Прахче за течове (ама и аз съм за бой)
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Прахче за течове (ама и аз съм за бой)
Стандартна историйка, тече си колата и аз си доливам водичка от преди около месец! Обаче поради лични причини, нямам време и възможност да си отворя на спокойствие колата (не че съм с ръцете в г..а), взех че си сипах прахче, и на сутринта тръгвам към Варна! Но, о не!!! Загрява че ще се пръсне! Спирах два пъти да поизтива (може да е смешно но в рамките на 2 км) и после разбрах, че като тръгне да прегрява я изфорсирам 2 пъти над 3500, и веднага се отпушва! И така до Варна, със не по-малко от 110 км/ч даже не се е качвало до средата!
Та сори за дългия текст, но питането ми е, дали това прахче ще продължи да запушва, или ще се оправи работата! Инъче теча спря!
Та сори за дългия текст, но питането ми е, дали това прахче ще продължи да запушва, или ще се оправи работата! Инъче теча спря!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами ако вече антифриза ти е достатъчно разреден.Източи го и сипи друг.Ама го източи на топъл двигател.А новия налей като е студен двигателя. Има вероятност като сипеш антифриз очистителните му добавки да разтворят прахчето което е полепнало на нужното място и ще трябва пак да сипваш прахче.
При мен така стана сложих нов антифриз и радиатора както не течеше почна да тече.Сложих прахче и работата се оправи.Не съм имал подобен проблем. Да не би да си сложил много от прахчето.
При мен така стана сложих нов антифриз и радиатора както не течеше почна да тече.Сложих прахче и работата се оправи.Не съм имал подобен проблем. Да не би да си сложил много от прахчето.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
когато се слага пархчето двигателя после 10 мин се изфорсирва...
Ако си го наравил това в момента на слагането може би нямало да ти създава главоболия по път.
Щом си минал вече толкова километри(стигнал си до Варна) мисля, че няма да имаш повеч запушвания!
Но наистина проверис "гъстомер" на каква температура издържа вече разредения ти антифрис...Ако не е задоволително-сменяй навреме!
Ако си го наравил това в момента на слагането може би нямало да ти създава главоболия по път.
Щом си минал вече толкова километри(стигнал си до Варна) мисля, че няма да имаш повеч запушвания!
Но наистина проверис "гъстомер" на каква температура издържа вече разредения ти антифрис...Ако не е задоволително-сменяй навреме!
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 02 ное 2006, 20:53
- Модел на автомобила: ford scorpio
- Контакти:
- Status: Извън линия
прах
Здравейте,
Искам да попитам, от къде се купува такова "прахче" и колко пари струва? Каква марка е твоето? Колко ти беше голям теча?
По принцип никога не бих използвал такива добавки, но всеки си преценява в крайна сметка. Все пак бих желал да знам, ако се наложи по време на път да се спася ако избухне нещо
Искам да попитам, от къде се купува такова "прахче" и колко пари струва? Каква марка е твоето? Колко ти беше голям теча?
По принцип никога не бих използвал такива добавки, но всеки си преценява в крайна сметка. Все пак бих желал да знам, ако се наложи по време на път да се спася ако избухне нещо

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
ewgeny написа:Сложих около 2 супени лъжици! Много ли е?

