Страница 1 от 1

датчик на хол

Публикувано: 06 юли 2014, 10:55
от adrian_m
Здравейте колеги!
Може ли някой да ми обясни какво представлява този датчик и какво е неговото предназначение?
Какви са признаците когато е повреден този датчик?

Re: датчик на нол

Публикувано: 06 юли 2014, 10:58
от Didibao
http://bg.wikipedia.org/wiki/Датчик_на_Хол според модела на колата може и да не пали въобще, може и да пали трудно зависи от управлението на мотора, не споменаваш за каква кола/мотор питаш, иначе се казва датчик на ХОЛ.

Re: датчик на нол

Публикувано: 06 юли 2014, 11:51
от adrian_m
Колега с рено меган 1.4 16 в бензинов ми каза, че на неговата е бил проблема в този датчик и по някой път не е палила от първия път е след 5-6 завъртания но той все още си кара така.
При мен става въпрос за фокус на който мотора е със същите параметри.
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?

Re: датчик на нол

Публикувано: 06 юли 2014, 11:54
от specialista
Разбира се че може!След като компютъра на колата загуби сигнал от датчика на коляновия вал,за него това означава че мотора не се върти и спира да управлява дюзите,помпата и мотора гасне!

Re: датчик на нол

Публикувано: 06 юли 2014, 12:40
от HACKO
adrian_m написа:......
Може ли да угасне двигателя във време на движение и да те остави на път?
По принцип винаги се случва така, датчика или работи или не. Поврежда се отведнъж, без предварителни признаци, че ще се случи. По законите на Мърфи се случва в най-неподходящия момент.
При по-новите мотори има повече от един датчих на Хол. Ако се повреди датчика на коляновия вал (има го на всички Бензинови д-ли и определя момента на запалване) колата "умира" на място. Ако се повреди датчик на разпределителен вал, д-ля, може да угасне а може и да продължи да работи, но с някакъв проблем в работата му, както пише колегата Didibao .
По принцип датчика та Хол е универсален индукционен датчик, използва се в автоматизирани системи за управление.

Re: датчик на хол

Публикувано: 06 юли 2014, 13:15
от Didibao
Имал съм няколко случая с с VAG групата, там датчика за обороти на колянов вал умира, но колата продължава да пали по трудно защото работи само на датчика на разпределителния вал, но е факт, че пали и работи даже се и движи, затова споменах, че зависи от конкретния двигател.

Иначе в повечето случай мотора гасне, като изстине може и да запали и да работи докато стопли отново и пак прекъсне датчика, изряден датчик на хол може да се види само с осцилоскоп, но повечето датчици за обороти на колянови валове са магнитоиндукционни като на абс системите и може да се измерят и с прост мултицет в студено и топло състояние трябва да отговарят на заводските си параметри които се вземат от каталог за конкретния модел.

Re: датчик на хол

Публикувано: 07 юли 2014, 16:55
от Miri4
Наско бъркаш се .
Датчика на Хол няма нищо общо с индукционния. Това е пиезопластина която се огъва когато покрай нея минава магнит / на маховика или на разпределителния вал/ и това огъване генерира слаб ел. импулс. Той се усилва от вградена в датчика електлоника и се подава към ЕКУ.За това тези датчици са винаги с три извода /+ , -, и сигнален /.Проверката му става само с осцилоскоп - гледа се дали има импулси на сигналния извод. Разбира се до него трябва да стига и захранване.
Привет

Re: датчик на хол

Публикувано: 07 юли 2014, 18:08
от HACKO
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BE%D0%BB
Няма да навлизам в дебрите на електромагнитната индукция.

Re: датчик на хол

Публикувано: 09 юли 2014, 14:51
от Miri4
Да. Просто исках да кажа че индукционния датчик и този използуващ ефекта на Хол нямат нищо общо, нито като конструкция ,нито като принцип на действие.
Който се интересува има литература по въпроса.
Привет.