Страница 1 от 1
Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 20:43
от venis77
Здравеите колеги,наскоро се сдобих с ФИЕСТА 1996 година 1.3 мотор 50 коня,та проблема е че ми потъна съединителя на 1 скорост докато я държах на полусъединител и после се оправи,напомпа си се пак и сега всичко е наред,на какво може да се дължи това,понеже ще я кара и жена ми и се притеснявам да не стане беля.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 21:14
от HACKO
Тресчотката за саморегулиране на педала е износена, трябва да се смени. Има един трик, да се сложи подходяща шайба на бронята на жилото до ск.кутия, така че да се промени дължината на жилото. Това ще доведе до зацепване на механизма на друго място, което не е износено.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 21:29
от venis77
ако го кажа това на маистора при които ще ида дали ще може да го направи и какъв е другият вариант???
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 21:35
от ЯЛТА
Нова трасчотка, миналата година купувах- 8 лв.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 21:41
от venis77
трудна ли е за смяна ...къде се намира тази трисчотка???
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 21:47
от HACKO
На самия педал, много е трудна за смяна.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 21:58
от venis77
аха.....а тва с шаибата по лесният вариант ли е???
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 02 яну 2014, 22:45
от dreadx
Тресчотката обира дължината на жилото, така че при износване на съединителя да може винаги при натискане на педала да се получава един и същ ход върху притискателния диск. Това се постига чрез един зъб, който зацепва на различни места по едно назъбено полу-колело, което опъва жилото. Ако при натискане на педала изпусне зъбът, (например, ако в мястото, където зацепва към назъбеното колело има изронени зъби), педалът ще се придвижи доста лесно напред, без да предава усилие към съединителя. Решението с шайбите помага само и единствено при този случай - ако мястото където опира този зъб е износено и чрез промяна на дължината на жилото - подлагането с шайби - променяш мястото, където зацепва този зъб.
На мен пък ми се случваше друго - натискам педала и съединителят си освобождава трансмисията съвсем нормално. Тръгвам да го пускам и съединителят не се връща. (а пусна ли педала, тресчотката прави кръъъц и правилното опъване на жилото отива на е*** ти място). Това е друг проблем и заради него свалях скоростната кутия.
По описание и двете неща горе-долу си приличат и може би завършват с кръъъц на тресчотката. Опитай се да си спомниш какво точно се е случило. Може би разликата ще е, че при второто в момента на натискането на педала усещаш прилаганото усилие върху съединителя. Ако зъбът се откачи (първият случай), педалът ще потъне свободно.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 03 яну 2014, 07:40
от venis77
значи при мен се получава следното,когато съм на по висока предавка няма проблем ,но при маневра на заден или на първа скорост педала ми потъва и като си махна крака го виждам как си изплува обратно и съединителят си работи,днес ми го направи пак този номер....не го прави винаги но е неприятно особено в градски условия.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 04 яну 2014, 13:14
от venis77
колеги,днес реших да поразгледам нещата с жилото и се оказа че няма таково....колата е с помпа-хидравлика ,няма жило.............
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 04 яну 2014, 13:54
от HACKO
venis77 написа:колеги,днес реших да поразгледам нещата с жилото и се оказа че няма таково....колата е с помпа-хидравлика ,няма жило.............
Значи си със около 300лв назад. Някоя от помпите, по-вероятно горната е тръгнала към "вечните ловни полета".
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 04 яну 2014, 16:34
от venis77
толкова скъпо ли да струва една помпа....при мен е някъде до педала
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 04 яну 2014, 16:55
от venis77
къде ги измисли тези 300 лева колега.....проверих цените и цената е около 50 лева нова...........
http://www.mister-auto.bg/bg/gorna-pomp ... ND215.html
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 05 яну 2014, 14:56
от dreadx
Ако е хидравлика и ти изпуска на точно определено средно положение на педала (щом винаги се случва на полу-съединител), може би в стената на цилиндърчето се е образувала язвичка и течността заобикаля уплътненията. А при рязко натискане и отпускане буталото само минава оттам и няма време течността да избяга. Опитай се да възпроизведеш проблема, за да можеш да го покажеш и на майстора, който ще го прави.
Един човек в нет-а беше описал ремонт на хидравликата на съединителя. Шлайфането на цилиндърчето включваше хонинг (останах с впечатление, че такъв инструмент с подходящия размер при него лесно може да се купи от кварталната железария. При нас май няма такъв богат избор). Човекът твърдеше, че доста е направил и е нямал никакви проблеми. Въпреки че експериментаторите са малко, ако на някой му се занимава, ще се опитам да намеря статията.
Re: Проблем с съединител
Публикувано: 05 яну 2014, 15:49
от venis77
не трябвали да има теч ако помпата изтърва ??