Сега и мерудиика на цвят и си готов

На дъртия сипвахме но много малко. После сваляхме изпарителя и намерихме голямо количество от прахчето вътре, смених термостат и антифриза.
Оказа се, че нямам теч ами излизала течност от капачката на разширителния съд заради късното първо отваряне на термостата.
Аз щях да пиша само за сипването пък се олях с подробности.
До колкото си спомням двигателя трябваше да е топъл с отворил термостат и да работи в момента на сипването и се сипва по малко ... като все едно солиш със солница .... полекичка.
Обаче такава простотия повече не бих направил. Братчеда ме убеди тогава но ...
Последна промяна от paci на 15 яну 2008, 12:12, променено общо 1 път.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
НИКОГА, НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ СЛАГАЙТЕ ТЕЗИ БОКЛУЦИ - в най - добрия случай ще се отървеш само с нов термостат и термо датчици.....!
Аз какви ядове съм брал няма да ви описвам, ама вси още не мога да си оправя парното и термо датчиците /незнам къде и какво е останало след промиването, ама слагам нов термостат и нови термо датчици, карам 1500 - 2000 км и положението се влошава - термостата спира да отваря, термодатчиците спират въобще да отчитат и като разтворя колата установявам, че медните части на горепосочените са хванали една зелена патина и с почистване не помага!/ колата е волво и няма да ви описвам как се намират частите и колко струват, в началото просто ми идеше да се изям, а за залепването на радиатора ми взеха ~ 15лв. в една работилничка на ул. Дунав.
Докато не е станало късно източи с-мата, промий я, отстрани си проблема и си сложи нов антифриз!
Аз какви ядове съм брал няма да ви описвам, ама вси още не мога да си оправя парното и термо датчиците /незнам къде и какво е останало след промиването, ама слагам нов термостат и нови термо датчици, карам 1500 - 2000 км и положението се влошава - термостата спира да отваря, термодатчиците спират въобще да отчитат и като разтворя колата установявам, че медните части на горепосочените са хванали една зелена патина и с почистване не помага!/ колата е волво и няма да ви описвам как се намират частите и колко струват, в началото просто ми идеше да се изям, а за залепването на радиатора ми взеха ~ 15лв. в една работилничка на ул. Дунав.
Докато не е станало късно източи с-мата, промий я, отстрани си проблема и си сложи нов антифриз!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Освен прахчетата има и "течности" (Stop Leak- това не е марка, просто обикновено така пише на тях)...между 7 до 9 лв
Тези течнисти са с консистенцията и понякога дори цвета на боза.
Слагат се на топъл двигател с отворен термостат....Не се слага цялата течност(цялата е за над 20литра - четете упътването)...После се форсира автомобила.
Разбира се най-добре да се оправи теча по нормалния начин, но поне "бозата" е една идея "по-безопасна" от прахчето!
Ползвал съм и двете, но на Москвич Алеко(с 12таков ДВГ)...Успешно!
Тези течнисти са с консистенцията и понякога дори цвета на боза.
Слагат се на топъл двигател с отворен термостат....Не се слага цялата течност(цялата е за над 20литра - четете упътването)...После се форсира автомобила.
Разбира се най-добре да се оправи теча по нормалния начин, но поне "бозата" е една идея "по-безопасна" от прахчето!
Ползвал съм и двете, но на Москвич Алеко(с 12таков ДВГ)...Успешно!
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи има различни препарати за промиване на с-мата - до колко са ефективни не знам! Аз подходих по малко радикален начин /на третия път/ разкачих маркучите на радиатотора и махнах водната помпа /моя двг е до голяма степен сноден в това отношение с твоя ОНС - и ти нямаш пробка на блока и дори и да източиш водата от радиатора, то тази в самия блок си остава/ и с един маркуч и яка струя вода преминах към директно промиване на карантиите, докато не потече бистра водичка - няма да повярваш какви неща излизат. Като особено важно е преди да почнеш с маркуча да изолираш хубаво вс. ел. части и кабели за да не стане фал - за целта използвах найлонови пликчета и доста хартиено тиксо, което удивително добре изолира от влагата /мазничко е/ и в последствие се сваля доста по-лесно от обикновенното /което в прочем се отлепва от водата там където не трябва, а там където трябва не иска да падне/!
-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 30 дек 2007, 23:42
- Модел на автомобила: siera 2.0i 4х4
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Аз преди години ползвах някаква течност, доколкото си спомням марката беше SNAP - stop leak на една Самара, на която и се бяха разяли гумените уплътнения на маркучите влизащи в радиаторчето на парното и капеше в купето. Теча не беше много слаб, но след като сложих тая добавка, теча спря, а там където гумата беше проядена, имаше нещо от типа на силикона - образувало се от добавката.
Искам да си зема за резерва едно такова шишенце, но от години не съм виждал SNAP по магазините. А на път всичко може да стане. Препоръчаите някоя добавка от този тип: stop leak (без прахчета и червен пипер), която да не запушва парното и да не прецаква термостати и др. компоненти...
Искам да си зема за резерва едно такова шишенце, но от години не съм виждал SNAP по магазините. А на път всичко може да стане. Препоръчаите някоя добавка от този тип: stop leak (без прахчета и червен пипер), която да не запушва парното и да не прецаква термостати и др. компоненти...
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
ewgeny написа:Благодаря ви много колеги, ас сега се прибирам кум Шумен, и в събота ще правя промивки, пук дано да го разкарам, ама ако може да кажете от опит как да го промия....?
Брачет голям сиго сложил на много бриятели ги съветвам същото да не слагат такова нещо но после става интересното и то винаги когато е много студено и парно няма като хората такаа.........купуваш от хран. магазин КИСЛОЛ десетина шишета, источваш чорбата от ДВГ и на загрят ДВГ наливаш кислола и чакаш свайсет минути като я припалваш и гледаш да я държиш топла после пускаш чорбата и пак наново после пет пъти промивка със вода пълниш загряваш до отваряне на термостата и пак наново така ще изчистиш всико гарантирам ти от опит


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта