. Ходих до МП-Пловдив след като не успяхме да намерим проблема, и след диагностика намериха малка цепнатина в маркуча на турбото, към интеркулера. Беше от долната страна и мъничка, затова сме я пропуснали предните пъти. Тъй като ми обявиха цена от 150 лв. + смяна за маркуча (вървял в комплект с металната тръба след него) я закарах при моите си хора. Срещу 60 лв. подменихме маркуча с нов, алтернативен и сега всичко е наред. Към всички колеги, които се сблъскват с подобен проблем - да внимават с алтернативните маркучи, защото както се оказа, чисто нов маркуч в запечатан плик с етикет за тази модификация се оказа по-къс с 3 см. и не става. Трябва да се гледа и сранява преди да купите, за да не ви останат после в повече. Засега върви и всичко е наред. Ще пиша ако има някакво развитие по темата. *smilieicon_ford*